فناوری

سرنوشت حساب‌های واتساپ بعد از مرگ کاربر

سرنوشت حساب‌های واتساپ بعد از مرگ کاربر

مجله خبری بیکینگ – برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام پس از فوت افراد صفحه آن‌ها را به حالت remembering در می‌آورند یعنی آن صفحه پا بر جا می‌ماند، اما کسی حق فعالیت در آن را ندارد. واتس‌اپ راهی برای ایجاد نمایه یادبود برای افراد متوفی ندارد بلکه حساب آن‌ها را به طور خودکار غیرفعال می‌کند.

سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ ارتباط نزدیکی با شماره تلفن دارد، بنابراین در صورت عدم استفاده از آن، حفظ حساب برای همیشه غیرممکن می‌شود. موضوع عادی این است که غیرفعال شدن شماره تلفن یک فرد متوفی به منزله لغو اشتراک است، بنابراین آن شماره در نهایت بازیافت و برای شخص دیگری فعال می‌شود. به محض اینکه این شخص شماره تلفن جدید خود را در واتس‌اپ فعال کند، حساب قدیمی از بین خواهد رفت.

با این حال، این فرض به ندرت محقق می‌شود، زیرا در حالی که اپراتور‌ها حدود شش ماه برای بازیافت شماره منتظر می‌مانند، واتس‌اپ حساب‌هایی را که بیش از ۱۲۰ روز، یعنی چهار ماه غیرفعال بوده اند، پاک می‌کند. حساب غیرفعال حسابی است که به واتس‌اپ وصل نشده باشد، زیرا تلفن همراه در تمام این مدت روشن و یا به اینترنت وصل نشده است. پس از ۱۲۰ روز عدم فعالیت، اکانت واتس‌اپ فرد متوفی به طور خودکار حذف می‌شود.

پس از چهار ماه بدون اتصال به واتس‌اپ، اکانت یک فرد متوفی به طور خودکار حذف می‌شود، اگرچه حذف به اندازه‌ای که به صورت دستی اکانت را از تنظیمات برنامه حذف کرده اید ناگهانی نخواهد بود. در صورت ثبت مجدد حساب واتساپ در همان تلفن همراه، نسخه پشتیبان محلی، روی تلفن همراه، همچنان وجود خواهد داشت و می‌توان آن را بازیابی کرد. یعنی واتس‌اپ پس از چهار ماه عدم فعالیت، حساب کاربری را حذف می‌کند، اما اگر سیم‌کارت همچنان فعال باشد، می‌توانید همان شماره تلفن را در همان موبایل دوباره ثبت کنید و پیام‌ها را بازیابی کنید.

واتساپ

هنگامی که حساب حذف می‌شود، از گروه‌ها خارج می‌شود و تصویر نمایه ناپدید می‌شود؛ به محض حذف اکانت، وی از تمامی گروه‌هایی که عضوی از آن‌ها بوده است، خارج می‌شود. علاوه بر این، عکس نمایه و هرگونه اطلاعات اضافی اکانت ناپدید می‌شود. چت‌های موجود با افراد دیگر در چت این افراد دیگر باقی خواهد ماند. امکان ادامه ارسال پیام وجود دارد، اگرچه آن‌ها هرگز تحویل داده نمی‌شوند. با این حال، هر کسی که بخواهد یک چت جدید باز کند، پیام “شماره تلفن در واتس‌اپ وجود ندارد” را دریافت می‌کند.

اگر ترجیح می‌دهید حساب واتس‌اپ یکی از اقوام یا دوستانی که فوت کرده اند را فعال نگه دارید، راه حل آسان است. برای جلوگیری از حذف خودکار، لازم است حداقل هر چهار ماه یک بار واتس‌اپ متصل شود.

نه تنها این، بلکه باید مطمئن شوید که سیم کارت همچنان فعال است. اگرچه بعد از غیرفعال شدن سیم‌کارت می‌توانید از واتس‌اپ از طریق Wi-Fi استفاده کنید، اما پس از آن این احتمال وجود دارد که شماره بازیافت شود و شخص دیگری آن را با استفاده از حساب ثبت کند، در این مرحله شما دسترسی به حساب شخص متوفی را از دست خواهید داد.


بیشتر بخوانید

  • اقداماتی که باعث مسدود شدن حساب واتساپ می‌شوند

اگر ترجیح می‌دهید قبل از پایان چهار ماه عدم فعالیت، اکانت شخص متوفی را حذف کنید، دو گزینه دارید. با دسترسی به تلفن همراه، می‌توانید با رفتن به تنظیمات > حساب > حذف حساب، حساب را به صورت دستی حذف کنید.

این روش حذف اکانت غیرقابل برگشت است، به گونه‌ای که امکان بازیابی اکانت یا پیام‌ها وجود نخواهد داشت، حتی اگر همان شماره تلفن را در همان موبایل مجدداً ثبت کنید. همچنین بازیابی پیام‌ها از پشتیبان Google Drive امکان پذیر نخواهد بود.

اگر به حساب کاربری دسترسی ندارید، باید با پشتیبانی فنی واتساپ تماس بگیرید تا مدیریت را برای شما انجام دهند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا