بازی

افراد بیشتری از کارکنان بلیزارد خواستار تشکیل اتحادیه هستند

افراد بیشتری از کارکنان بلیزارد خواستار تشکیل اتحادیه هستند

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت Gamespot، بیست نفر از کارکنان بخش QA استودیوی Vicarious Visions سابق که حالا با نام بلیزارد آلبانی شناخته می‌شوند، با همکاری انجمن ملی کار ایالات متحده درخواست تشکیل یک اتحادیه داده‌اند.

این بخشی از تلاش‌های بی‌وقفه کارمندان مجموعه بزرگ اکتیویژن بلیزارد در ماه‌های اخیر برای دستیابی به شرایط شغلی بهتر است. پیش از این و در ماه ژانویه اعلام شده بود که همکاری موقت Vicarious Visions با بلیزارد برای کمک به پیشبرد ساخت بازی‌های این ناشر دائمی شده است و کارمندان به‌زودی باید آماده‌ی تغییر نام شرکت و تغییرات مدیریتی باشد.

این کارمندان که نام اتحاد کارکنان صنعت بازی آلبانی را برای گروه اعتراضی خود انتخاب کرده‌اند، با انتشار یک بیانیه از درخواست خود برای تشکیل یک اتحادیه کارگری رسمی و قانونی خبر دادند. این بیانیه روی مسائلی مانند پرداخت‌های عادلانه‌تر، شفافیت در حقوق‌های پرداختی اعضای استودیو و تعادل بهتر میان ساعات فعالیت و فراغت تمرکز دارد. این گروه معترض از مدیران بلیزارد خواستند که داوطلبانه درخواست این گروه برای تشکیل یک اتحادیه را به رسمیت بشناسد، به حقوق آن‌ها برای تشکیل گروه‌های اعتراضی احترام بگذارد و تنبیه یا تداخلی در روند قانونی این حرکت ایجاد نکند.

افراد بیشتری از کارکنان بلیزارد خواستار تشکیل اتحادیه هستند

طبق گزارش شنون لیاو از روزنامه‌ی واشنگتن پست، این گروه روز پنجشنبه هفته گذشته به‌صورت داوطلبانه از مدیریت اکتیویژن بلیزارد درخواست کردند که این اتحادیه جدید را به‌رسمیت بشناسد. پس از ثبت این درخواست، سخنگوی شرکت اکتویژن بلیزارد به گزارش واشنگتن پست اینگونه پاسخ داد: «ما عمیقا به حقوق تمامی کارمندان این مجموعه برای پیوستن به یک اتحادیه تحت قوانین موجود احترام می‌گذاریم. ما باور داریم که رابطه شفاف و مستقیم میان شرکت و کارمندان آن، ثمربخش‌ترین نوع روابط حرفه‌ای خواهد بود. اکتیويژن بلیزارد به‌زودی و به‌صورت رسمی و عمومی، پاسخ خود به این درخواست را به انجمن ملی کار ایالات متحده اعلام می‌کند».

هنوز مشخص نیست که آیا اکتیویژن بلیزارد درخواست کارکنان را به‌رسمیت خواهد شناخت یا خیر، اما مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که پس از به‌اتمام رسیدن مراحل قانونی خرید مجموعه اکتیویژن بلیزارد، تمامی درخواست‌های کارکنان برای تشکیل اتحادیه را به‌رسمیت خواهد شناخت.

در ماه‌های اخیر نیز شاهد تلاش‌های موفقیت‌آمیز کارمندان بخش تضمین کیفیت استودیوی Raven Software برای تشکیل یک اتحادیه جهت حمایت از حقوق کارمندان این استودیو دربرابر اکتیویژن بودیم. البته این تنها بخشی از مشکلات قانونی اکتیویژن بلیزارد در سال‌های اخیر است. تحقیقات اداره دپارتمان رفتار عادلانه در محیط کار و زندگی ایالت کالیفرنیا (DFEH) و دیگر نهادهای قانون‌گذاری در شیوه مدیریت و برخورد با کارمندان مجموعه‌ی Activision Blizzard باعث شده است تا افراد و شعبه‌های بیشتری نسبت به ابراز مشکلات شغلی خود در شعبه‌های مختلف این مجموعه تمایل پیدا کنند.

نظر شما کاربران بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا