بازی

چرا بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی جهان در چین تولید می‌شوند؟

چرا بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی جهان در چین تولید
می‌شوند؟

تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی غیرچینی نیز معتقدند که کارگران چینی در‌مقایسه‌با کارگران ویتنامی و اندونزیایی ماهرتر هستند. براساس گزارش‌ها، حدود ۲۰۰ میلیون نفر نیروی کار ماهر و ۵۰ میلیون نفر نیروی کار بسیار ماهر در چین ساکن هستند.

ناگفته نماند که در پی تنش‌های آمریکا و چین، اپل که قسمت عمده‌ای از محصولات خود را در چین تولید می‌کند، بخشی از تولید گوشی آیفون خود را از چین به هند منتقل کرده است و قصد دارد نیمی از محصولات خود را به این کشور منتقل کند.

اگرچه هند نیز مانند چین نیروی کار فراوان و ارزان دارد، نیروی‌های تربیت‌شده و ماهر بسیار کمی در این کشور وجود دارند که احتمالاً اپل را به دردسر بیندازد.

۴. تولید صفر تا صد محصولات الکترونیکی

چینی‌ها به‌خوبی توانسته‌اند زنجیره‌ی تأمین تولید محصولات الکترونیکی را گسترش و توسعه دهند و تمام مراحل تولید محصولات الکترونیکی بر‌عهده‌ی خودشان است. در‌واقع، تولید صفر تا صد محصولات الکترونیکی ساخت چین در این کشور انجام می‌شود.

توسعه‌ی زنجیره‌ی تأمین در چین باعث شده است تا تولید‌کنندگان بتوانند در زمان و هزینه‌ی تولید محصولاتشان نیز صرفه‌جویی و دستگاه‌های الکترونیکی بیشتری را روانه‌ی بازار کنند. برای مثال، با گسترش زنجیره‌ی تأمین در چین، هزینه‌های لجستیکی برای تأمین مواد اولیه تولید کاهش می‌یابد و در زمان ساخت محصولات الکترونیکی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

علاوه‌براین، چینی‌ها از‌نظر زیرساخت حمل‌و‌نقل‌های دریایی نیز جزو کشور‌های برتر جهان هستند و چهار بندر بزرگ جهان در خط ساحلی این کشور واقع شده‌اند. در‌نتیجه، این موضوع به چینی‌ها کمک می‌کند تا به‌خوبی مراودات تجاری خود را با سایر کشور‌های جهان حفظ و تقویت و به‌راحتی محصولات الکترونیکی ساخت خود را صادر کنند.

۵. بهره‌مندی از عناصر خاکی کمیاب

براساس گزارش statista در سال ۲۰۲۲، چین بزرگ‌ترین ذخایر عناصر کمیاب را در جهان دار که از این عنصرها در ساخت محصولات الکترونیکی مانند هارد‌ها و گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا