فناوری

پخش خودکار ویدئو در اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک چگونه غیرفعال می شود؟

پخش خودکار ویدئو در اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک چگونه غیرفعال می شود؟

مجله خبری بیکینگ –  در حالی که پخش خودکار ویدئو یک ویژگی عالی است که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که کاربر ممکن است بخواهد آن را خاموش کند.

به نقل از India Today؛ چندین شبکه اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام به طور خودکار فیلم‌ها را هنگام پیمایش در این پلتفرم‌ها پخش می‌کنند. در حالی که پخش خودکار ویدئو یک ویژگی عالی است، اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود کاربر بخواهد آن را خاموش کند.

کسانی که در خانه اتصال Wi-Fi ندارند و به اینترنت تلفن همراه متصل هستند، ممکن است با این ویژگی راحت نباشند، زیرا ویدئو‌ها از اینترنت بیشتری نسبت به پست‌های دیگر استفاده می‌کنند. بنابراین، اگر زیاد از اینستاگرام استفاده کنید، ویژگی پخش خودکار تمام حجم اینترنت شما را به سرعت تمام می‌کند.

علاوه بر این، برخی از شما ممکن است با محتوایی مواجه شوید که ممکن است آن را خشونت آمیز یا توهین آمیز بدانید و نخواهید آن را مشاهده کنید. خوشبختانه، برخی از سرویس‌ها امکان غیرفعال کردن قابلیت پخش خودکار را دارند. توجه داشته باشید که اگر پخش خودکار ویدئو‌ها را غیرفعال کنید، برای پخش آن باید همیشه روی یک ویدئو کلیک کنید. همچنین، باید تنظیمات همه دستگاه‌ها را جداگانه تغییر دهید. اکنون، بیایید نگاهی به نحوه غیرفعال کردن پخش خودکار برای برنامه‌هایی مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام بیندازیم.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو‌ها برای توئیتر

در حالی که ممکن است به اندازه ویدئو‌هایی که در اینستاگرام می‌بینید، ویدئو در توئیتر نباشد اما ممکن است در این پلتفرم نیز در معرض محتوای ناخواسته قرار بگیرید. بنابراین، می‌توانید مراحل زیر را برای غیرفعال کردن پخش خودکار دنبال کنید.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو‌ها برای توییتر

مرحله ۱: توئیتر را در گوشی هوشمند خود باز کنید و روی نماد نمایه خود ضربه بزنید. اکنون «تنظیمات و حریم خصوصی» را انتخاب کنید.

مرحله ۲: سپس باید به «دسترس‌پذیری، نمایش، و زبان‌ها» > «استفاده از داده» بروید. در اینجا، تنظیمات «پخش خودکار» را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن برای غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو‌ها در فید خود استفاده کنید.

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو‌ها برای اینستاگرام

اینستاگرام گزینه اختصاصی برای این کار ندارد، اما کاری وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از پخش خودکار ویدئو‌ها در این پلتفرم محبوب انجام دهید. می‌توانید به سادگی «Data Saver» را روشن کنید، بنابراین اینستاگرام ویدئو‌ها را از قبل بارگیری نمی‌کند. برای این کار کافیست به صفحه پروفایل خود بروید و روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا قرار دارد ضربه بزنید. کاربران اندروید باید دوباره روی Settings > Account > Cellular Data Use > Data Saver ضربه بزنند.

نحوه غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوها در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو‌ها برای فیسبوک

برخلاف اینستاگرام، فیسبوک گزینه‌ای برای خاموش کردن این ویژگی ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را باز کنید و به بخش “تنظیمات و حریم خصوصی” مراجعه کنید. روی Settings ضربه بزنید > به تنظیمات برگزیده بروید و روی Media > Scroll down to Autoplay ضربه بزنید و سپس می‌توانید «Never Autoplay Videos» را انتخاب کنید.

نحوه غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوها در اینستاگرام، فیس بوک و توییتر


بیشتر بخوانید

  • چگونه یک فایل را بین مک، آیفون یا آیپد AirDrop کنیم؟

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا