تکنولوژی

اوپو از شارژر ۱۵۰ واتی SuperVOOC رونمایی کرد

اوپو از شارژر ۱۵۰ واتی SuperVOOC رونمایی کرد

اوپو امروز در نمایشگاه MWC از سیستم شارژ ۱۵۰ واتی SuperVOOC خود رونمایی کرد. این شرکت چند روز پیش گوشی فایند ایکس ۵ را با فناوری شارژ ۸۰ واتی SuperVOOC معرفی کرده بود و حالا سیستم شارژ جدید این شرکت می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

شارژر ۱۵۰ واتی SuperVOOC اوپو دارای ابعاد ۵۸x۵۷x۳۰ میلیمتر و وزن ۱۷۲ گرم است و از فناوری GaN نیز پشتیبانی می‌کند. این شارژر همچنین از استانداردهای USB Power Delivery و PPS برای اتصال به گوشی هوشمند، لپ تاپ و سایر دستکاه‌های الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. خروجی این شارژر قدرتمند ۷.۵ آمپر در ۲۰ ولت است و در داخل خود دو باتری دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند جریان برق ورودی را به ۱۵ آمپر در ۵ ولت تبدیل کند.

اوپو شارژ ۱۵۰ واتی

شارژر جدید اوپو از یک موتور سلامت باتری نیز بهره می‌برد که کمک می‌کند باتری ۸۰ درصد از ظرفیت خود را بعد از ۱۶۰۰ بار چرخه شارژ همچنان حفظ کند. این عدد دو برابر آن‌چیزی است (۸۰۰ چرخه) که ما در شارژهای معمولی شاهد هستیم. در ضمن برای این شارژر،َ الگوریتمی تعریف شده است که می‌تواند به‌طور مداوم الکترودهای منفی را شناسایی کند تا مانع از به وجود آمدن لیتیوم معیوب بشود.

مطالب مرتبط:

  • آی بی ام: تراشه ۲ نانومتری شارژدهی باتری گوشی ها را تا ۴ روز افزایش خواهد داد
  • کوچکترین باتری دنیا در ابعاد یک ذره غبار معرفی شد

فناوری دیگری که در این باتری به کار رفته Solid Electrolyte Interface است که در واقع یک صفحه‌ی نازک مقاوم برای محافظت از الکترودهای باتری در برابر خراب شدن است. گفته می‌شود اولین گوشی هوشمندی که از شارژر ۱۵۰ واتی اوپو پشتیبانی خواهد کرد یکی از گوشی‌های وان پلاس خواهد بود که احتمالا در ماه آوریل معرفی خواهد شد.

اوپو شارژ ۱۵۰ واتی

اوپو گفته است که هم‌اکنون در حال کار روی نسخه بعدی این شارژر با ظرفیت ۲۰۰ وات است و در مرحله بعدی، آن را به ۲۴۰ وات ارتقا خواهد داد که قادر به شارژ یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در عرض فقط ۹ دقیقه خواهد بود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت چینی چه فکرهایی در سر دارد. نظر شما درباره این شارژر قدرتمند چیست؟

منبع: GSMArena

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا