علم و دانش

بلایی که قاتل بی‌رحم سر کوسه نگون‌بخت آورده / عکس

بلایی که قاتل بی‌رحم سر کوسه نگون‌بخت آورده / عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، کوسه‌ها شکارچیان ترسناک دریا هستند و برخی از آن‌ها چون کوسه سفید شکارچیان بی‌نقص و بی‌رقیب هستند تا زمانی که پای اورکا یا همان نهنگ قاتل به میان نیامده باشد.

جایی که نهنگ قاتل باشد، کوسه سفید شکارچی نیست، شکار است. درست همانند اتفاقی که در چند سال اخیر در سواحل آفریقای جنوبی افتاده است.

سواحل آفریقای جنوبی روزگاری عرصه یکه‌تازی کوسه‌های سفید بود و شیوه شکوهمند و البته بی‌رحمانه شکار کردنشان گردشگران را به ساحل می‌کشاند تا شاید شاهد بیرون پریدن کوسه از آب و شکار فوک‌های نگون‌بخت باشند. اما از سال ۲۰۱۵ ورق برگشت و پای دو نهنگ قاتل نر بالغ به آن آب‌ها باز شد. آن‌ها آمده بودند تا کوسه شکار کنند!

بلایی که قاتل بی‌رحم سر کوسه نگون‌بخت آورده / عکس
جسد یک کوسه سفید که طعمه نهنگ‌های قاتل شده

نهنگ‌های قاتل در تازه‌ترین کشتارشان در یک روز ۱۷ کوسه هفت‌آبششی را شکار کرده‌اند. چطور این تعداد ثبت شده است؟ چون نهنگ‌ها فقط جگر کوسه را می‌خورند و باقی را در دریا رها می‌کنند که در اغلب موارد به ساحل می‌رسد.

چرا فقط جگر کوسه را می‌خورند؟

پاسخ را باید در جگر خاص کوسه‌ها پیدا کرد. کوسه‌ها در مقایسه با سایر گونه‌های جانوری جگر بسیار بزرگی دارند که سرشار از مواد مغذی و روغن است. اگر طرفدار طب سنتی باشید احتمالا نام روغن جگر کوسه را شنیده‌اید. نهنگ‌ها هم همین قسمت را دوست دارند و کوسه بی‌نوا را تکه پاره می‌کنند تا به آن برسند.

بلایی که قاتل بی‌رحم سر کوسه نگون‌بخت آورده / عکس
نهنگ‌های قاتل با باله‌های خمیده

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا