بازی

نگاه اولیه به تجربه کاربری هدست واقعیت مجازی PSVR2

نگاه اولیه به تجربه کاربری هدست واقعیت مجازی PSVR2

درحالی‌که به زمان عرضه نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی پلی استیشن VR نزدیک‌تر می‌شویم، وبلاگ رسمی پلی استیشن بخشی از تجربه کاربری PSVR2 را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. در همین راستا تصاویر و ویدیوی کوتاهی از رابط کاربری و تجربه‌ی استفاده از قابلیت‌های PlayStation VR2 منتشر شده که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

رابط کاربری PlayStation VR2

یکی از قابلیت‌های هدست PS VR2، امکان مشاهده‌ی محیط اطراف درحال قرار گرفتن هدست در مقابل چشمان کاربر است. سونی در توضیح کاربردهای این ویژگی، به امکان پیدا کردن کنترلرهای سنس PS VR2 بدون نیاز به خارج کردن هدست اشاره می‌کند. دوربین‌های مقابل هدست PS VR2 این امکان را به کاربر می‌دهند تا با فشردن کلید عملکرد هدست یا انتخاب کارت مربوطه در کنترل سنتر، بین حالت‌های مشاهده‌ی محتوای هدست یا دیدن محیط اطراف یک حالت را انتخاب کند.

کارت مخصوص به این ویژگی در کنترل سنتر PS VR2، علاوه‌براین، امکان تنظیم آپشن‌هایی از قبیل محیط بازی شما را فراهم می‌کند. نمای see-through یا مشاهده‌ی محیط اطراف PS VR2 فقط برای تماشا کردن طراحی شده و امکان ضبط در آن وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های هدست PS VR2، امکان فیلم گرفتن از خود کاربر در حین بازی کردن است که ازطریق اتصال دوربین HD کنسول PS5 صورت می‌گیرد. استریمرها از این طریق می‌توانند حرکات و واکنش‌های خود در هنگان تجربه‌ی بازی را با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

اسکن محیط اطراف در PlayStation VR2

علاوه‌براین موارد، قابلیت شخصی‌سازی محیط بازی در PS VR2 با استفاده از کنترلر سنس و دوربین‌های تعبیه شده روی ان نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که در مطلب اخیر وبسایت پلی استیشن به آن اشاره شده است. در این حالت کاربر می‌تواند با اسکن محیط اطراف به وسیله دوربین‌های PS VR2 و تنظیم فضای مورد نیاز خود باتوجه‌به استایل بازی و محیط در دسترس، مرزهای بازی را برای خود تعیین کند.

در حین بازی اگر به مرزهایی که از این طریق تعیین کردید، نزدیک شوید، یک اخطار را دریافت کرده و متوجه آن خواهید شد. تنظیمات تعیین شده تا زمانی‌که محیط دیگری را برای آن تعریف کنید، در PS VR2 ذخیره خواهند شد.

براساس توضیحات سونی، PS VR2 از دو حالت VR Mode و Cinematic Mode برخوردار است که در حالت VR Mode، بازیکنان می‌توانند محتوای بازی واقعیت مجازی خود را در نمای ۳۶۰ درجه و با فرمت ویدیویی HDR به نسبت ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ با نرخ فریم ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز تجربه کنند. در نمای Cinematic Mode نیز، قابلیت تماشای رابط کاربری پلی استیشن 5 و سایر محتوایی که روی نمایشگر سینمای مجازی پخش می‌شود فراهم شده است.

محتوای نمایش داده شده در حالت Cinematic Mode با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و با رفرش ریت ۲۴ و ۶۰ و ۱۲۰ هرتز پخش می‌شود. این موارد شماری از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیزی است که PS VR2 برای علاقه‌مندان به بازی‌های واقعیت مجازی به‌همراه دارد. در ادامه نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا