فناوری

اپ‌های گوگل به خودروهای منتخب فورد، نیسان و لینکلن می‌آیند

اپ‌های گوگل به خودروهای منتخب فورد، نیسان و لینکلن می‌آیند

گوگل در نمایشگاه CES 2024 در لاس‌وگاس اعلام کرد که با خودروسازان بیشتری همکاری کرده است تا وسایل نقلیه‌ای را ارائه دهند که دارای اپ‌های از پیش‌نصب‌شده گوگل هستند.
 
در سال جاری میلادی مدل‌های منتخبی از نیسان، فورد و لینکلن با اپ‌هایی از جمله Google Maps، Assistant و Play Store عرضه می‌شوند؛ همچنین پیشبینی می‌شود که پورشه در سال 2025 از این الگو پیروی کند. این شرکت‌ها به فهرست گوگل از برندهای خودرویی می‌پیوندند که ادغام تنگاتنگ‌تری با گوگل ایجاد کرده‌اند، که شامل هوندا، ولوو، پولستار، شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک و رنو می‌شود.
 
این شرکت همچنین قابلیت‌های جدیدی را برای خودروهایی منتشر کرده است که اپ‌های تعبیه‌شده گوگل دارند. یکی از این قابلیت‌ها که از این پس قابل دسترسی شده است امکان ارسال سفرهایی که کاربران در اپ گوگل مپس اندروید یا iOS برنامه‌ریزی کرده‌اند به خودروهایشان است. به این ترتیب، آنها دیگر نیازی نخواهند داشت که سفرهای چند توقفه (که قبلاً آن را با دقت روی تلفن خود ترسیم کردند) را دوباره در گوگل مپس خودروی خود متصل کنند.

 

اپ‌های گوگل به خودروهای منتخب فورد، نیسان و لینکلن می‌آیند

علاوه بر این، کروم هم به مدل‌های منتخب خودروهای پولستار و ولوو به عنوان بخشی از نسخه بتا اضافه شده است، و برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد تا وب‌سایت‌ها را مرور کنند و حتی به نشانک‌های (بوکمارک‌های) آنها در حالی که پارک هستند دسترسی پیدا کنند. این مرورگر اواخر امسال برای خودروهای بیشتری قابل دسترسی خواهد شد.
 
گوگل همچنین PBS KIDS و Crunchyroll را به فهرست اپ‌های خود برای وسایل نقلیه اضافه کرده است تا کاربران و فرزندانشان به محتوای سرگرمی بیشتری دسترسی داشته باشند. و برای اینکه رانندگان راهی سریع برای اطلاع یافتن از تغییر شرایط آب و هوایی داشته باشند، اپ‌های تعبیه‌شده گوگل برای خودروها اکنون شامل The Weather Channel می‌شوند. این ابزار برای کاربران پیش‌بینی‌های ساعتی و همچنین هشدارها و رادار «Trip View» در داشبورد را فراهم می‌آورد تا دیگر مجبور نباشند مدام گوشی خود را چک کنند. و در نهایت اینکه، گوگل اعلام کرده است که به زودی در دسترس بودن کلیدهای دیجیتال ماشین را به برخی از خودروهای ولوو گسترش می‌دهد و به مالکان این امکان را می‌دهد که باز کردن قفل، قفل کردن و حتی استارت زدن خودروهای خود را با گوشی اندرویدی‌شان انجام دهند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا