بازی

نخل پلاس، جایگزین ارزان پلی استیشن پلاس جدید در ایران

نخل پلاس، جایگزین ارزان پلی استیشن پلاس جدید در ایران

در ادامه سرویس PS Plus هم عرضه شد که مخصوص تجربه بخش چندنفره بازی‌های پریمیوم بود و طرفداران بازی‌های آنلاین باید آن را تهیه می‌کردند.

در سال 2017، فیل اسپنسر رئیس وقت و حال حاضر بخش سرگرمی مایکروسافت، سرویسی تحت عنوان Xbox Game Pass را عرضه کرد که می‌توان آن را مهم‌ترین اتفاق صنعت بازی در نسل گذشته دانست. سرویس گیم پس با قیمتی کمتر امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌داد. البته که به‌دلیل ضعف‌های Xbox One در نسل گذشته آن طور که باید به این سرویس پرداخته نشد، ولی در نسل جدید و با خریدهای بزرگ مایکروسافت حالا Game Pass به وزنه سنگینی برای مایکروسافت بدل شده است.

سونی برای مقابله با پیشروی Game Pass، تصمیم گرفت تا سرویس‌های اشتراکی خود را به‌طور کلی متحول کند. حالا قرار است تا سونی سرویس واحد با همان نام PlayStation Plus را در سه سطح مختلف عرضه کند. PS Plus Essential که اولین و ارزان‌ترین اشتراک این سرویس محسوب می‌شود، تفاوت‌های زیادی با پلاس قبلی نداشته و علاوه‌بر امکان تجربه بخش‌چندنفره، همان بازی‌های رایگان محدود پلاس را در اختیار شما قرار می‌دهد و تخفیف‌های مختلفی در فروشگاه PS برای شما در نظر می‌گیرد. این سرویس ماهانه 10$ و سالانه 60$ قیمت دارد.

نکته بسیار مهم (هر گردی گردو نیست!)

از همان روز معرفی حالت جدید سرویس PlayStation Plus، بسیاری به مقایسه قابلیت‌های این سرویس با Game Pass می‌پردازند و این دو را تحلیل می‌کنند، اما به هیچ وجه نباید این نکته را از یاد ببریم که مطابق با حرف جیم برایان، مدیرعامل بخش PlayStation سونی، «بازی‌های سونی از روز عرضه روی سرویس‌های اشتراکی قرار نخواهند گرفت» و این یعنی برخلاف سرویس رقیب که عناوین بزرگی نظیر Halo Infinite و Forza Horizon 5 را سال گذشته راهی Game Pass کرد و در ادامه هم عناوینی نظیر A Plague Tale: Requiem و Starfield را خواهی این سرویس خواهد کرد، بازی‌های انحصاری جدید سونی روی پلاس نخواهند آمد.

بازی های نخل پلاس

قابلیت‌های جالب اما غیر کاربردی

پیش از این هم ما شاهد قابلیت‌های استریم بازی‌های مختلف ازطریق سرویس پلاس بودیم که حالا در فرم جدید این سرویس ابعاد بزرگ‌تر و وسیع‌تری پیدا کرده است. اما این نکته را فراموش نکنید که این قابلیت خیلی به درد کاربران ایرانی نمی‌خورد و عملا غیرقابل استفاده است. شما برای دسترسی به چنین سرویس‌هایی به اتصال اینترنتی قوی نیاز دارید، پس فعلا باید قید این قابلیت را بزنید.

جایگزینی به مراتب قدرتمندتر و به صرفه‌تر

مجموعه نخل مارکت برای راحتی هرچه بیشتر مخاطبان ایرانی تصمیم گرفته تا سرویسی تحت عنوان نخل پلاس ارائه کند و جایگزینی به مراتب کاربردی‌تر و مناسب‌تر برای کنسول‌های PlayStation عرضه کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گیمرهای ایرانی در طول سال‌ها و به‌ویژه با افزیش قیمت ارز در چند سال اخیر، تهیه بازی‌ بوده است. بازی‌های فیزیکی قیمت بالایی دارند و تهیه اکانت‌ قانونی PS4 و PS5 هم چالش‌های خاص خود را دارد و در هر حالت تهیه بازی برای PS4 و PS5 می‌تواند هزینه‌های زیادی به شما تحمیل کند.

معمولا بازی‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند، در ابتدا قیمتی نجومی دارند و به سختی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. از طرفی دیگر اگر علاقمند به تجربه بازی‌های قدیمی باشید هم احتمالا با چالش‌های مشابهی روبه‌رو می‌شوید. در چند سال اول نسل هشتم بازی‌های فوق‌العاده‌ای برای PS4 عرضه شد که پس از گذشت سال‌ها حالا به سختی در بازار یافت می‌شوند. به همین دلیل ممکن است بسیاری باوجود علاقه زیادی به بازی‌های سونی و PlayStation، به سراغ Xbox و Game Pass بروند که به آسانی بازی‌های انحصاری بزرگ و بسیاری از بازی‌های ثرد پارتی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

اولین فاکتور مهم و ارزشمند سرویس نخل پلاس، اضافه شدن بازی‌های به روز و جدید انحصاری و غیر انحصاری است. اگر نگاهی به این سرویس در چند ماه گذشته داشته باشیم می‌بینیم بازی‌های بزرگ و پرطرفداری نظیر Sniper Elite 5، نسخه نسل نهمی GTA V، Gran Turismo 7، Dying Light 2 و در صدر فهرست شاهکارهای جدیدی نظیر Horizon Forbidden West و Elden Ring قرار دارند. تمام بازی‌هایی که در آینده دور و نزدیک برای PS4 و PS5 منتشر می‌شوند، در روز عرضه به سرویس نخل پلاس اضافه می‌شوند و شما بدون صرف هیچ هزینه اضافه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر شما سرویس نخل پلاس را تهیه کنید، بسته به اینکه مشترک کدام طرح شوید می‌توانید از تعدادی بازی بهره‌مند شوید. اما نکته طلایی این سرویس وجود هیچ محدودیتی در تعویض بازی‌ها است. برای مثال اگر شما سرویس Gold این اشتراک را تهیه کنید، قابلیت دسترسی همزمان به 3 بازی را دارید. اگر عنوانی مورد علاقه شما نبود یا تمایل داشتید که بازی جدیدی را نصب کنید، نگران نباشید. شما هیچ محدودیتی در تعویض بازی‌های خود ندارید و می‌توانید تا هر چندبار که بخواهید بازی‌های خود را تعویض کنید. تنها کافی‌ست که یکی از بازی‌های خود را تحویل دهید و بازی جدید خود را نصب کنید. پس شما درواقع به تعداد نامحدودی بازی در دسترس دارید اما بازی های همزمان شما محدود هستند.

قیمت های نخل پلاس

مجموعه نخل مارکت سعی کرده تا به نسبت دارندگان اشتراک نخل پلاس از همه بازی‌ها به تعداد کافی فراهم کند. در این اشتراک حتی اگر کمیاب ترین بازی را درخواست کنید در زمان بسیار کمی به شما تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید سریعا به بازی کردن بپردازید.

قابلیت دیگری که به اشتراک نخل پلاس اضافه شده این است که اگه شما به هر دلیلی دیگر نخواهید از اشتراکتان استفاده کنید می‌توانید اشتراک خود را غیرفعال کرده و به نسبت ماه های باقی مانده از اشتراکتان مبلغی به شما بازگردانیده می‌شود.

تمام بازی‌های سرویس نخل پلاس تماما قانونی بوده و اکانت‌های ظرفیت 2 و 3 دراختیار شما قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی برای کنسولتان پیش نخواهد آمد. متاسفانه بسیاری از کاربران به‌دلیل تهیه اکانت‌های غیرقانونی و نامناسب کنسولشان بن شده و با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

از دیگر قابلیت‌های نخل پلاس، شخصی ‌سازی فوق‌العاده است و شما می‌توانید علاوه‌بر چهار سرویس آماده Silver، Gold، Platinum و Ultimate سرویس خود را براساس ماه‌های استفاده و تعداد بازی‌های همزمان شخصی‌سازی کنید. البته یکی از تفاوت‌های اشتراک Ultimate این است که تمام بازی‌هایش ظرفیت 2 بوده و دیگر نیازی به اتصال اینترنت ندارد. البته این بدان معنا نیست که بازی‌های اشتراک‌های دیگر همگی ظرفیت 3 هستند. چیزی در حدود 90 درصد بازی‌ها ظرفیت 2 بوده و تنها برخی عناوین قدیمی ظرفیت 3 هستند.

در اشتراک نخل پلاس بازی‌ها به تعداد نامحدودی فراهم شده‌اند تا مشتری هیچ وقت بازی مورد نظر خودش را با تأخیر دریافت نکند. به همه این امکانات و مزایا باید پشتیبانی فوق‌العاده تیم نخل مارکت را هم اضافه کنیم که بازی‌ها را بلافاصله پس از خرید شما در اختیارتان می‌گذارند و پس از درخواست تعویض شما در اسرع وقت بازی مورد نظر را برایتان تعویض می‌کنند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و بیکینگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا