اینترنت

سامسونگ می‌خواهد با الهام از خودروهای برقی، ظرفیت باتری گوشی‌ها را افزایش دهد

سامسونگ می‌خواهد با الهام از خودروهای برقی، ظرفیت باتری گوشی‌ها را افزایش دهد

سامسونگ SDI که در زمینه ساخت باتری خودروهای الکتریکی تجربه دارد، احتمالا به‌زودی وارد بازار موبایل می‌شود چرا که ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند از فناوری پشته‌سازی (Stacking) مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی، در دنیای موبایل بهره بگیرند. این رویکرد منجر به افزایش ظرفیت باتری بدون تغییر در حجم آن می‌شود.

این فناوری در مقایسه با طراحی کنونی باتری‌های موبایل، منجر به افزایش 10 درصد یا حتی ظرفیت باتری می‌شود، بدون اینکه تغییری در حجم آن ایجاد کند.

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت این باتری‌ها شوید، در نظر بگیرید یک گوشی هوشمند کنونی با باتری‌ 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند با فناوری جدید به یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی با همان حجم مجهز شود.

تولید نوع جدید باتری توسط سامسونگ

موانع توسعه باتری جدید سامسونگ

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اگر راه‌حل افزایش توان باتری موبایل، استفاده از باتری‌های انباشته به کار رفته در خودروهای برقی است، چرا سامسونگ SDI زودتر چنین کاری را انجام نداده؟ باید در جواب گفت انجام اینکار آن قدری که به نظر می‌رسد ساده نیست. اولین چیزی که برای این کار لازم است، وجود یک خط تولید کامل و پیشرفته است.

طبق گزارشات موجود، سامسونگ قصد دارد باتری انباشته برای گوشی‌های هوشمند را در کارخانه چئونان واقع در سئول تولید کند. این کمپانی برای آماده‌سازی و تجهیز خط تولید باتری‌های مذکور به سرمایه‌ای برابر با 85 میلیون دلار نیاز دارد.

همچنین گفتنی است که خط تولید جدید سامسونگ SDI در کارخانه تیانجین چین نیز در حال آماده شدن است و می‌تواند مکان احتمالی مناسبی برای تولید باشد.

در پایان باید گفت هنوز مشخص نیست که این باتری‌ها از چه تاریخی وارد گوشی‌های گلکسی می‌شوند اما با خوش‌بینی امیدواریم که فناوری مذکور تا زمان رونمایی سری گلکسی S23 که احتمالا در سه ماهه نخست 2023 اتفاق می‌افتد، آماده شده باشد.  

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا