تکنولوژی

ای ام دی فروش تراشه های خود در روسیه را متوقف کرد

ای ام دی فروش تراشه های خود در روسیه را متوقف کرد

پس از حمله‌ی نظامی روسیه به کشور اوکراین، حالا ای ام دی نیز به جمع شرکت‌هایی که فروش محصولات خود در روسیه را متوقف کرده‌اند، پیوسته است. این شرکت امروز اعلام کرد که برای پیروی از تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه روسیه، از این پس تراشه‌های خود را در کشورهای روسیه و بلاروس به فروش نخواهد رساند.

وزارت بازرگانی آمریکا از تاریخ 5 اسفند فروش قطعات به کشور روسیه را ممنوع اعلام کرد و ای ام دی نیز حالا از این قانون پیروی می‌کند. این در حالی است که شرکت TSMC نیز مدتی پیش از تصمیم مشابه خود خبر داده بود. TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نیمه‌رساناها در جهان بوده و این شرکت فروش تراشه‌های خود به شرکت‌های شخص ثالثی که از روسیه حمایت کرده‌اند را نیز متوقف کرده است.

روسیه حدود 70 درصد از تراشه‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های چینی خریداری می‌کند و تنها 30 درصد نیاز آن را شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و دیگر کشورهای آسیایی تامین می‌کنند. با این وجود، از آن‌جایی که روسیه و اوکراین منبع اصلی استخراج نئون می‌باشند و این متریال برای ساخت تراشه‌ها بسیار کاربردی و در واقع ضروری است، گفته می‌شود که روسیه نیز می‌تواند با جلوگیری از ارسال آن به کشورهای آمریکایی و اروپایی تلافی کند.

منبع: DigitalTrends

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا