تکنولوژی

اپل به‌روزرسانی iOS 15.3.1 را برای گوشی‌های آیفون عرضه کرد

اپل به‌روزرسانی iOS 15.3.1 را برای گوشی‌های آیفون عرضه کرد

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

دو هفته پس از انتشار iOS 15.3، اپل اکنون iOS 15.3.1 و iPadOS 15.3.1 را برای کاربران آیفون و آیپد عرضه کرده است. غول کوپرتینویی می‌گوید که این به‌روزرسانی جدید شامل برخی اصلاحات امنیتی و همچنین رفع اشکالی است که بر عملکرد نمایشگرهای خط بریل تأثیر می‌گذارد. با دیجی رو همراه باشید.

عرضه iOS 15.3.1 از سوی اپل

اگر صاحب یکی از گوشی‌های آیفون هستید، می‌توانید با رفتن به صفحه تنظیمات (Settings)، بخش General و سپس Software Update، گوشی خود را به iOS 15.3.1 به‌روزرسانی کنید. شماره بیلد این به‌روزرسانی 19D52 است و برای آن دسته از کاربرانی که از نسخه عمومی iOS 15.3 استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است. بنابراین، کسانی که نسخه بتای iOS 15.4 را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

اپل در توضیحات به‌روزرسانی جدید می‌گویند:

iOS 15.3.1 به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی را برای گوشی‌های آیفون به همراه دارد و مشکلی را که ممکن است باعث عدم پاسخ‌دهی نمایشگرهای خط بریل شود، برطرف می‌کند.

به‌روزرسانی iOS 15.3.1

در ادامه می‌توانید جزئیات مربوط به آپدیت امنیتی را نیز مطالعه کنید:

وب کیت (WebKit)

ارائه شده برای: آیفون 6 اس و بالاتر، آیپد پرو (همه مدل‌ها)، آیپد ایر 2 و بالاتر، آیپد نسل 5 به بعد، آیپد مینی 4 و بالاتر، و آیپاد تاچ (نسل هفتم)

اثرگذاری: پردازش محتواهای وب مخرب ممکن است منجر به اجرای برخی کدهای ناخواسته در دستگاه شود. اپل از اینکه این مسئله ممکن است به طور بالقوه مورد سوء استفاده قرار بگیرد، آگاه است.

توضیحات: آسیب‌پذیری Use-After-Free با بهبود مدیریت حافظه برطرف شد.

علاوه بر iOS 15.3.1، اپل به‌روزرسانی‌های زیر را نیز ارائه کرده است:

  • iPadOS 15.3.1
  • watchOS 8.4.2
  • macOS Monterey 12.2.1

iOS 15.3 ماه گذشته با برخی اصلاحات عملکردی و امنیتی برای همه کاربران آیفون منتشر شد. یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات در این نسخه رفع آسیب‌پذیری Safari بود که می‌توانست باعث لو رفتن تاریخچه صفحات و داده‌های Google ID کاربر شود. به‌روزرسانی امروز نیز با بهبودهای بیشتری که اعمال کرده، تجربه کاربری گوشی‌های آیفون را بیش از پیش ارتقاء می‌دهد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا