تکنولوژی

روسیه صدور مجوز برای استفاده از رمزارزها در تبادلات بین‌المللی را بررسی می‌کند

روسیه صدور مجوز برای استفاده از رمزارزها در تبادلات بین‌المللی را بررسی می‌کند

روسیه در نظر دارد تا استفاده از رمزارزها را برای پرداخت‌های بین‌المللی مجاز کند. این تصمیم در شرایطی تحت بررسی قرار گرفته که کشورهای غربی تحریم‌های سخت و سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند و انجام تبادلات مالی جهانی را برای این کشور سخت کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، «ایوان چبسکوف»، رئیس واحد سیاست‌های مالی وزارت اقتصاد روسیه گفته است: «ایده استفاده از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های مالی بین‌المللی به شکل جدی مورد بحث قرار گرفته است.» مقامات این کشور به دنبال راهی برای قانونمندسازی بازار رمزارزهای روسیه و استفاده از این فناوری هستند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بانک مرکزی این کشور خواستار مسدودسازی همه ارزهای مجازی شده بود.

گفتگو درباره استفاده از رمزارزها از ماه‌ها پیش آغاز شده و اگرچه مسکو انتظار دارد که این ابزارهای مالی دیر یا زود به عنوان یک روش پرداخت قانونی شوند، ولی قانون‌گذاران هنوز در این زمینه به اتفاق نظر نرسیده‌اند. وزارت اقتصاد این کشور می‌خواهد این پیشنهاد را به عنوان بخشی از یک پیش‌نویس قانونی جدید ارائه کند.

بیت کوین روسیه

رمزارزها می‌توانند تحریم‌ها علیه روسیه را دور بزنند

اعطای مجوز به رمزارزها برای انجام مبادلات مالی بین‌المللی به روسیه کمک خواهد کرد تا با تحریم‌های غرب مقابله کند. این تحریم‌ها که از زمان حمله به اوکراین به وجود آمده، باعث شده دسترسی مسکو به ابزارهای تبادل مالی محدود شود.

روسیه همچنین سرعت پیشبرد برنامه ارز دیجیتال روبل را بیشتر کرده، اما دولت به تازگی پذیرفته که حامی رمزارزهای خصوصی باشد. مقامات مسکو مدت‌ها باور داشتند که این فناوری برای پولشویی استفاده می‌شود و راهی برای تامین مالی تروریسم است.

با این حال، همان طور که گفتیم بانک مرکزی مخالف رمزارزها بوده است. رئیس بانک مرکزی روسیه ماه گذشته گفته بود که آن‌ها مخالف این فناوری و خواستار مسدود شدن تبادلات و استخراج آن هستند. سایر مقامات این بانک نیز گفته بودند که جایی برای ارزهای دیجیتال در اقتصاد وجود ندارد، چون این ابزارهای مالی از ثبات کافی بهره نمی‌برند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا