فناوری

این ده برنامه باتری تلفن‌همراهتان را نابود می‌کند!

این ده برنامه باتری تلفن‌همراهتان را نابود می‌کند!

باتری یکی از جنبه‌های مهم گوشی‌های هوشمند است که بیش‌تر کاربران نگران عمر و مصرف آن هستند. اگرچه روش‌های مختلفی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری وجود دارند، اما در بسیاری از مواقع نتیجه‌بخش نیستند. با این حال، در صورت آگاهی از وجود برنامه‌های پرمصرف، مدیریت مصرف باتری نیز آسان‌تر خواهد شد.

۱۰ برنامه که قاتل باتری گوشی شما هستند

علی‌رغم آنکه برنامه‌های بی‌شماری برای دستگاه‌ اندرویدی شما در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند، اما بسیاری از کاربران تمایل دارند اپلیکیشن‌های محبوب را بدون توجه به مصرف بالا دانلود کنند. با این حال، برای اینکه از باتری گوشی هوشمند خود به بهترین شکل مراقبت کنید، بهتر است از دانلود یا استفاده مکرر برخی از این برنامه‌ها اجتناب کنید.

مصرف بالای باتری

در حالی‌که برخی از برنامه‌ها کاملا مفید و کاربردی هستند و نصب آنها بر روی گوشی یک ضرورت است، اما برخی دیگر تنها مصرف باتری را افزایش می‌دهند و فایده چندانی نیز ندارند. بنابراین ابتدا بررسی کنید که آیا واقعا به آنها نیاز دارید یا خیر. در ادامه فهرست برنامه های پرمصرف اندرویدی را مرور می‌کنیم:

  1. فیت‌بیت
  2. اوبر
  3. اسکایپ
  4. فیس‌بوک
  5. Airbnb
  6. اینستاگرام
  7. تیندر
  8. بامبل
  9. اسنپ‌چت
  10. واتساپ

شرکت تحقیقاتی pCloud داده‌های مذکور را جمع‌آوری کرده و برای رسیدن به این نتیجه، آنها لیستی از برنامه‌هایی را تهیه کردند که بیش‌ترین مصرف باتری را دارند. فارغ از اینکه نرم‌افزارهای فوق تا چه حد مفید و کاربردی هستند، به‌نقل از این تیم تحقیقاتی، آنها شدیدا بر عمر باتری تاثیر می‌گذارند.

پرمصرف ترین برنامه ها برای باتری

در واقع آنها برنامه‌های بسیار محبوبی هستند و ممکن است بیش از یک یا دو مورد از آنها را بر روی گوشی خود نصب داشته باشید. از آنجاکه اپلیکیشن‌های فوق در صورت عدم استفاده نیز ممکن است در پس‌زمینه نیز فعال باشند و باتری مصرف کنند، بهتر است در صورت استفاده مکرر، تا حد امکان تعداد آنها را کاهش دهید، به‌خصوص اگر در گذشته از مشکلات مربوط به باتری رنج می‌بردید.

محبوب‌ترین برنامه‌های تلفن هوشمند که مصرف باتری گوشی را افزایش می‌دهند

این شرکت تحقیقاتی در تعیین اینکه کدامیک از برنامه‌ها بیشترین منابع را در گوشی‌های اندرویدی اشغال می‌کنند، سه عامل را در نظر گرفته است. این شامل مواردی مانند مکان یا دوربین است که برنامه‌ها استفاده می‌کنند، باتری مصرفی این برنامه‌ها و اینکه آیا در حالت تاریک (Dark Mode) ارائه می‌شوند یا خیر.

آنها توانستند با ترکیب نتایج این سه فاکتور، تعیین کنند که کدامیک از ۱۰۰ اپلیکیشن محبوب گوگلی پلی، بیش‌ترین تقاضا را دارند و از میان آنها، قاتلان نهایی باتری را معرفی کنند. در این میان، فیت‌بیت و ورایزن، بدترین برنامه‌های پراستفاده برای مصرف باتری هستند. هر دو برنامه، ۱۴ منبع از مجموع ۱۶ منبع موجود را در پس‌زمینه به تصرف خود درمی‌آورند که شامل دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون و اتصال وای‌فای هستند.

برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی

برنامه‌های مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی نیز از میان ۲۰ برنامه پرمصرف، شش سهم در این فهرست دارند. به‌طور متوسط، آنها ۱۱ منبع اضافی از جمله عکس، وای‌فای، مکان و میکروفون را اشغال می‌کنند. این برنامه‌ها از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت، یوتیوب، واتساپ و لینکدین، قابلیت اجرا در پس‌زمینه را نیز دارند. بنابراین، هر یک از آنها انرژی بیش‌تری برای کار کردن مصرف می‌کنند و بدین ترتیب، فشاری حداکثری به باتری تحمیل می‌شود.

برنامه‌های دوست‌یابی آنلاین

براساس این تحقیق، اپلیکیشن‌های دوست‌یابی آنلاین نیز از قاتلان بی‌رحم باتری محسوب می‌شوند. ۱۵% از برنامه‌های قاتل باتری را نمونه‌های دوست‌یابی نظیر بامبل، تیندر و گرایندر تشکیل می‌دهند که به‌طور متوسط به ۱۱ منبع اجازه می‌دهند تا در پس‌زمینه اجرا شوند. هم‌چنین فقدان حالت تاریک نیز باعث می‌شود استفاده از این برنامه‌ها انرژی بیش‌تری را مصرف کرده و تخلیه باتری را تسریع می‌کنند.

برنامه‌های سفر

برنامه United Airlines، در میان اپلیکیشن‌های مسافرتی، بیش‌ترین فضای ذخیره‌سازی تلفن (در حدود 437 مگابایت) را تصرف می‌کند. پس از آن، برنامه‌های Lyft و اوبر نیز به‌ترتیب با اشغال فضای 325 و 299 مگابایت قرار دارند. همه این برنامه‌های به حافظه داخلی زیادی نیاز دارند که می‌توانند سرعت گوشی شما را کند کنند.

چگونه از افزایش شدید مصرف باتری گوشی توسط برنامه ها جلوگیری کنیم؟

باتری گوشی

بسیاری از مردم ممکن است به‌این فکر کنند که آیا باید این برنامه‌ها را به‌طور کامل از گوشی هوشمند خود حذف کنند تا فضای ذخیره‌سازی و عمر باتری آنها افزایش پیدا کند. در این رابطه، تاکید بر این نکته ضروری است که معمولا این اقدام حیاتی لازم نیست به پاک کردن کامل برنامه‌ها منجر شود. بلکه می‌توان فعالیت پس‌زمینه آنها را محدود یا مجوزهای مکان را غیرفعال کرد.

حتی در صورت باز نبودن برنامه، اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس‌زمینه فعال هستند. درست مانند سایر سرویس‌ها مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و واتساپ که این کار را برای ارسال اعلان‌ها مرتبط به‌شما انجام می‌دهند. با این حال، امکان رفع مشکل مذکور وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که انجام این کار تا زمانی‌که دوباره وارد پلتفرم نشوید، از دریافت اعلان جلوگیری خواهد کرد.

در نتیجه، توصیه می‌کنیم که از این روش تنها در شرایط خاص استفاده و برای برنامه‌های ضروری استفاده کنید.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا