امنیت

آژانس‌های دولتی امریکا: نقض IP در سراسر بازارهای NFT وجود دارد

آژانس‌های دولتی امریکا: نقض IP در سراسر بازارهای NFT وجود دارد

حباب توکن‌های بدون همانند (NFT) مدتی پیش ترکید، اما دولت ایالات‌متحده تازه همین چند وقت پیش گزارشی را منتشر کرده است که به چارچوب قانونی حول آن می‌پردازد.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از انگجت، این مطالعه که به طور مشترک توسط اداره حق نسخه‌برداری (USCO) و اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری (USPTO) ایالات‌متحده پس از درخواست سنا در سال 2022 انجام شد، مشخص کرد که قوانین فعلی مالکیت معنوی برای مقابله با نقض حق چاپ یا علائم تجاری در NFTها به اندازه کافی قوی هستند. این آژانس‌ها همچنین اعلام کردند که اگرچه این توکن‌ها مزایایی دارند، اما «نقض علامت‌تجاری و سوء‌استفاده در بازارهای NFT رایج است».
 
به عنوان یادآوری، NFT یک گواهی دیجیتال اصالت است که مالکیت یک مجموعه، مانند یک اثر هنری یا قطعه موسیقی، را اعطا می‌کند. این گواهی در واقع یک لینک راستی‌آزمایی‌شده به یک قطعه رسانه‌ای است که ممکن است روی بلاک‌چین قرار داشته باشد یا نداشته باشد، اما هر کسی که مقصد URL یک NFT را در اختیار داشته باشد می‌تواند رسانه‌ای را که به آن ارجاع دارد را در هر زمانی تغییر دهد.
 

آژانس‌های دولتی امریکا: نقض IP در سراسر بازارهای NFT وجود دارد

این سازمان‌ها خاطرنشان کردند که NFTها و قراردادهای هوشمند مرتبط با آنها می‌توانند به صاحبان نشان‌های تجاری در مدیریت، صدور مجوز و انتقال حقوق IP کمک کنند. به طور کلی NFTها می توانند به هنرمندان کمک کنند تا از فروش آتی آثار خود نیز درآمد کسب کنند.
 
با این حال، این مطالعه به «نگرانی گسترده‌ای در مورد اینکه خریداران و فروشندگان NFT نمی‌دانند چه حقوق IP در ایجاد، بازاریابی و انتقال NFTها دخیل است و اینکه NFTها ممکن است برای تسهیل نقض کپی‌رایت یا علامت تجاری استفاده شوند وجود دارد» اشاره می‌کند.
 
این گزارش خاطرنشان می‌کند که ماهیت غیرمتمرکز NFTها و شبکه‌های بلاک‌چین، هرگونه تلاش برای اعمال علائم تجاری را پیچیده می‌کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا