تکنولوژی

نگاهی به مشخصات کامل «آنر مجیک وی» پیش از رونمایی رسمی

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

آنر مجیک وی (Honor Magic V) به عنوان اولین گوشی تاشو آنر، قرار است روز دوشنبه هفته آینده یعنی 10 ژانویه (20 دی) رسماً رونمایی شود. این گوشی یک دستگاه تاشو بلندپروازانه در سبک محصولاتی همچون گلکسی زد فولد 3 است و ظاهراً اولین گوشی از این نوع با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود. با اینکه تنها سه روز تا رونمایی رسمی از این گوشی باقی مانده، اما به غیر از چند تیزر تبلیغاتی، تقریباً هیچ جزئیاتی از آن توسط آنر اعلام نشده است. با این حال، امروز اطلاعات تقریباً کاملی از آنر مجیک وی فاش شده که نگاهی اجمالی از آنچه قرار است هفته آینده رونمایی شود، به دست می‌دهد. با ما در دیجی رو همراه باشید تا این اطلاعات را با هم مرور کنیم.

مشخصات لو رفته از آنر مجیک وی

صفحه نمایش داخلی آنر مجیک وی اندازه 7.9 اینچی داشته و از یک پنل اولد با وضوح 2272 در 1984 پیکسل استفاده خواهد کرد. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 90 هرتز بوده و نسبت تصویر آن نیز تقریباً مربعی و به صورت 10.3 به 9 است. بر اساس تیزرهای رسمی منتشر شده، طراحی مکانیزم لولا و صفحه نمایش تاشو به گونه‌ای بوده که هنگام بسته شدن هیچ شکاف و فضای بازی بین دو طرف گوشی باقی نمی‌ماند و این می‌تواند تحولی بزرگ در توسعه گوشی‌های تاشو باشد.

آنر مجیک وی

تا جایی که از تصاویر و تیزرها برمی‌آید، هیچ دوربین سلفی‌ای روی نمایشگر داخلی وجود ندارد، اما یک دوربین در قسمت فوقانی صفحه نمایش بیرونی و 6.45 اینچی وجود خواهد داشت. این نمایشگر هم از پنل اولد با نسبت تصویر نه چندان بلند 21.3 به 9 و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره خواهد برد. بر اساس اطلاعات فاش شده، دوربین سلفی دارای سنسور 42 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.4) خواهد بود.

دوربین اصلی این گوشی دارای سه لنز 50 مگاپیکسلی شامل ماژول عریض (گشودگی دیافراگم f/1.9) و فوق عریض (گشودگی دیافراگم f/2.2) خواهد بود. ماژول سوم نیز یک “دوربین بهبودیافته طیفی” خواهد بود که البته مشخص نیست دقیقاً منظور از این عبارت چیست (به نظر نمی‌رسد یک دوربین بزرگنمایی معمولی باشد).

ابعاد بدنه آنر مجیک وی در حالت تا شده 160.4 در 72.7 در 14.3 میلی متر و در حالت باز 160.4 در 141.1 در 6.7 میلی متر خواهد بود. این یعنی گوشی تقریباً هم اندازه هواوی میت ایکس 2 است. وزن این دو گوشی نیز تقریباً برابر بوده و مدل آنر 293 گرمی خواهد بود.

آنر مجیک وی

آنر در اولین گوشی تاشو خود از یک باتری 4750 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که کمی بزرگ‌تر از باتری هواوی میت ایکس 2 است و با سرعت بالاتر نیز شارژ‌ می‌شود (66 وات). این محصول در سه رنگ مشکی براق، سفید خط‌دار و نارنجی (چرم مصنوعی) در دسترس خواهد بود.

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، انتظار می‌رود آنر مجیک وی اولین گوشی تاشو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 لقب بگیرد و البته در کنار آن به 12 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز مجهز خواهد بود. این گوشی اندروید 12 را با رابط کاربری MagicUI 6 به صورت پیش فرض اجرا خواهد کرد که احتمالاً دارای برخی ویژگی‌های خاص برای استفاده از طراحی تاشو خواهد بود.

گوشی‌های تاشو به هیچ وجه ارزان نیستند و شایعات حکایت از برچسب قیمتی 14000 یوان برای مدل 256 گیگابایتی آنر مجیک وی و 15000 یوان برای مدل 512 گیگابایتی آن دارند، که این قیمت‌ها معادل 2200 دلار و بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، اولین گوشی تاشو آنر دو برابر شیائومی میکس فولد قیمت خواهد داشت، اما در عین حال ارزان‌تر از هواوی میت ایکس 2 خواهد بود.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا