بازی

بازی های پرطرفدار و مولتی پلتفرم اکتیویژن انحصاری ایکس باکس نخواهند شد

بازی های پرطرفدار و مولتی پلتفرم اکتیویژن انحصاری ایکس باکس نخواهند شد

هنوز جوهر قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد خشک نشده است، اما ابهامات و سوالات در ذهن عاشقان هنر هشتم فراوان است. سؤال اصلی دراین‌میان بحث انحصار و انحصارگرایی است. آیا پس از نهایی شدن تصاحب اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، کاربران نینتندو و پلی استیشن از بازی‌های آینده‌ی این ناشر بزرگ محروم خواهند شد؟

مت بوتی، رئیس استودیوهای داخلی ایکس باکس در این خصوص صحبت‌های جالبی انجام داده است. به‌گفته‌ی ایشان مایکروسافت قرار نیست مجموعه‌های پرطرفدار و مولتی پلتفرم را انحصاری ایکس باکس کند. آن‌ها بنا دارند از این مجموعه‌ها و سرمایه‌های ارزشمند مردمی که در قالب انجمن‌های طرفداری شکل گرفته‌اند، محافظت کنند. قرار نیست که تعدادی از طرفداران را به واسطه‌ی انحصارگرایی از تجربه‌ی بازی‌های محبوبشان محروم کنند.

مدیران مایکروسافت به‌صورت مشخص از مجموعه یا بازی‌های پرطرفدار مورد نظر نام نبرده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود که Call of Duty, Overwatch و Diablo مولتی پلتفرم باقی بمانند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که پس تکلیف Crash Bandicoot یا Spyro چه می‌شود؟

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

درست اندکی پس از خبر تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شایعاتی در بستر اینترنت پخش شد که ادعا می‌کردند ردموندی‌ها تعدادی از بازی‌های این ناشر بزرگ را انحصاری ایکس باکس خواهند کرد. اما فیل اسپنسر بلافاصله عنوان کرد که قصد ندارند طرفداران پلی استیشن را محروم کنند.

در ادامه مایکروسافت اعلام کرد که ما عرضه‌ی Call of Duty روی پلی استیشن را ادامه خواهیم داد. البته در آن مقطع سونی قرارداد ۳ ساله با اکتیویژن بلیزارد داشت، و حتی کمپین تبلیغاتی مجموعه را نیز بر عهده گرفته بود. در نتیجه این اتفاق خواه ناخواه باید می‌افتاد. ولی نکته‌ی جالب اینجا است که ردموندی‌ها عنوان کردند که ما ضمن وفاداری به تمام قراردادها، عرضه‌ی این مجموعه را حتی فراتر از قرارداد موجود ادامه خواهیم داد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ مایکروسافت به صحبت‌های خود پایبند خواهد بود؟ یا به مانند ماجرای تصاحب زنیمکس (شرکت مادر بتزدا) پس از نهایی شدن قرارداد شاهد تغییر رویه خواهیم بود؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا