بازی

تصاویر دوربین مدار بسته زیر نور ستارگان؛ تکنولوژی کمتر دیده شده از نگاه دوربین مارکت

تصاویر دوربین مدار بسته زیر نور ستارگان؛ تکنولوژی کمتر دیده شده از نگاه دوربین مارکت

دوربین مارکت در باب این موضوع گزارشی تهیه کرده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

این دوربین مدار بسته قابلیت نمایش تصاویر به‌صورت کاملا رنگی در حداقل لوکس ممکن نور را دارا هستند. نسل جدیدی از فناوری دید درشب که وضوح تصویر در نور ضعیف، آن را از انواع دیگر دوربین‌های مداربسته متمایز می‌کند. فناوری استارلایت دردوربین مداربسته، این توانایی را دارد که در مکان‌هایی که نور ضعیفی دارند یا اصلاً نور ندارند، از جمله در تاریکی مطلق، تصاویر با کیفیت ثبت کند. در فناوری دوربین‌های نسل‌های قدیمی که به دوربین‌های مادون قرمز یا دوربین‌های مبتنی بر IR معروف هستند، در تاریکی مطلق تنها می‌توانند به کمک لامپ‌های LED مادون قرمز اطراف لنز دوربین، تصویر سیاه و سفید را فراهم کنند. ولی از آنجایی که این نوع دوربین‌ها قابلیت تفکیک رنگ، کیفیت تصویر و وضوح تصویر برداری پایینی دارند امروزه برای محیط های تاریک شبانه چندان مناسب نیستند.

دوربین مدار بسته استارلایت ازسنسورهای بزرگتر، دیافراگم بازتر و سرعت شاتر پایین تری برخوردار هستند که این قابلیتها، دوربین مداربسته استارلایت داهوا را از نسل قدیمی دوربین‌های مداربسته متمایز می‌کند. برای تجهیزات نظارتی و انواع دوربین استارلایت، سنسورهایی با بهترین حساسیت به نور ارائه شده که جزئیات را در موقعیت‌های با نوربسیارکم، ثبت وبه نوعی دید در شب را در شرایط نوربسیار ضعیف بهبود بخشیده و این یعنی “اجسام را به وضوحی ببین که چشمان تو قادر به دیدن آن‌ها نیستند!”.

وقتی نور به زیر 20 لوکس می‌رسد، چشمان انسان به سختی می‌تواند چیزی را تشخیص دهند و روشنایی زیر 20 لوکس را به‌عنوان تاریکی کامل تفسیر می‌کند. (لوکس یک واحد استاندارد برای اندازه شدت روشنایی است). دوربین‌ استارلایت داهوا، با حساسیت استثنایی نسبت به نور، می‌توانند تصاویر دقیق‌تر واضح‌تری از آنچه که چشمان شما حتی در حالت لوکس صفر میبیند را به شما ارائه دهند. دوربین داهوا، حتی در 0.01 لوکس، تصاویر بسیار شفاف و واضحی نمایش می‌دهد. این به معنای توانایی دیدن در “تاریکی” است. درواقع، این جدیدترین فناوری حسگر نور است که منجر به حساسیت استثنایی و دید در شب واضح‌تر می‌شود. دوربین مدار بسته داهوا فناوری نوینی برای دوربین‌های نظارتی دید در شب در مقایسه با فناوری‌های قبلی محسوب می‌شود و توانایی رصد فعالیت‌های نامحسوس در شب را افزایش می‌دهد. این ویژگی در دوربین استارلایت داهوا با استفاده از یک حسگر استاندارد تخصصی مانند حسگر نور استارلایت و حسگر سونی starvis انجام می‌شود. حسگرهای تصویر سونی با فناوری starvis حساسیت بسیار بالاتری از حساسیت چشم انسان دارند. آن‌ها عملکردی عالی در ارائه تصاویر با نور کم ارائه می‌دهند به طوری که علاوه‌بر تصویربرداری با کیفیت از اجسام در تاریکی، اجزای آن‌ها را به وضوح نمایش می‌دهند. این ویژگی دوربین مداربسته استارلایت داهوا را از دوربین‌های معمولی و نسل قدیمی متمایز کرده و در بازارمحبوبیت زیادی پیدا کرده است.

انواع دوربین مداربسته استارلایت داهوا

دو نوع دوربین مداربسته استارلایت در بازار موجود است؛

  • دوربین استارلایت که تصاویر سیاه و سفید با وضوح بسیار بالا نمایش می‌دهند.
  • دوربین داهوا که تصاویر رنگی واضحی را درست همان‌طور که چشمان شما درروشنایی کامل میبیند، نمایش می‌دهند.

ساختار دوربین مداربسته استارلایت داهوا

سنسورهای دوربین استارلایت داهوا مانند شبکیه چشم انسان که به نور محیط حساس است، کار می‌کنند. میزان نوردریافتی حسگر، کیفیت تصویر را تعیین می‌کند. این دوربین‌ها سنسوربزرگ‌تر و دارای دیافراگم بازتر و سرعت شاتر پایینی هستند، که این عامل موجب می‌شود که نور بیشتری ازطریق لنز به حسگر دوربین منتقل شود که این ساختار دوربین مدار بسته استارلایت داهوا را قادر میسازد که تصاویر رنگی و با کیفیت تری را ضبط کند.

اما چه چیزی این حسگرهای دوربین مداربسته استارلایت داهوا را آنقدر خاص می‌کند که بتوانند در تاریکی مطلق ببینند؟

سنسورهای دوربین مداربسته داهوا بزرگتر از سنسورهای دوربین مدار بسته معمولی هستند. حسگر بزرگتر همچنین دارای دیافراگم بازتر و سرعت شاتر کندتر است. سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین باز می ماند. سرعت شاتر آهسته تر به این معنی است که شاتر برای مدت طولانی تری باز می ماند که اجازه می‌دهد نور بیشتری به سنسوردوربین برسد. این بدان معنا است که تصاویر گرفته شده از دوربین استارلایت داهوا حتی در شرایط کم نور نیز رنگ بهتری خواهند داشت.

دوربین داهوا علاوه‌بر رنگ بهتر، تصاویر واضح تری نسبت به دوربین‌های معمولی دید در شب تولید می‌کند. سنسورها مجهز به فناوری برتر کنترل نویز هستند. وقتی در دوربین مداربسته به نویز اشاره می‌کنیم، منظورمان نویز صدا نیست، بلکه نویز تصویر است. کاهش نویز تصویر در دوربین مدار بسته استارلایت داهوا، به معنای رفع تمام دانه‌ها و لکه‌هایی است که ممکن است به‌دلیل شرایط نوری ضعیف ظاهر شوند و در نتیجه فیلم‌هایی واضح و با کیفیت بالا با حداقل اختلال تصویری ایجاد می‌شود.

دوربین مارکت

دوربین مداربسته استارلایت داهوا چطور کار می‌کند؟

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد فناوری استارلایت در دوربین مدار بسته، آن را قادر می‌سازد تا تصویر واضح و رنگی را در شرایط نورضعیف نمایش و ضبط کند. هنگامی که شرایط روشنایی بدتر شود یا خیلی تاریک باشد، این دوربین‌ها می‌توانند به دید در شب سیاه و سفید تغییر کنند. به‌عنوان مثال دراوایل غروب زمانی‌که خورشید شروع به غروب می‌کند، دوربین داهوا همچنان یک تصویر رنگی تولید می‌کند درحالی‌که دوربین‌های مادون قرمز، IR خود (چراغ های LED اطراف لنز) را روشن کرده و تصاویر دید در شب درحالت خاکستری تولید می‌کنند. حتی با نور بسیار کم محیط (مانند نور ستاره ها) هنوز ممکن است دوربین مداربسته داهوا یک تصویر تمام رنگی تولید کند، اما این دوربین‌ها وقتی هوا خیلی تاریک می‌شود از حالت استارلایت سوئیچ کرده و از IR خود استفاده می‌کنند. این فیلم سیاه و سفید از صحنه های تاریک نیز به‌دلیل سنسورهای بسیار حساس آن‌ها هنوز در مقایسه با دوربین مداربسته معمولی بسیار واضح‌تر است.

دوربین استارلایت می‌تواند هم چشم انداز رنگی و هم سیاه و سفید را نمایش دهند. برای اینکه بتوان رنگ اشیاء را تشخیص داد، حسگرهای داخل دوربین مدار بسته باید بسیار حساس باشند. با حساسیت فوق‌العاده می‌توان اطلاعات بیشتری (فوتون های نوربیشتری ) را توسط حسگر دریافت کرد و سپس توسط دوربین ترجمه و تصویر به دستگاه DVR/NVR منتقل شود. همچنین سرعت شاتر را کاهش می‌دهند تا اطلاعات بیشتری توسط دوربین گرفته شود، اما این می‌تواند منجر به تاری تصویر شود. این دوربین همیشه براساس میزان روشنایی بهترین گزینه بین سیاه و سفید یا رنگی را انتخاب می‌کنند، همچنین این ویژگی می‌تواند به‌صورت دستی در دوربین تنظیم شود.

دوربین مدار بسته استارلایت داهوا یا دوربین‌های IR؟

در میان دوربین‌های مداربسته دید درشب، دوربین‌ مداربسته استارلایت داهوا و مادون قرمز (IR) محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. اما در مقایسه با دوربین‌های IR، دوربین مدار بسته انتخاب بهتری هستند، زیرا به‌دلیل داشتن سنسورهای خاص، تصاویر واضح و دقیق‌تری را تولید می‌کنند. علاوه‌بر این، دوربین می‌تواند فاصله مکانی دورتری را ببینند زیرا از نور طبیعی اطراف محل موردنظر استفاده می‌کند. دوربین‌های IR برد کوتاه تری دارند زیرا برای نور به LED های لنز دوربین خود متکی هستند. دوربین مدار بسته به قدری خوب کار می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای دیدن چهره ها و شماره پلاک خودرو در تاریکی استفاده کرد. اگرچه قیمت دوربین‌ مدار بسته داهوا نسبت به سایر دوربین‌های دید در شب گران‌تراست، اما دوربین‌های باکیفیتی هستند که نظارت بهتری را ارائه می‌کنند.

اگر نمایش و ضبط تصاویر رنگی در شب برای مکان مورد نظر شما دارای اهمیت است، قیمت دوربین به‌خاطر بهره مندی از جدیدترین فناوری دید در شب رنگی نسبت به دوربین‌های دیگربالاتر است ولی ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. هزینه دوربین‌های مادون قرمز فاقد فناوری استارلایت به میزان قابل توجهی کمتر است. دوربین‌های IR از آنجایی که از یک فناوری قدیمی استفاده می‌کنند با هزینه نسبتا پایین در دسترس هستند. نسل جدید فناوری استارلایت و مزیت های آن نسبت به دوربین‌های قدیمی، تمایل بیشتری برای خرید دوربین ایجاد کرده است.

برای محیط های با شدت نور متفاوت نمی‌توان از یک نوع دوربین مداربسته استفاده کرد. انتخاب یک دوربین استارلایت مناسب، منوط به بررسی چالش‌ها، محدودیت های نوری و بودجه مورد نیازاست. برای خرید دوربین مدار بسته باید فاکتورهای ذکر شده را مدنظر قرارداد تا با انتخاب درست از بهترین سیستم نظارتی بهرهمند شد.

شرکت داهوا این مسئله را دریافته و چهار مدل فناوری low-light (نور کم) تحت عنوان basic starlight ،enhanced starlight ،starlight+ و night color و همراه‌با تنوع در قیمت ارائه کرده تا انتخاب دوربین مناسب متناسب با نیازها و بودجه شما را آسان کند.

  • دوربین مداربسته استارلایت مدل Basic starlight عملکرد خوب در نور کم برای موقعیت‌های 0.008 تا 0.009 لوکس، دارای فیلتر برش IR
  • دوربین استار لایت مدل Enhanced starlight عملکرد بهبود یافته در نور کم در شرایط تاریک 0.005 تا 0.007 لوکس، دارای فیلتر برش IR
  • مدل Starlight+ بهترین عملکرد در نور کم تا 0.004 لوکس یا پایین‌تر. دارای فیلتر برش IR
  • دوربین مدل Night color نظارت شبانه روزی تصاویر به‌صورت رنگی در نورکم بدون فیلتر برش IR.
  • دوربین مدل White-light night color نظارت شبانه روزی تمام رنگی همراه‌با LED های نور سفید

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و بیکینگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا