بازی

همه چیز درباره اسپاتیفای؛ از ساخت اکانت تا امکانات حساب پریمیوم

همه چیز درباره اسپاتیفای؛ از ساخت اکانت تا امکانات حساب
پریمیوم

پلتفرم‌های پخش موسیقی تأثیرگذارترین ابزار برای گسترش فرهنگ تولید موسیقی مستقل به‌شمار می‌آیند. اسپاتیفای، یکی از محوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های پخش موسیقی، پادکست و ویدئو است که در این مقاله با این سرویس و نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای آشنا می‌شوید.

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای، پلتفرم پخش موسیقی، پادکست و و ویدئو است که در سال ۲۰۰۶ میلادی منتشر شد. اسپاتیفای به آرشیو عظیم موزیک‌های ایرانی و خارجی شناخته می‌شود. ساخت حساب کاربری و استفاده از اسپاتیفای رایگان است؛ اما برای دسترسی به امکانات بیشتر این سرویس، باید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کرد.

نرم‌افزار اسپاتیفای را می‌توان در گوشی هوشمند، کامپیوتر شخصی، تلویزیون، ساعت هوشمند، کنسول بازی و خودرو نصب کرد.

آرشیو اسپاتیفای شامل بیش از ۱۰۰ میلیون موزیک و بیش از ۵ میلیون پادکست است. هنرمند می‌تواند با قرار دادن محتوای خود در اسپاتیفای، از طریق تبلیغات یا خرید اشتراک کاربران، درآمدزایی کند.

امکانات حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای

ساخت حساب کاربری و گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای رایگان است؛ اما با خرید حساب کاربری پریمیوم، امکانات بیشتری نصیب کاربر می‌شود. مهم‌ترین ویژگی حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای، گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغ و محدودیت است.

اگر قصد دانلود موسیقی از اسپاتیفای را دارید، باید اشتراک پریمیوم آن را تهیه کنید. علاوه بر این، حساب کاربری پریمیوم در اسپاتیفای امکان وصل شدن به دستگاه‌های بی‌سیم دیگر مانند دستیارهای صوتی را فراهم می‌کند.

کیفیت پخش موسیقی در اکانت رایگان اسپاتیفای به‌طور پیش‌فرض روی معمولی تنظیم شده است؛ اما در حساب کاربری پریمیوم امکان تغییر کیفیت پخش موسیقی وجود دارد.

برای مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای، این مطلب را مطالعه کنید.

انواع اکانت و قیمت اکانت پریمیوم اسپاتیفای

اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای به چهار بخش Individual, Student, Duo, Family تقسیم می‌شود. اکانت Individual تک کاربره است و برای کسانی که به تنهایی موزیک گوش می‌دهند گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. اکانت Student به دانشجوها و دانش‌آموزان اختصاص دارد. اکانت Duo برای افرادی که دو نفره به موسیقی گوش می‌دهند مناسب است و اکانت Family که یکی از پرفروش‌ترین اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای به شمار می‌رود، توسط یک Owner خریداری می‌شود و بین دیگر اعضای خانواده یا دوستان پخش می‌شود.

پرفروش‌ترین اکانت پریمیوم اسپاتیفای در ایران، اکانت Family است؛ چرا که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و امکانات آن هم با اکانت‌های پریمیوم دیگر تفاوتی ندارد.

  • قیمت اکانت Individual (تک کاربره) ماهانه 9.99 دلار است.
  • قیمت اکانت Duo (دو کاربره) ماهانه 12.99 دلار است.
  • قیمت اکانت Student (دانشجویی) ماهانه 4.99 دلار است.
  • قیمت اکانت Family (خانوادگی) ماهانه 15.99 دلار است.

با خرید اکانت خانوادگی (Family)، می‌توان ۶ اکانت را زیرمجموعه خود قرار داد و آن‌ها را پریمیوم کرد.

اگر قصد فعال کردن شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

روش ساخت اکانت اسپاتیفای

برای ساخت اکانت اسپاتیفای، باید VPN را روشن کنید تا آی‌پی ایران را شناسایی نکند. پس از آن به صفحه Sign Up مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به هر بخش را دقیق پر کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا