تکنولوژی

بورینگ کمپانی همین امسال آزمایش هایپرلوپ خود را آغاز می‌کند

بورینگ کمپانی همین امسال آزمایش هایپرلوپ خود را آغاز می‌کند

بورینگ کمپانی (The Boring Company)، استارتاپ حمل‌ونقل زیرزمینی متعلق به ایلان ماسک قصد دارد آزمایش ‌هایپرلوپ خود در مقیاس کامل را در سال جاری میلادی آغاز کند. هایپرلوپ سیستم حمل‌ونقل بسیار سریعی است که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و در صورت ساخته شدن می‌تواند مسافران را با سرعت بیش از 1000 کیلومتر در ساعت جابجا کند.

The Boring Company این خبر را از طریق حساب توییتری خود اعلام کرد. از سوی دیگر، ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرده بود که این شرکت در سال‌های آینده ساخت هایپرلوپ خود را آغاز می‌کند. در همین رابطه، بورینگ کمپانی کمتر از یک هفته پیش، بودجه‌ای به ارزش 675 میلیون دلار دریافت کرد.

هایپرلوپ

تشویق مهندسان توسط ایلان ماسک برای ساخت هایپرلوپ

ماسک اولین بار در سال 2013 ایده هایپرلوپ را ارائه کرد. البته او در ابتدا ساخت این پروژه را برعهده نگرفت و در عوض برنامه‌های مهندسی اولیه آن را به اشتراک گذاشت تا دیگران را به انجام این چالش تشویق کند. با این حال، در چند روز گذشته اخبار بسیار زیادی درباره راه‌اندازی و استفاده از چنین سیستم حمل‌‌و‌نقل سریعی به گوش رسیده است.

ایده هایپرلوپ تاکنون نظر مهندسان، محققین، بنیانگذاران استارتاپ‌ها و حتی «ریچارد برانسون»، رئیس و بنیانگذار «گروه ویرجین» را به خود جلب کرده است. با این وجود، علیرغم سال‌ها تلاش، هنوز هیچ نمونه قابل استفاده‌ای از این سیستم در دنیا وجود ندارد. بنابراین، می‌توان گفت بورینگ کمپانی در ادامه، چالش بسیار سختی را آزمایش خواهد کرد و باید در آینده شاهد اخبار بیشتری درباره هایپرلوپ باشیم.

در سپتامبر سال 2021، بورینگ با برگزاری یک مسابقه، مهندسان را برای ساخت ماشین‌های تونل‌زنی به چالش کشید. در نهایت، دانشگاه فنی مونیخ برنده این رقابت شد که مسابقات هایپرلوپ قبلی را نیز برنده شده بود. این مسابقه در سال 2022 نیز برگزار خواهد شد تا تیم‌های علاقه‌مند، ماشین‌های تونل‌زنی خود را در کارخانه تگزاس این شرکت طراحی کنند و بسازند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا