اینترنت

گزارش مالی جدید کوالکام از رشد 35 درصدی کسب‌وکار تراشه این شرکت حکایت دارد

گزارش مالی جدید کوالکام از رشد 35 درصدی کسب‌وکار تراشه این شرکت حکایت دارد

کمپانی کوالکام به‌عنوان یکی از بازیگران بزرگ در زمینه تولید تراشه‌های اسمارت‌فونی، جدیدترین گزارش مربوط به عملکرد مالی خود را منتشر کرد. بر این اساس درآمد کمپانی به 10.71 میلیارد دلار رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با 3 ماهه نخست سال مالی 2021 رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

atramart mobile

درآمد خالص کوالکام به 3.40 میلیارد دلار رسید؛ رقمی که در مقایسه با درآمد خالص 2.46 میلیارد دلاری گزارش شده توسط کمپانی طی سال میلادی گذشته 38 درصد افزایش یافته است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که افزایش تقاضا برای تراشه‌ها و رشد فروش کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون چگونه به توسعه کسب‌وکار کوالکام کمک کرده است.

کسب‌وکار تراشه‌های کوالکام موسوم به QCT در گزارش خود به فروش 8.85 میلیارد دلاری اشاره کرده است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 35 درصد افزایش یافته است. با این‌حال رشد کمپانی در مقایسه با رقم 63 درصدی گزارش شده طی دوره 3 ماهه مشابه سال گذشته کندتر شده است.

avang neterbit mobile

کمپانی آمریکایی، تراشه‌های تولیدی خود را در 4 رده مختلف طبقه‌بندی می‌کند و بر اساس اعلام گزارش، تمامی این دسته‌ها طی دوره 3 ماهه نخست سال مالی شاهد رشد درآمد بوده‌اند. کسب‌وکار تراشه منبع اصلی درآمد کوالکام به‌شمار رفته و رشد 42 درصدی میزان تقاضا برای تراشه‌های اسمارت‌فونی موجب شد تا درآمد حاصل از فروش آنها به 5.98 میلیارد دلار برسد.

گزارش مالی جدید کوالکام از رشد 35 درصدی کسب‌وکار تراشه این شرکت حکایت دارد

از زمانی که کریستیانو آمون سمت مدیریت اجرایی کوالکام را در سال گذشته بر عهده گرفت؛ تنوع بخشیدن به محصولات در بازارهای مختلف به یکی از اولویت‌های کمپانی تبدیل شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این رویکرد برای کوالکام سودآور بوده است.

فروش تراشه‌های خودرو یا کسب‌وکار خودروسازی کوالکام با 21 درصد افزایش به 256 میلیون دلار رسید. از سوی دیگر واحد اینترنت اشیاء که بر تولید تراشه‌های کم‌مصرف تمرکز دارد؛ شاهد رشد 41 درصدی میزان فروش بود و درآمد آن به 1.48 میلیارد دلار رسید.

واحد تراشه‌های ارتباطی بی‌سیم کمپانی موسوم به RF front-end نیز رشد 7 درصدی را تجربه کرد و درآمد آن به 1.13 میلیارد دلار رسید. بدین‌ترتیب درآمد این واحد طی سال مالی 2021 رشد 76 درصدی را تجربه کرد. درآمد واحد صدور مجوز کوالکام موسوم به QTL نیز در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یافت و به 1.81 میلیارد دلار رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا