بازی

عملکرد گیمینگ ۲ برابری پردازنده گرافیکی پرچمدار RTX40 در مقایسه با RTX 3090

عملکرد گیمینگ ۲ برابری پردازنده گرافیکی پرچمدار RTX40 در مقایسه با RTX 3090

بعد از اینکه روز گذشته اولین نتایج عملکرد کارت گرافیک GeForce RTX 4090 در اینترنت فاش شد، حالا شایعاتی در خصوص نسخه‌ی کامل پردازنده گرافیکی AD102 منتشر شده که از پیشرفت چشمگیر آن نسبت به نسل قبل حکایت دارد. نسخه‌ی کامل تراشه‌ی گرافیکی AD102 نباید با GPU مورد استفاده در نسخه‌ی غیر Ti کارت گرافیک RTX 4090 اشتباه گرفته شود. نسخه‌ی کامل این GPU شامل ۱۸۴۳۲ هسته‌ی CUDA است که ۱۲.۵ درصد بیشتر از مشخصات منتسب به کارت گرافیک RTX 4090 است.

بنابراین احتمالا باید در آینده شاهد به کارگیری این GPU در کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا مدل معادل آن باشیم. درواقع احتمال معرفی مدل TITAN این کارت نیز وجود دارد و هنوز این موضوع به‌طور واضح مشخص نشده است. اما به هرحال کاربر XpeaGPU در توییتر مدعی شده که براساس اطلاعات به‌دست آمده، پردازنده گرافیکی AD102 می‌تواند بازی Control را با رزولوشن 4K و ری تریسینگ فعال، تا نرخ فریم ۱۶۰ فریم بر ثانیه هم اجرا کند.

عملکرد پردازنده گرافیکی پرچمدار RTX 30

این عدد مربوط‌به حالتی است که قابلیت DLSS نیز فعال شده باشد. علاوه‌براین، گفته شده که مصرف برق این GPU نیز بسیار بالا بوده و ظاهراً شایعات مربوط‌به توان مصرفی ۸۰۰ واتی تراشه‌ی AD102 را تأیید می‌کند. مطمئناً متغیرهای زیادی در این خصوص وجود دارند که در ادعای مطرح شده اشاره‌ای به آن‌ها نشده است. به‌عنوان مثال هنوز نمی‌دانیم که نتایج اعلام شده در چه سطحی از تنظیمات گرافیکی به‌دست آمده است.

یا اینکه هنوز مشخص نیست که در تراشه‌ی Ada مذکور، چه نسلی از فناوری طراحی هسته‌ی Tensor مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا این موضوع می‌تواند در ارتقاء عملکرد DLSS مؤثر باشد. نهایتاً باید گفت که مشخصات کامل این کارت شامل TDP یا سرعت کلاک تراشه‌ی آن نیز هنوز اعلام نشده است. درهرصورت باید گفت که احتمالاً تأیید یا تکذیب ادعای XpeaGPU زمان بر خواهد بود. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه این منبع هنوز در میان منابع غیررسمی افشای اطلاعات انویدیا تازه کار بوده و نمی‌توان خیلی روی اطلاعات آن حساب باز کرد.

نهایتاً شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا