تکنولوژی

گوشی نوستالژیک «آسترو اسلاید فایو جی» با صفحه کلید کشویی معرفی شد [CES 2022]

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اگر از گوشی‌های کشویی قدیمی با صفحه کلید فیزیکی خاطرات خوشی دارید، گوشی جدید کمپانی Planet Computers به نام «آسترو اسلاید فایو جی» (Astro Slide 5G) می‌تواند برایتان بسیار نوستالژیک و جالب توجه باشد. این گوشی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شده، دارای صفحه کلیدی کشویی با نور پس‌زمینه است که به لطف مکانیزم لولای جالبی که برای گوشی طراحی شده، از زیر نمایشگر گوشی خارج شده و در حالتی لپ تاپ مانند قرار می‌گیرد.

آسترو اسلاید فایو جی

آسترو اسلاید فایو جی سیستم عامل اندروید 11 را به صورت پیش فرض اجرا می‌کند، اما می‌توان آن را با توزیع‌های لینوکس نیز راه‌اندازی کرد. همچنین، Planet Computers در حال کار بر روی ارائه پشتیبانی از سیستم عامل Sailfish OS است. با دیجی رو همراه باشید.

آسترو اسلاید فایو جی

آسترو اسلاید فایو جی از یک پنل نمایشگر اولد 6.39 اینچی با وضوح +FHD استفاده می‌کند که توسط شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر با اینکه چندان باریک نیستند، اما به صورت متقارن طراحی شده‌اند و چندان بد به نظر نمی‌رسند و البته دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی را هم در خود جای داده‌اند.

آسترو اسلاید فایو جی

این گوشی از تراشه دیمنسیتی 800 فایو جی به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد که البته امکان ارتقاء آن به وسیله کارت‌های میکرو اس دی وجود دارد. به غیر از صفحه کلید کامل QWERTY، تعدادی کلید قابل برنامه‌ریزی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که به وسیله آن‌ها می‌توان به سرعت یک برنامه را باز کرد یا بین بخش‌های مختلف جابجا شد.

آسترو اسلاید فایو جی

یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی ساخت سونی در پشت بدنه آسترو اسلاید فایو جی قرار گرفته و همچنین یک اسکنر اثر انگشت هم در کنار آن وجود دارد. این گوشی دارای دو شیار نانو سیم کارت و یک ورودی کارت میکرو اس دی است و از پورت‌های آن هم می‌توان به دو درگاه USB-C (در هر طرف یکی) و جک هدفون 3.5 میلی متری اشاره کرد. یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نیز برای تأمین انرژی در نظر گرفته شده که از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند و با شارژرهای بی‌سیم Qi سازگاری دارد.

آسترو اسلاید فایو جی

گوشی نوستالژیک آسترو اسلاید فایو جی تنها در یک رنگ (آبی) تولید شده و با قیمت 862 پوند به فروش می‌رسد. گفته می‌شود عرضه این محصول از ماه مارس 2022 آغاز خواهد شد.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا