اینترنت

پردازنده‌های رایزن 7000 شرکت AMD احتمالا زودتر از انتظار روانه بازار می‌شوند

پردازنده‌های رایزن 7000 شرکت AMD احتمالا زودتر از انتظار روانه بازار می‌شوند

AMD در سال جاری میلادی پردازنده‌‎های رایزن 7000 مبتنی بر معماری Zen 4 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال طبق شایعات جدید، احتمالا این پردازنده‌ها زودتر از انتظار از راه می‌رسند.

به گفته AMD، در نیمه دوم 2022 باید منتظر عرضه پردازنده‌های رایزن 7000 با معماری 5 نانومتری Zen 4 و پلتفرم AM5 باشیم. حالا یکی از منابع دنیای فناوری به نام «Greymon55»، ادعا کرده که این تراشه‌ها در فصل سوم 2022 از راه می‌رسند.

زمان احتمالی معرفی پردازنده‌های رایزن 7000

این احتمال وجود دارد که در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 در ماه مه شاهد رونمایی کامل از پردازنده‌های آینده AMD باشیم. با وجود اینکه شاید در این نمایشگاه بطور کامل با این محصولات آشنا شویم، اما شاید AMD در ماه ژوئیه یا آگوست تاریخ عرضه آن‌ها را اعلام کند.

این منبع در کنار اعلام تاریخ عرضه پردازنده‌های بعدی AMD، به تولید مادربوردهای AM5 در آینده نزدیک هم اشاره کرده. این پلتفرم AMD قابلیت‌های جدیدی به همراه سوکت LGA 1718 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پردازنده‌‎های رایزن 7000

اما چرا احتمال عرضه زودهنگام پردازنده‌های رایزن 7000 وجود دارد؟ جواب این موضوع کامل مشخص است: پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل. پردازنده‌های نسل دوازدهم موسوم به آلدر لیک هم اکنون در بازار به فروش می‌رسند و عملکرد بالایی را از خودشان نشان می‌دهند. علاوه بر این، اینتل در فصل سوم 2022 از پردازنده‌های نسل سیزدهمش، رپتور لیک هم رونمایی می‌کند. بنابراین AMD باید آماده باشد.

پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen شرکت AMD عملکرد خوبی در بازار دارند، بنابراین این کمپانی نمی‌خواهد اینتل مانع موفقیت نسل جدیدش شود. پردازنده‌های رایزن مبتنی بر معماری Zen 4 با اسم رمز رافائل شناخته می‌شوند و جایگزین پردازنده‌های دسکتاپ رایزن 5000 مبتنی بر معماری Zen 3 با اسم رمز Vermeer خواهند شد.

پردازنده‌های رایزن 7000 شرکت AMD با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می‌شوند و انتظار می‌رود در بالاترین نسخه دارای 16 هسته و 32 رشته باشند. این خانواده از پردازنده‌های AMD از رم DDR5 و همچنین 28 مسیر PCIe پشتیبانی خواهند کرد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا