اینترنت

هواوی در حال توسعه فناوری دوربین سه بعدی برای بررسی سلامت پوست است

هواوی در حال توسعه فناوری دوربین سه بعدی برای بررسی سلامت پوست است

طبق توضیحات ارائه شده در یک پتنت جدید، هواوی در حال کار روی یک فناوری دوربین سه بعدی است که می‌تواند ساختار چهره و پوست کاربران را تجزیه و تحلیل کند.

غول فناوری چین در ژوئیه 2021 پتنت خود را در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده و جزئیات آن به تازگی و در 27 ژانویه 2022 منتشر شده است. اسناد 43 صفحه‌ای این پتنت جزئیات یک سیستم دوربین سه‌گانه را نشان می‌دهد که می‌تواند از صورت و چهره کاربران تصاویر سه‌بعدی بگیرد و آن‌ها را به طور دقیق آنالیز کند.

نحوه قرارگیری دوربین‌ها روی این سیستم به این صورت است که دو سنسور اول و دوم مقابل یکدیگر قرار دارند و دوربین سوم بین آن‌ها قرار گرفته است. همچنین در مرکز این ماژول دایره‌ای، یک نمایشگر بزرگ وجود دارد که تصویر گرفته شده را نشان می‌دهد.

از جمله توضیحات دیگری که در این پتنت به آن‌ها اشاره شده، می‌توان به دستورالعمل‌هایی اشاره کرد که در حین ضبط برای گرفتن یک مدل سه بعدی کامل به کاربران ارائه می‌شود. علاوه بر این، ظاهرا کاربران برای انجام دقیق این فرآیند باید سر خود را در جهت‌های خواسته شده حرکت دهند. هرچند به طور کلی این سیستم برای صورت انسان طراحی شده، اما به نظر می‌رسد حیواناتی مانند گربه و سگ را نیز شناسایی می‌کند.

خروجی سیستم دوربین سه بعدی هواوی

در نهایت، سیستم هواوی پس از انجام فرآیندهای موردنیاز، به عنوان خروجی خود جزئیات دقیقی در مورد منافذ پوستی، چین و چروک‌ها، جوش‌های صورت، لکه‌های رنگی، ناحیه قرمز، تیرگی چشم یا ترکیبی از این موارد را نشان خواهد داد. همچنین برای کمک به بهبود وضعیت پوست، نکات و توصیه‌هایی بر اساس این اطلاعات ارائه خواهد شد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این سیستم به مرحله تولید نهایی برسد اما هواوی در پتنت خود از این دستگاه به عنوان یک «اختراع کاربردی» نام برده و می‌تواند آن را به روش مناسبی پیاده‌سازی کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا