اینترنت

چگونه فونت گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

چگونه فونت گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

برای همه ما پیش آمده که پس از مدتی فونت گوشی‌مان برایمان تکراری شود و بخواهیم با فونت‌های جدید حال و هوای آن را عوض کنیم. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نحوه تغییر فونت انگلیسی و فارسی گوشی های شیائومی را به شما آموزش دهیم.

تغییر فونت یک تنوع محسوب می‌شود و تجربه تقریبا جدیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین اگر از فونت جدید راضی نباشید، به راحتی می‌توانید دوباره به فونت اصلی گوشی‌تان برگردید و چیزی از دست نمی‌دهید. اما در گوشی‌های شیائومی چگونه می‌توان چنین کاری انجام داد؟

تغییر فونت گوشی شیائومی

در گوشی شیائومی می‌توانید فونت انگلیسی و فارسی را عوض کنید، درست مثل تغییر فونت در گوشی‌های سامسونگ. علاوه بر این کار، امکان تغییر سایز فونت در گوشی‌های شیائومی هم وجود دارد که در ادامه تمام آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

تغییر فونت گوشی شیائومی

تغییر فونت از طریق Themes

گوشی‌های شیائومی از گزینه Themes در تنظیمات بهره می‌برند، با این حال در تمام مناطق از جمله ایران در آن گزینه فونت را مشاهده نمی‌کنید، بنابراین برای این کار باید گوشی‌تان را روی منطقه خاصی تنظیم کنید.

برای اینکه بتوانید به تب فونت در بخش Themes دسترسی پیدا کنید، برای تغییر منطقه به تنظیمات گوشی‌تان مراجعه کنید. در تنظیمات، گزینه Additional Settings را لمس کنید. در اینجا باید گزینه Region را انتخاب کنید. در میان گزینه‌ها، یکی از کشورهای هند، اندونزی یا هنگ‌کنگ را انتخاب کنید.

تغییر فونت گوشی شیائومی

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تغییر منطقه آسیبی به گوشی‌تان نمی‌زند و تنها شاید با چندین برنامه جدید در آن روبه‌رو شوید. در حقیقت با تغییر منطقه، اپ‌های مخصوص آن منطقه شاید بطور خودکار روی گوشی‌تان نصب شوند که البته می‌توانید آن‌ها را به راحتی حذف کنید. علاوه بر این، نگران گارانتی گوشی‌تان هم نباشید و البته می‌توانید دوباره در آینده منطقه را به ایران برگردانید.

پس از اینکه منطقه را به یکی از کشورهای گفته شده تغییر دادید، وارد بخش Themes شیائومی شوید. حالا در نوار پایین این برنامه تب Fonts را مشاهده خواهید کرد. این تب را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید از طریق نوار جستجوی بالای صفحه، فونت مدنظرتان را پیدا کنید. پس از اینکه فونت مورد علاقه‌تان را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید و صبر کنید تا دانلود شود. در ادامه گزینه Apply را انتخاب کنید. پس از این کار، گوشی از شما اجازه می‌خواهد که ریستارت شود.

عوض کردن فونت گوشی شیائومی

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که برای تغییر فونت گوشی شیائومی به ایفون می‌توانید از همین بخش Themes استفاده کنید و در بخش فونت، به دنبال آن باشید. تنها کافیست در نوار بالای صفحه کلمه ios را جستجو کنید تا فونت‌های مختلف سیستم عامل موبایل اپل در اختیارتان قرار بگیرد و هر کدام را که خواستید، انتخاب کنید. با این کار، فونت گوشی‌تان به فونت ایفون تغییر می‌کند.

پس از انتخاب هر فونتی و Apply کردن آن، باید گزینه Reboot را انتخاب کنید. کمی طول می‎‌کشد تا گوشی ریستارت شود و زمانی که بالا بیاید، فونت تمام بخش‌های رابط کاربری به فونت جدید تغییر می‌کند.

اگر فونت انتخابی مورد علاقه‌تان نبود، دوباره به بخش Themes و فونت برگردید. دوباره یک فونت دیگر را انتخاب کرده و روند قبلی را تکرار کنید. در پایان پس از انتخاب فونت مناسب، دوباره به تنظیمات و Region بروید و منطقه گوشی‌تان را روی ایران تنظیم کنید. با همین چند قدم ساده فونت گوشی شیائومی تغییر می‌کند.

اگر از فونت جدیدتان رضایت نداشتید تا پس از مدتی از آن خسته شدید، برای برگشت فونت به حالت اولیه، به بخش فونت بروید و گزینه Roboto را انتخاب کنید.

در ادامه می‌توانید ویدیوی آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی را ببینید:

تغییر فونت فارسی گوشی شیائومی

شما می‌توانید فونت فارسی گوشی موبایل شیائومی را هم تغییر دهید و روند این کار تفاوتی با مرحله قبلی ندارد. بنابراین دوباره به تنظیمات و Region بروید و منطقه را روی هند یا اندونزی قرار دهید. حالا با مراجعه به بخش Themes در تنظیمات و در ادامه تب Fonts، در نوار بالایی عبارت Farsi را تایپ کنید.

با تایپ کلمه Farsi، چندین فونت فارسی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید از بین آن‌ها فونت مدنظرتان را انتخاب کرده و گزینه Apply را لمس کنید. در نهایت گوشی‌تان ریستارت می‌شود و زمانی که بالا می‌آید، با فونت فارسی جدید روبه‌رو می‌شوید.

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه zFont

یکی دیگر از راه‌های تغییر فونت در گوشی‌های شیائومی، استفاده از برنامه zFont است که البته نیاز به برنامه دومی هم دارد. این برنامه با نام MiFonter، در رابط‌های کاربری MIUI 10 به بعد قابل استفاده است. برای تغییر فونت با استفاده از این روش نیاز به دانلود فونت به صورت جداگانه دارید و باید این فونت را در فرمت ttf دانلود کنید.

پس از دانلود فونت مدنظرتان، به برنامه MiFonter بروید و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. در صفحه اصلی این برنامه با سه گزینه روبه‌رو می‌شوید، گزینه سوم یعنی Global را انتخاب کنید. با اینکار به برنامه zFont می‌روید. در این اپلیکیشن به تب Local در بالای صفحه بروید و به دنبال فونتی بگردید که دانلود کرده‌اید.

فونت و سپس رابط کاربری MIUI را انتخاب کنید. دوباره به برنامه MiFonter برگردید و روی فونت ضربه بزنید. پس از اعمال شدن فونت جدید، دستگاه را ریستارت کنید. پس از اینکه گوشی‌تان بالا می‌آید، می‌توانید فونت جدید را تجربه کنید. در زیر ویدیوی آموزش تغییر فونت گوشی های شیائومی با zFont را می‌بینید:

در نهایت با توجه به روش‌های قبلی، پیشنهاد نمی‌کنیم برای تغییر فونت در گوشی شیائومی از برنامه zFont استفاده کنید و بهتر است به سراغ خود بخش Themes در تنظیمات بروید.

تغییر اندازه فونت در گوشی شیائومی

برای تغییر اندازه فونت در گوشی موبایل شیائومی تنها کافیست چند مرحله زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • گزینه Display را انتخاب کنید.
  • برای تغییر اندازه فونت، گزینه Text Size را لمس کنید.
  • حالا زیر این بخش چندین نقطه را می‌بینید که هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده یک اندازه است؛ از بسیار کوچک (XS) تا بسیار بزرگ (XXL). می‌توانید تمام آن‌ها را امتحان کرده و در نهایت اندازه مدنظرتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره تغییر فونت گوشی شیائومی

چگونه فونت گوشی شیائومی را بدون نیاز به نصب برنامه تغییر دهیم؟

در رابط کاربری MIUI می‌توانید از طریق بخش Themes، نوع فونت گوشی‌های شیائومی را تغییر دهید. البته پیش از اینکار باید در تنظیمات، Region یا منطقه گوشی‌تان را روی هند یا اندونزی قرار دهید. در ادامه در بخش Themes، در تب Fonts می‌توانید فونت موردنظرتان را انتخاب کنید.

چگونه فونت فارسی گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

به تنظیمات و Region بروید و منطقه گوشی‌تان را روی هند یا اندونزی قرار دهید. حالا در تنظیمات در بخش Themes، به تب Fonts بروید. در اینجا در نوار بالایی صفحه، کلمه Farsi را جستجو کنید تا فونت‌های فارسی در اختیارتان قرار بگیرند. فونت مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس گوشی را ریستارت کنید.

تغییر سایز فونت در گوشی های شیائومی به چه صورت است؟

برای تغییر سایز فونت تنها کافیست به تنظیمات، نمایشگر یا Display و در نهایت بخش Text Size بروید. در پایین این بخش یک نوار با چندین نقطه وجود دارد که با تغییر آن، می‌توانید سایز فونت را عوض کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا