بازی

قرارگرفتن Star Wars Jedi: Survivor در صدر جدول ماهانه فروش آمریکا

قرارگرفتن Star Wars Jedi: Survivor در صدر جدول ماهانه فروش
آمریکا

Star Wars Jedi: Survivor در ماه آوریل در صدر جدول فروش نرم‌افزاری چارت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته که ماه شلوغی برای بازی‌های تازه عرضه شده بود.

براساس گزارش گروه آنالیز و تحقیقات بازار Circana که قبلاً با نام NPD Group شناخته می‌شد، بازی اکشن ماجراجویی Star Wars Jedi: Survivor بعد از گذشت تنها دو روز از زمان عرضه در رده نخست جدول فروش ماهانه آمریکا قرار گرفت. جدیدترین ساخته‌ی استودیوی ریسپاون درحال حاضر در رتبه چهارم پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ قرار دارد و Resident Evil 4 و Modern Warfare 2 و Hogwarts Legacy را بالاتر خود می‌بیند.

۷ بازی از ۱۵ بازی برتری که در رده‌های بالای این جدول قرار دارند بازی‌هایی بودند که به‌تازگی عرضه شدند. به‌عنوان مثال بازی Dead Island 2 که با قرارگرفتن در رتبه دوم کار خود را آغاز کرد، در آمار فروش دلاری از ابتدای سال جاری تاکنون ششم است.

در این چارت PGA Tour در رتبه هفتم قرار گرفته و Mega Man Battle Network Legacy Collection هشتم است. در رده‌های پایین‌تر نیز Minecraft Legends یازدهم است و Final Fantasy 1-6 Bundle در رده چهاردهم قرار گرفته است. در انتهای این فهرست هم Advance Wars 1+2: Re-boot Camp پانزدهمین بازی پرفروش حال حاضر جدول آمریکا است.

گیم پلی بازی Star Wars Jedi: Survivor

از نظر فروش سخت‌افزاری نیز همچنان رده نخست در اختیار PS5 است. این درحالی است که نینتندو سوییچ از نظر تعداد فروش آمار بهتری نسبت به پلی استیشن 5 دارد و آمار فروش کنسول قدیمی‌تر نینتندو با عرضه نسخه Zelda Switch OLED نیز جان دوباره‌ای گرفته است. البته از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون PS5 هم از نظر دلاری و هم از نظر تعدادی بهترین آمار را در میان پلتفرم‌های گیمینگ دارد.

مجموع مبالغی که کاربران آمریکایی روی سخت‌افزار و نرم‌افزار گیمینگ هزینه کردند تا ۵ درصد کاهش در ماه آوریل نسبت به موعد مشابه سال گذشته به ۴.۱ میلیارد دلار رسیده تا در مجموع از ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۱۷.۷ میلیارد دلار برسد. این رقم نیز ۲ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

بیکینگ در بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را به این بازی اختصاص داده است. محمدصادق تواضعی روایت داستانی بازی را «داستانی درخور سری» توصیف کرده و «قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی آن» را دلنشین می‌داند. با اینحال برخی مشکلات فنی بازی را به‌خصوص در نسخه پی سی آزاردهنده دانسته که EA نیز در تلاش برای رفع آن‌ها با آپدیت‌های جدید است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا