اینترنت

اپل راهکارهای افزایش مدت شارژدهی باتری آی‌فون‌های خود را اعلام کرد

اپل راهکارهای افزایش مدت شارژدهی باتری آی‌فون‌های خود را اعلام کرد

وسایل دیجیتال پرتابل مانند لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند به آسانی قابل حمل و استفاده هستند. اما این دستگاه‌ها با یک محدودیت جدی یعنی باتری دست‌به‌گریبان هستند. در این میان کاربران همواره بایستی باتری گجت‌های خود را شارژ نمایند. بعلاوه میزان شارژدهی باتری نیز به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. با این‌حال ترفندهایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان مدت شارژدهی باتری هندست‌ها را افزایش داد. اخیرا اپل از طریق وبسایت رسمی خود پیشنهاداتی را برای افزایش طول عمر باتری ارائه نموده است.

atramart mobile

چگونه شارژدهی باتری هندست خود را افزایش دهیم؟

در وهله نخست توصیه می‌شود تا باتری را از گرمای شدید دور نگه دارید. اپل اعلام کرده که محدوده دمایی ایده‌آل برای عملکرد دستگاه بین 16 تا 22 درجه سانتی‌گراد است. همچنین بسیار مهم است که دستگاه را از مکان‌هایی با دمای محیطی بیش از 35 درجه سانتی‌گراد دور نگه دارید. در غیر این‌صورت ظرفیت باتری به‌طور پیوسته کاهش خواهد یافت. بدین‌ترتیب باتری پس از شارژ شدن قادر به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه برای مدت زمانی طولانی نخواهد بود.

avang neterbit mobile

شارژ دستگاه در محیطی با دمای بالا احتمالا موجب وارد آمدن آسیب‌های بیش‌تری به آن خواهد شد. چنان‌چه حین فرآیند شارژ، دمای باتری از حد مشخصی فراتر برود؛ در این‌صورت با رسیدن شارژ باتری به 80 درصد، سرعت شارژ احتمالا از طریق نرم‌افزاری محدود خواهد شد. نگهداری باتری در دمای بالا حتی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد. هنگام استفاده از دستگاه در شرایط دمایی بسیار پایین احتمالا موجب کاهش مدت شارژدهی باتری خواهد شد. البته این وضعیت موقتی بوده و با بازگشت دمای باتری به محدوده عملکردی عادی، شارژدهی آن نیز به وضعیت طبیعی بازخواهد گشت.

همچنین اپل هشدار می‌دهد که شارژ دستگاه‌ها درون برخی کیس‌های محافظ احتمالا موجب تولید گرمای بیش از حد خواهد شد. گرمای بیش از اندازه نیز می‌تواند بر ظرفیت شارژ باتری تاثیر منفی بگذارد. بنابراین چنان‌چه هنگام شارژ گجت خود متوجه افزایش دمای آن شدید؛ سریعا دستگاه را از داخل کیس محافظ خارج نمایید. این توصیه مشخصا در رابطه با سری اپل واچ صادق است. کاربران این اسمارت‌واچ‌ها حتما بایستی از باز بودن درب کیس شارژ مغناطیسی اطمینان حاصل نمایند.

اپل راهکارهای افزایش مدت شارژدهی باتری آی‌فون‌های خود را اعلام کرد

در صورت عدم استفاده از دستگاه برای مدت زمان طولانی، 2 عامل کلیدی بر سلامت کلی باتری تاثیر خواهد گذاشت: نخست دمای محیط و دیگری درصد شارژ باتری پیش از رهاسازی دستگاه برای مدت زمان طولانی.

توصیه‌های اپل

  • دستگاه خود را به‌طور کامل شارژ یا دشارژ نکنید. شارژ دستگاه خود را همواره در حد 50 درصد نگه دارید. چنان‌چه دستگاه خود را با باتری تخلیه شده برای مدتی طولانی به حال خود رها کنید؛ در این‌حالت باتری احتمالا در حالت تخلیه عمیق قرار گرفته و شارژ مجدد آن غیرممکن می‌شود. همچنین چنان‌چه پس از شارژ کامل باتری برای مدت زمان زیادی از دستگاه استفاده نکنید؛ در این‌صورت احتمالا بخشی از ظرفیت باتری را از دست داده و شاهد کاهش مدت شارژدهی آن خواهید بود.
  • به منظور جلوگیری از استفاده مضاعف از شارژ باتری، دستگاه را خاموش کنید.
  • دستگاه را در محلی خنک و بدون رطوبت در دمای کمتر از 32 درجه سانتی‌گراد (90 درجه فارنهایت) نگهداری کنید.
  • چنان‌چه قصد کنار گذاشتن دستگاه برای مدت بیش از 6 ماه را دارید؛ در این‌صورت هر 6 ماه یکبار بایستی باتری آن‌را به میزان 50 درصد شارژ کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا