فناوری

پای مرورگرهای دیگر به اپل باز می‌ شود

پای مرورگرهای دیگر به اپل باز می‌ شود

اپل در سال‌های اخیر با اتهامات متعددی مبنی بر اقدامات ضد رقابتی روبه‌رو بوده است. به تازگی گروهی از توسعه دهندگان این شرکت پروژه‌ای به نام “Open Web Advocacy” راه اندازی کرده اند که اپل را به چالش می‌کشد تا موتور‌های مرورگر دیگر با سافاری  به رقابت بپردازند.

به گزارش سایت 9to5mac، توسعه دهندگان قصد دارند که به ویژگی‌های موجود در نسخه iOS سافاری دسترسی داشته باشند و پای  موتورهای مرورگر شخص ثالث را به این سیستم عامل باز کنند.

لاوسون توضیح داد: “توسعه دهندگان در تلاش هستند تا شرکت اپل را متقاعد کنند علاوه بر مرورگر اینترنت سافاری از مرورگر‌های دیگر نیز در محصولاتش استفاده کرده و فضای رقابتی را ایجاد کند. در حال حاضر، هر مرورگر در iOS، خواه با نشان کروم، فایرفاکس یا اج باشد، در واقع فقط یک پوسته مارک سافاری است.”

مرورگرهای اپل

براساس گزارش‌ها، محدود کردن برنامه‌ها به WebKit به یک مشکل تبدیل شده، همان طور که بالاتر گفتیم، توسعه دهندگان حتی به برخی از ویژگی‌های Safari دسترسی ندارند. به عنوان مثال، قابلیت‌های تمام صفحه در مرورگر‌های شخص ثالث محدود است و اپل ادغام Apple Pay را به Safari محدود می‌کند. در عین حال، برنامه‌های مبتنی بر وب نمی‌توانند به صورت تمام صفحه اجرا شوند و مرورگر‌های شخص ثالث گزینه اضافه کردن یک برنامه وب به صفحه اصلی را ارائه نمی‌دهند. توسعه دهندگان همچنین از کمبود Web NFC و سایر API‌ها در WebKit iOS شکایت دارند.


بیشتر بخوانید

  • پشتیبانی از سیلیکون بومی اپل به OneDrive اضافه می‌ شود

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا