فناوری

یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا / عکس

یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا / عکس

طبق اطلاعات منتشرشده درباره این تحقیق، Belle می‌تواند با سکوت کامل و حرکت‌هایی مانند ماهی، بدون اینکه به محیط طبیعی زیر آب آسیبی بزند، اطلاعاتی را درباره آن پردازش کند. «لئون گوگنهایم»، دانشجوی مهندسی مکانیک مؤسسه فناوری فدرال سوئیس می‌گوید: «هدف ما این است که اکوسیستم‌ها را مطابق با رفتار واقعی خود ثبت کنیم.»

قابلیت‌های ماهی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی

این ربات از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و با کمک آن می‌تواند مسیر خود را در زیر آب پیدا کند. همچنین می‌تواند نمونه‌های DNA و ویدیوهای با وضوح بالا تهیه کند. اندازه این ربات کمتر از یک متر است و حدود 10 کیلوگرم وزن دارد تا برای سفر راحت خود در زیر آب به‌اندازه کافی سبک باشد.

یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا / عکس

Belle برای حرکت خود دارای یک باله سیلیکونی است که دو حفره در داخل آن‌ها وجود دارد و آب به‌صورت چرخه‌ای به داخل آن پمپ شده و باعث حرکت ربات می‌شود. باتری‌های ربات پس از گذشت 2 ساعت به شارژ مجدد نیاز دارند، بنابراین دانشمندان فقط به مدت دو ساعت می‌توانند از آن در زیر آب استفاده کنند. علاوه‌براین، فیلتر DNA محیطی آن نیز پس از هر مأموریت باید جایگزین شود.

این ربات احتمالاً در آینده به ابزاری مهم و شاید ضروری برای زیست‌شناسان دریایی تبدیل شود که سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم‌های مختلف را به‌منظور محافظت و حفظ حیات‌وحش دریایی مطالعه می‌کنند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا