اینترنت

تراشه‌های جدید کوالکام از پخش بدون اتلاف صدا روی هدفون‌های بلوتوث پشتیبانی می‌کنند

تراشه‌های جدید کوالکام از پخش بدون اتلاف صدا روی هدفون‌های بلوتوث پشتیبانی می‌کنند

از زمانی‌که اپل فناوری صوتی بدون اتلاف در سرویس اپل موزیک را معرفی کرد؛ محدودیت‌های فناوری بلوتوث در زمینه پهنای باند بیش از پیش آشکار شد. با این‌حال اکنون جهان به سمت آینده‌ای با هدفون‌های بی‌سیم در حال حرکت است و شرکت‌های مختلف به منظور خلق تجربه صوتی بدون اتلاف در بستر ارتباط بی‌سیم با جدیت تلاش می‌کنند. کمپانی کوالکام نیز اخیرا از دستاوردهای جدید خود در این حوزه رونمایی کرده است.

atramart mobile

بر اساس گزارش وبسایت Digital Trends، کمپانی آمریکایی تولیدکننده نیمه‌هادی طی هفته جاری از 2 تراشه جدید برای هدفون‌های بی‌سیم با اسامی S3 و S5 رونمایی کرد. تراشه‌های جدید کوالکام قادر به ارائه صدای بدون اتلاف از طریق ارتباط بلوتوث هستند و فناوری بلوتوث 5.3 را با کدک صوتی مبتنی بر پروتکل جدید aptX Adaptive ادغام می‌کنند. این موضوع امکان انتقال صدا با بیت‌ریت بالاتر و نهایتا خلق تجربه صوتی بدون اتلاف را فراهم می‌کند.

دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های جدید کوالکام از صدا با کیفیت کامل و بدون اتلاف (که از آن تحت‌عنوان کیفیت CD نیز یاد می‌شود) و صدای Hi-Res جزئی (که معمولا نیازمند استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ است) پشتیبانی خواهند کرد.

system group mobile

متاسفانه اپل از فناوری جدید کوالکام بهره‌مند نخواهد شد؛ زیرا دسترسی به این تکنولوژی مستلزم استفاده از تراشه کوالکام در اسمارت‌فون یا تبلت است. اما اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا اپل نیز در آینده می‌تواند از فناوری صوتی اختصاصی خود برای انتقال بدون اتلاف صدا در بستر ارتباط بلوتوث رونمایی کند؟

تراشه‌های جدید کوالکام از پخش بدون اتلاف صدا روی هدفون‌های بلوتوث پشتیبانی می‌کنند

زمانی که اپل از هدفون‌های ایرپادز مکس خود رونمایی کرد؛ بسیاری از کارشناسان به‌دلیل عدم پشتیبانی هدفون‌های ممتاز این شرکت از فناوری صوتی بدون اتلاف، برند آمریکایی را مورد انتقاد قرار دادند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا فناوری صوتی بدون اتلاف را به ایرپادزهای آینده خود اضافه نماید. پیش‌تر در دسامبر سال 2021 گری گیوز؛ معاون ارشد واحد سیستم‌های آکوستیک شرکت اپل ضمن مصاحبه‌ای از محدودیت‌های اتصال بلوتوث گلایه کرد. در عین‌حال وی مدعی شد که غول کوپرتینویی خواهان دستیابی به فناوری با پهنای باند بالاتر است.

چند هفته بعد یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو خطاب به وبسایت 9to5Mac اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها ایرپادز پرو نسل آینده اپل مجهز به فناوری صدای بدون اتلاف خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که اپل روی توسعه فناوری‌های جدیدی برای انتقال صدا با بیت‌ریت بالاتر از طریق بلوتوث کار می‌کند. از آنجا که کمپانی همچنان در تبلیغات خود از صدای بدون اتلاف به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کلیدی سرویس اپل موزیک یاد می‌کند؛ لذا سناریوی مورد اشاره کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

البته هدفون‌های سیمی کماکان بهترین گزینه برای گوش دادن به صداهای بدون اتلاف هستند. با این‌حال بی‌تردید عرضه هدفون‌های بلوتوثی با قابلیت پخش باکیفیت‌تر آهنگ‌ها موجب جذابیت بیش‌تر این ابزارهای جانبی در میان طرفداران پروپاقرص گوش دادن به موسیقی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا