تکنولوژی

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز چیست؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

دنیای گرافیک دنیای هیجان‌ انگیز و جذابی است. شما با نرم افزارهای پیشرفته‌ای سر و کار دارید که ابزارهای شگفت انگیزی در اختیارتان قرار می‌دهند. معروف‌ترین نرم افزارهای گرافیکی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور، ادوبی لایت روم، ادوبی افتر افکت و… هستند. اما همه ما که نمی‌توانیم طرح‌های هیجان انگیز با این ابزارها خلق کنیم. به همین دلیل وب سایت‌های گرافیکی فعالیت خود را شروع کردند که در آن فایل‌هایی تحت عنوان فایل لایه باز قرار داده‌اند. می‌توانید با خرید فایل لایه باز، تنها با تغییر چند چیز ساده، یک طرح گرافیکی شیک داشته باشید. اما در این مطلب قرار است به شما بگوییم که اصلا فایل لایه باز چیست و چطور می‌توان آن را خریداری کرد.

طرح لایه باز چیست؟

فایل لایه باز چیست؟

فایل لایه باز یا طرح لایه باز، در واقع نوعی فایل است که اغلب آن را با فرمت PSD می‌شناسند. این فایل‌ها را آماده کپی یا Ready to Print نیز می‌نامند. اما این فایل‌ها را در موارد بسیار زیاد گرافیکی به کار می‌برند. از یک بنر تبلیغاتی گرفته تا یک کارت ویزیت خلاقانه.

اما نکته هیجان انگیز فایل‌های لایه باز این است که می‌توانید باتوجه به نیاز خود روی آن‌ها تغییرات ایجاد کنید. اصلا معنای لایه باز همین است. شما دستتان برای ایجاد تغییرات باز است.

شما می‌توانید تک تک لایه‌ها را بررسی کنید، دوباره رنگ بندی کنیدف اسمشان را عوض کنید، آن‌ها را پس و پیش کنید و هر کار دیگری که فکر می‌کنید لایه را برای شما بهتر می‌کند را می‌توانید با یک طرح لایه باز انجام دهید.

انواع فایل لایه باز

فایل‌های لایه باز به دوسته پولی و رایگان تقسیم می‌شود. در برخی وب سایت‌های معتبر ایرانی و برخی از وب سایت‌های خارجی، می‌توانید طرح‌های لایه باز را خریداری کنید.

خرید از سایت‌های ایرانی که از نظر قیمت عالی است. اما سایت‌های خارجی چون سیستم پرداخت دلاری دارند، خرید فایل‌های لایه باز از آن‌ها معقول نیست.

پس به طور کلی می‌توانید فایل‌های لایه باز خود را در صورت تهیه کنید.

1: دانلود رایگان از وب سایت‌های خارجی و ایرانی

2: خرید فایل‌های لایه باز از وب سایت‌های ایرانی و خارجی

طرح لایه باز چیست؟

انواع فایل لایه باز برای نرم افزارهای گرافیکی مختلف

هر نرم افزار گرافیکی، فرمت خاصی برای تصاویر خود دارد. به همین فایل‌های لایه بازی هم که عرضه می‌شوند، دارای فرمت‌های مختلف هستند. طرح‌های لایه بازی که گرافیست‌ها از آن بیشتر استفاده می‌کنند، شامل موارد زیر هستند.

1: فایل لایه باز PSD (مخصوص نرم افزار ادوبی فوتوشاپ)

2: فایل لایه باز Ai (مخصوص نرم افزار ادوبی ایلوستریتور)

3: پروژه لایه باز افتر افکت

4: فایل لایه باز ادوبی ایندیزاین

5: فایل لایه باز ادوبی پریمیر

6: فایل لایه باز ادوبی لایت روم

فایل‌های لایه باز دیگری نیز وجود دارند که مخصوص نرم افزارهای گرافکی دیگری هستند. مثلا می‌توانید از فایل‌های لایه باز مخصوص نرم افزارهای کرل دراو، آیکون جار و… نیز استفاده کنید.

نوع فایل انتخابی شما، کاملا بسته به نوع استفاده‌ای است که دارید. بنابراین تسلط شما روی کدام نرم افزار گرافیکی است، فایل لایه باز آن را دانلود کنید.

چرا فایل لایه باز را از سایت ایرانی خریداری کنیم؟

استفاده از فایل‌های لایه باز خارجی جدا از گران قیمت بودن یک مشکل دیگر هم دارند. حتی اگر شما فایل لایه باز خارجی رایگان هم استفاده کنید، زبان آن انگلیسی است. در بهترین حالت انگلیسی هم بدانید، باز هم شاید کار کردن با آن کمی مشکل باشد.

مورد دیگر این که این فایل‌ها برای فرهنگ خارجی طراحی شده‌اند. مثلا فایل لایه باز یک بنر تبلیغاتی را در نظر بگیرید. عکس‌ها، تصاویر و حتی افکت‌های آن برای فرهنگ ایرانی شاید مناسب نباشد.

طرح لایه باز چیست؟

بهترین وب سایت خرید فایل لایه باز در ایران کجاست؟

تا اینجای کار شما را با ماهیت کلی فایل لایه باز آشنا کرده و به شما توضیح دادیم که این فایل‌ها چه کاربردی داشته و چه نقشی در کارهای گرافیکی دارند. اما همیشه مشکل برای خرید این نوع فایل‌ها وجود دارد. حتی توضیح دادیم که چرا باید این فایل‌ها را خریداری کرد. همیشه این دغدغه وجود داشته که فایل باکیفیت باشد، در حین کار مشکل آفرین نبوده و هزاران اما و اگر دیگری که طراحان گرافیکی خوب درک می‌کنند. در چه مورد صحبت می‌کنیم.

برای رفع همه این مشکلات به صورت یکجا و خرید از یک جای معتبر، ما به شما وب سایت کافه گرافیک را معرفی می‌کنیم. به جرات می‌توان گفت که کافه گرافیک یکی از برترین سایت‌های ایرانی برای خرید فایل لایه باز است.

سایت کافه  گرافیک در زمینه طراحی و فروش مجموعه طرح های فتوشاپ. PSD . AI ،طرح پوستر دیواری، تصاویر استوک، مقالات آموزشی تخصصی و…. فعالیت می‌کند.

این سایت کار خود را از سال 1396 آغاز کرده و به دلیل پشتیبانی فوق‌العاده و تیم بسیار حرفه‌ای که داردف در کوتاه مدت، به محوب‌ترین وب سایت خرید فایل لایه باز در ایران تبدیل شده است.

می‌توانید برای خرید انواع فایل‌های لایه باز، بنر‌هایی مانند خرید بنر مشاوره املاک، بنر آرایشگاه مردانه، کارت‌های ویزیت و… از این سایت اقدام کرده و از کارهای حرفه‌ایشان استفاده کنید. با یک کلیک، دنیایی از رنگ و طرح خلاقانه را تجربه کنید.

طرح لایه باز چیست؟

چرا گرافیست‌های حرفه‌ای کافه گرافیک را انتخاب می‌کنند؟

شاید فکر کنید کارهای گرافیکی تنها در یک فایل لایه باز خلاصه می‌شود. اما باید بگویم که خیر این طور نیست. شاید بتوانید یکی دو سایت دیگر هم پیدا کنید که مثل کافه گرافیک فایل لایه باز داشته باشد.

اما هنوز هم گرافیست‌های حرفه‌ای کافه گرافیک را برای کار خود انتخاب می‌کنند. قضیه ساده است. چون هرچیزی که برای کار گرافیکی خود نیاز دارند را می‌توانند یکجا خریداری کنند.

مثلا لازم نیست برای خرید فایل لایه باز، خرید موکاپ، دیدن پوسترها و فونت‌ها حتی تصاویر وکتور از یک سایت به سایت دیگر در چرخش باشید. کافه گرافیک هر آنچه را که نیاز دارید در یک سایت جمع کرده و در اختیار عاشقان گرافیک قرار داده است.

شما می‌توانید در کافه گرافیک موارد زیر را پیدا کنید.

_ انواع کارت ویزیت

_ انواع مختلف تراکت‌ها

_ بنرهای متنوع مربوط به مشاغل

_ بنرهای مناسبتی

_ پوسترها

_ موکاپ‌ها

_ انواع تایپوگرافی‌ها

_ لایه باز‌های مخصوص پست‌های اینستاگرامی

_ فایل‌های ایلوستریتور

_ منو کافی شاپ/ رستوران/ شیرینی فروشی

و….

در کنار تمامی این موارد، کافه گرافیک امکان استفاده از طرح‌های رایگان حرفه‌ای را نیز برای شما فراهم کرده است. می‌توانید برای شروع کار با آن‌ها را نیز امتحان کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مستر بلیط

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا