علم و دانش

رقبای قدرتمندی برای خودروهای بازار در راه‌ هستند!

رقبای قدرتمندی برای خودروهای بازار در راه‌ هستند!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، وسیله نقلیه خورشیدی یا خودروی الکتریکی خورشیدی، یک وسیله نقلیه الکتریکی است که کاملاً یا به‌طور قابل توجهی از انرژی مستقیم خورشیدی تأمین می‌شود. معمولاً سلول‌های فتوولتائیک (PV) موجود در صفحات خورشیدی، انرژی خورشید را مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. اصطلاح «وسیله نقلیه خورشیدی» معمولاً به این معنی است که از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی همه یا بخشی از پیشرانه خودرو استفاده می‌شود. از انرژی خورشیدی ممکن است برای تأمین برق برای ارتباطات یا کنترل‌ها یا دیگر عملکردهای کمکی نیز استفاده شود.

وسایل نقلیه خورشیدی اکنون به عنوان وسایل ترابری روزمره به فروش نمی‌رسند، اما در گام نخست وسایل نقلیه خورشیدی جنبه نمایشی و تمرینات مهندسی دارند که بیشتر توسط سازمان‌های دولتی حمایت مالی می‌شوند. با این حال، وسایل نقلیه که غیرمستقیم از شارژ خورشیدی استفاده می‌کنند بسیار متداول هستند، البته قایق‌های خورشیدی به صورت تجاری در دسترس هستند.

خودروهای خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به برق برای حرکت موتورهای الکتریکی به سلول‌های PV نیازمندند. برخلاف انرژی حرارتی خورشیدی که انرژی خورشیدی را به گرما تبدیل می‌کند، سلول‌های PV مستقیماً نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توان از خودروی خورشیدی هیوندای که به تازگی راه‌اندازی شده و دارای صفحات خورشیدی روی سقف خودرو است نام برد. پانل‌های PV موجود در خودرو برق را جهت شارژ باتری‌های خودرو تولید می‌کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در بیکینگ مراجعه کنید

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا