اینترنت

سونی به دنبال شریک تجاری برای ورود به بازار خودروهای برقی است

سونی به دنبال شریک تجاری برای ورود به بازار خودروهای برقی است

سونی در ماه‌های گذشته همواره ورود خود به بازار خودرو را تکذیب کرده است. اما این برند ژاپنی با رونمایی از شاسی‌بلند کانسپت Vision-S 02 در نمایشگاه CES و رسانه‌ای کردن خبر تاسیس بخش سونی موبیلیتی (Sony Mobility) نشان داد که هنوز چنین ایده‌ای را دنبال می‌کند. حالا گزارش شده غول دنیای فناوری در جستجوی یک شریک تجاری برای آغاز فعالیت‌های مرتبط با خودروهای برقی است.

سونی

هنوز بطور دقیق مشخص نیست سونی با چه محصولاتی و از چه زمانی قصد ورود به بازار خودروهای برقی را دارد. اما آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز از قول ایزومی کاوانیشی مدیر بخش سونی موبیلیتی گزارش کرده، این شرکت نسبت به سرعت عمل در تصمیم‌گیری‌ها کاملا آگاه است و می‌داند که اگر می‌خواهد در زمینه خودروهای برقی تجارت موفقی داشته باشد، باید هرچه سریع‌تر وارد عمل شود.

به گفته آقای کاوانیشی، نادیده گرفتن خودروهای برقی ریسکی بزرگ‌تر از چالش‌های مرتبط با آنها پدید می‌آورد. وی تاکید کرده سونی کاملا به اهمیت سرعت در تصمیم‌گیری واقف است. با وجود این صحبت‌ها، مدیر بخش سونی موبیلیتی نتوانسته تایید کند که آیا سونی تا پایان امسال تصمیم نهایی را در رابطه با تجارت خودروهای برقی خواهد گرفت یا خیر.

سونی

در هر حال به نظر می‌رسد سونی کماکان در حال ارزیابی شرایط برای ورود به بازار خودروهای برقی است.

بد نیست اشاره کنیم کانسپت سونی Vision-S 02 که چندی پیش در CES 2022 رونمایی شد، یک کراس‌اوور تمام الکتریکی با ظرفیت حمل حداکثر ۷ سرنشین است. این کراس‌اوور از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. هر کدام از این موتورها توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت را دارد. به عبارت دیگر پیشرانه Vision-S 02 در مجموع قدرتی برابر با ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و هر چهار چرخ خودرو محرک هستند.

سونی

در طراحی و ساخت کانسپت Vision-S 02، سونی با چند شرکت مطرح بین‌المللی همکاری کرده است. کمپانی اتریشی مگنا اشتایر، بوش، والئو و آلموتیو برخی از مهم‌ترین آنها هستند. آقای کاوانیشی تاکید کرده شرکای جدید نه بر مبنای ملیت، بلکه بر مبنای تخصص آنها در زمینه خودروهای برقی انتخاب خواهند شد. ناگفته نماند به غیر از این برند ژاپنی، چند کمپانی دیگر حاضر در حوزه تکنولوژی، مثل اپل، فاکسکان و گروه علی بابا خود را برای ورود به عرصه خودروسازی آماده می‌کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا