علم و دانش

بمب حیرت‌انگیزی که کالیفرنیا را غیرقابل سکونت کرد!

بمب حیرت‌انگیزی که کالیفرنیا را غیرقابل سکونت کرد!

دانشمندان بر این باورند که انسان‌های عصر یخبندان احتمالا آتش‌سوزی‌هایی را به راه انداختند که در نهایت سرزمینشان را به جایی غیرقابل سکونت برای گونه‌های مختلف حیات بدل کرد.

آثار زغال چوب از آتش‌سوزی‌های باستانی و فسیل‌های جمع‌آوری‌شده از چاله‌های قیر «La Brea» در یک سایت تحقیقات دیرینه‌شناسی در لس‌آنجلس کالیفرنیا، نشان‌دهنده هم‌زمانی این آتش‌سوزی‌ها با از بین رفتن حیوانات در این منطقه است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله «Science»، در اواخر دوران پلیستوسن یخچال‌ها شروع به عقب‌نشینی کردند، یعنی از ۲.۶ میلیون تا ۱۱۷۰۰ سال پیش. دانشمندان استخوان‌های بسیاری از پستانداران بزرگ منطقه مانند شیرها، کایوت‌ها، گرگ‌ها، تنبل‌ها، اسب‌ها، شترها و حیوانات منقرض‌شده مانند اسمایلودون، گاومیش کوهان‌دار باستانی و مگافون را برای تعیین زمان مرگ دقیقشان تجزیه و تحلیل کردند.

سطوح زیادی از آثار زغال سنگ کشف‌شده در لایه‌های رسوبی چاله‌های قیر La Brea در همان دوره زمانی به دانشمندان دلیل خوبی برای این باور می‌دهد که آتش‌سوزی‌ها توسط انسان‌ها ایجاد شده است. آن‌ها معتقدند که معمولا انسان‌ها فقط قادر به این نوع تخریب شدید هستند. به گفته دانشمندان، این تخریب تا هزار سال این منطقه را غیر قابل زیست کرد.

اف. رابین اوکیف، نویسنده ارشد این مطالعه، زیست‌شناس در دانشگاه مارشال در ویرجینیای غربی گفت: «آتش‌سوزی‌هایی مانند این، تقریبا شبیه یک بمب عمل می‌کند. این منطقه برای ۱۰۰۰ سال مانند یک زمین بایر بود.»

این تحقیق شامل تاریخ‌گذاری رادیوکربن روی فسیل‌ها برای تعیین دقیق زمان مرگ حیوانات و سپس مقایسه آن با داده‌های رسوبات گرده موجود از دریاچه السینور، در جنوب شرقی لس‌آنجلس بود رسوبات گرده همچنین نشان داد که چه زمانی حیات گیاهی در این منطقه وجود داشته است. محققان مطمئن نیستند که این آتش‌سوزی با عامل انسانی، عمدی بوده یا در اثر تصادف اتفاق افتاده است.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا