تکنولوژی

قیمت MVM X55 PRO رسما اعلام شد؛ کراس اووری جذاب با هندلینگ ضعیف

قیمت MVM X55 PRO رسما اعلام شد؛ کراس اووری جذاب با هندلینگ ضعیف

در آخرین روزهای هفته گذشته بود که مدیران خودرو در مراسمی که توسط نمایندگی شماره ۳۷۷ این شرکت در شهر کرج برگزار شد؛ قیمت دقیق MVM X55 PRO را به عنوان نسخه فیس لیفت این محصول اعلام کرد. بر این اساس ایکس 55 پرو قرار است در دو تیپ با قیمت 925 و 905 میلیون تومان راهی بازار شود که افزایشی قابل توجه را نسبت به نسخه قبلی همین خودرو نشان می دهد.

نسخه گران‌قیمت‌تر (925 میلیون تومانی)، ایکس 55 اسکلنت اسپرت نام دارد، تنها از نظر رنگ آمیزی دو رنگ بدنه نسبت به نسخه معمولی (X55 PRO اکسلنت) متفاوت است و تفاوت دیگری بین این دو خودرو وجود ندارد.

ایکس ۵۵ پرو

تجربه رانندگی با MVM X55 PRO در پیست آزادی [تماشا کنید]

نصب موتورهای قدرتمند بر روی خودروهای سبک و جمع و جور، معمولا ایده جذابی به نظر می رسد و مدل X55 PRO مدیران خودرو نیز با توجه به بهره گیری از موتور و گیربکس مشترک با آریزو 5، آریزو 6 و تیگو 7، با چنین فلسفه ای شکل گرفته است، اما متاسفانه ضعف سیستم فنربندی و تنظیم بسیار نرم آن باعث شده تا هندلینگ این هندلینگ این خودرو در گذر از پیچ ها چندان جالب نباشد.

ایکس 55 پرو

با توجه به ابعاد جمع و جور و وزن 1.4 تنی، ایکس 55 پرو در زمره کراس اوورهای سایز کوچک قرار میگیرد که البته از ایکس 22 پرو (که در واقع یک هاچ بک کراس است)، بزرگتر بوده و در کلاس هایما اس 5 و چانگان CS35 و حتی پژو 2008 و نیسان جوک قابل رده بندی است.

ایکس 55 پرو

مشخصات فنی X55 پرو

گشتاور 230 نیوتونی و قدرت 156 اسب بخاری که از موتوری 1.5 لیتری توربو بدست می آید، از دیگر موضوعاتی است که این ماشین را از رقبای همرده خود جدا میکند، چرا که برخی از رقبای این خودرو به موتور تنفس طبیعی مجهزند و از نظر قدرت موتور و عملکرد، یارای رقابت با این مدل را ندارند. مدیران خودرو مصرف سوخت را 7.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که البته رقمی رویایی برای اتفاق افتادن در دنیای واقعی به نظر می رسد.

ایکس 55 پرو

گیربکس اتوماتیک 9 سرعته CVT در نسخه پرو جایگزین گیربکس دوبل کلاچ پرحاشیه در مدل قبلی شده است. بنابراین حالا ایکس 55 پرو کاملا با تیگو پرو موتور و گیربکس یکسانی دارد و خودرویی چابک به نظر می رسد و می تواند شتاب صفر تا صد را در 10.5 الی 11 ثانیه ثبت کند که رقمی قابل قبول در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار محسوب می شود.

خانواده محصولات مدیران خودرو

البته از نظر فنی همه چیز تا این حد خوب پیش نمی رود که چرا که در محور عقب، تعلیق مولتی لینک تیگو 7 پرو جای خود را به اکسل سالید و تعلیق یکپارچه داده است که بر روی هندلینگ این مدل تاثیر منفی قابل توجهی را به دنبال داشته است.

ایکس 55 پرو

امکانات و آپشن های رفاهی ام وی ام X55 پرو

کروزکنترل، سامانه کنترل پایداری، شارژ بیسیم تلفن همراه، سنسور عقب، اتولایت، کیسه هوا، کولباکس، دست دنده الکترونیکی، ساعت هوشمند، دوربین 360درجه و آینه بغل برقی را میتوان اصلی ترین آپشنهای X55 پرو به شمار آورد.

ایکس 55 پرو

تغییرات  X55 پرو نسبت به مدل معمولی

همانطور که پیش از این بارها اشاره کردیم عمده تفاوت X55 پرو نسبت به X55 در مشخصات ظاهری است. در بخش خارجی سپر جلو و عقب و جلوپنجره باز طراحی شده اند، تم رنگی قرمز به بدنه اضافه شده و شاهد استفاده از رینگ های متفاوت با تم قرمز رنگ هستیم.

اگر بخواهیم از داخل خودرو شروع کنیم، اولین تفاوتی که نسبت به X55 مشاهده میشود، داشبورد کاملا متفاوت نسبت به نسخه قبلی است که حالا با تیگو 7 مشابه است و با وجود نمایشگرهای بزرگ، کاملا مدرن و جذاب جلوه می کند.

ایکس 55 پرو

صفحه نمایش بزرگتر از نسخه قبلی (7.5 اینچی) و در زیر آن دریچه های تهویه کشیده که هر دو به هم متصل هستند، به وضوح نمایان است. تغییر کلی داشبورد، رودری ها و شکل ظاهری صندلی از دیگر تفاوت های داخلی کابین این خودرو است.

ایکس 55 پرو

جایی که ترکیب مشکی یکدست با برش خطی قرمز بار دیگر تصویر نمای بیرونی ماشین را برای ما تداعی میکند.

رینگهای جدید، جلوپنجره بسیار متفاوت نسبت به نسخه قبلی و سپر جلو جذابتر را میتوان تفاوت ظاهر بیرونی نسبت به نسخه قبلی عنوان کرد.

ایکس 55 پرو

قیمت X55 پرو

قیمت X55 پرو هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است اما براساس شنیده ها به نظر می رسد که با رقمی در حدود 900 میلیون تومان مواجه خواهیم بود. رقمی که البته از نسخه قبلی بالاتر است ولی اختلافی بیش از یکصد میلیونی را نسبت به تیگو 7 معمول و قریب به 300 میلیونی را نسبت به تیگو 7 پرو نشان می دهد.

ایکس 55 پرو

بنابراین می توان گفت که مدیران خودرو می خواهد با عرضه این مدل، حد فاصل قیمتی 700 الی 1 میلیاردی را در سری محصولات کراس اوور خود پر کند، اما در بازار انبوهی از خودروهای دست دوم از تیوولی گرفته تا مدل های کارکرده تیگو 7 و جک اس 5 و …با چنین ارقامی قابل خرید است و انتخاب ایکس 55 پرو، می تواند کمی تامل برانگیز باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا