فناوری

بقایایی از موشک روسی در اقیانوس آرام سقوط کرد

مجله خبری بیکینگ – دانشمندان سومین پرواز آزمایشی موشک سنگین Angara-A۵ را (نام رودخانه‌ای در سیبری) از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی روسیه در ۲۷ دسامبر انجام دادند. این موشک تقویت کننده که برای اولین بار آزمایش شد Persei نامیده می‌شود. پرتاب این موشک ابتدا موفقیت آمیز اعلام شد و مقامات اعلام کردند که همه عملیات به درستی انجام شده است، اما ظاهراً بوستر دچار نقص موتور و مانع از رسیدن پرتابگر به مداری بالاتر از مدار پایین زمین شد و از کار افتاد. به گفته مقامات قطعات سوخته شده این موشک ۴ تنی روز ۶ ژانویه در اقیانوس آرام سقوط کرد.

آماده سازی موشک پرسی

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای گفت: “کشور‌های فعال در صنعت هوا_فضا باید خطر ورود مجدد اجرام فضایی را برای انسان ها و دارایی‌های روی زمین به حداقل و شفافیت را در مورد این عملیات به حداکثر برسانند. توجه به این مسئله باعث می شود تا ایمنی، ثبات، امنیت و پایداری بلندمدت فعالیت‌های فضایی تضمین شود”.

گفتنی است که مهم‌ترین شکست مربوط به فاجعه شاتل فضایی کلمبیا در فوریه ۲۰۰۳ بود. هنگامی که دویست هزار پوند فضاپیما بر فراز تگزاس شکست، مقدار قابل‌توجهی از زباله‌ها به زمین برخورد کرد اما هیچ آسیبی وارد نشد.


بیشتربخوانید

  • تعویق پیاده روی فضایی ناسا به دلیل زباله‌های فضایی

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا