علم و دانش

آمریکا ۱۶۳ میلیون دلار دیگر برای این جنگنده هزینه می‌کند/ عکس

آمریکا ۱۶۳ میلیون دلار دیگر برای این جنگنده هزینه می‌کند/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، بنابر گزارشی که در وب‌سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا آورده شده‌است، مبلغ این قرارداد ۱۶۳.۲۶ میلیون دلار بود. این قرارداد به پرت اند ویتنی اجازه می‌دهد تا قطعات، ماژول‌های قدرت و تجهیزات آزمایشی را برای پشتیبانی از تولید هفدهمین دسته از موتورهای F۱۳۵ برای F-۳۵ Lightning II خریداری کند.

در پایان سال ۲۰۲۲، لاکهید مارتین قراردادی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار برای تحویل حداکثر ۳۹۸ جنگنده نسل پنجم برای ایالات متحده و متحدان امضا کرد.

قرارداد پرت اند ویتنی با وزارت دفاع ایالات متحده تا دسامبر ۲۰۲۵ ادامه دارد. حدود نیمی از تمام کارهای تحت قرارداد در کارخانه‌های این شرکت در کانکتیکات، ایندیانا، مین و کالیفرنیا انجام خواهد شد.

جنگنده آمریکایی بازهم هزینه تراشید/ عکس

لاکهید مارتین اِف-۳۵ لایتنینگ ۲، یک خانواده آمریکایی از هواپیماهای جنگی چندمنظوره تک سرنشین، تک موتوره و رادارگریز در همه شرایط آب و هوایی است که برای انجام ماموریت‌های برتری هوایی و تهاجمی ساخته شده‌است. همچنین قادر به ارائه جنگ الکترونیک و قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی اف-۳۵ بوده و نورثروپ گرامن و بی‌ای‌ئی سیستمز شرکای اصلی آن هستند.

اف-۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف-۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف-۳۵ بی با توان برخاست عمودی و نشست عمودی و اف-۳۵ سی با توان ناونشینی.

منبع: gagadget

  • بیشتر بخوانید:

  • بازگشایی تونل‌های مخفی جنگ جهانی دوم به زودی/ عکس

  • جنگنده نسل ششم ژاپنی ۱۲۳.۵ میلیون دلار بودجه می‌گیرد!/ عکس

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا