علم و دانش

پیشنهاد جالب مایکروسافت به ارتش آمریکا

پیشنهاد جالب مایکروسافت به ارتش آمریکا

به گزارش بیکینگ، مایکروسافت تلاش کرده است پلتفرم هوش مصنوعی Azure OpenAI را به‌عنوان ابزاری برای کاربردهای نظامی در اختیار وزارت دفاع ایالات‌ متحده (DoD) قرار دهد. دلیل این پیشنهاد که اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) مطرح شد، به‌احتمال زیاد علاقه‌ی فزاینده ارتش آمریکا به استفاده از هوش مصنوعی مولد برای جنگ بوده است.

به نقل از زومیت، در بخشی از اسلایدهایی که سایت The Intercept به‌اشتراک گذاشته است، مایکروسافت توضیح می‌دهد: «استفاده از DALL-E برای ایجاد تصاویر مورد نیاز در آموزش سیستم‌های مدیریت نبرد»؛ این جمله در مورد کاربرد نظامی DALL-E در کنار نام تجاری مایکروسافت در اسلایدی با عنوان «هوش مصنوعی مولد با داده‌های DoD» رؤیت شده است.

مایکروسافت اکنون به بسیاری از ابزارهای OpenAI ازجمله DALL-E دسترسی دارد. نکته‌ی مهم درمورد استفاده‌ی نظامی این است که بخش Azure مایکروسافت دیگر الزامی به پیروی از مأموریت کلی OpenAI ندارد؛ جایی‌که این سازمان تضمین می‌دهد هوش مصنوعی در راستای منافع همه‌ی انسان‌ها به‌کار گرفته شود.

سیاست‌های OpenAI، استفاده از سرویس‌هایش را برای آسیب‌رساندن به دیگران یا جاسوسی ممنوع می‌کند، اما مایکروسافت این ابزارها را تحت حمایت سازمانی خود ارائه می‌دهد. این شرکت طی دهه‌های گذشته همکاری‌های متعددی با نیروهای مسلح آمریکا داشته است.

OpenAI سال گذشته استفاده از ابزارهایش را برای اهداف نظامی و جنگی و توسعه‌ی سلاح ممنوع کرده بود اما در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲)، سیاست مذکور را در سکوت خبری از قوانین کلی خود حذف کرد. چند روز بعد آنا ماکانجو، معاون امور جهانی OpenAI، اعلام کرد شرکت درحال آغاز همکاری با پنتاگون است.

به‌نظر می‌رسد دولت‌های سراسر جهان درحال پذیرش هوش مصنوعی به‌عنوان آینده‌ی جنگ هستند. طبق گزارش‌های اخیر، مقامات نظامی آمریکا از جولای سال ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) آزمایش مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را برای کارهای نظامی آغاز کرده‌اند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا