تکنولوژی

آمازون با هدف نظارت بر رانندگان، دوربین‌های هوش مصنوعی بیشتری در خودروها نصب می‌کند

آمازون با هدف نظارت بر رانندگان، دوربین‌های هوش مصنوعی بیشتری در خودروها نصب می‌کند

آمازون در بریتانیا، نصب دوربین‌های هوش مصنوعی روی خودروهای تحویل خود را آغاز کرده تا رانندگان نظارت داشته باشد. غول خرده فروشی سال گذشته نیز دست به چنین اقدامی زده بود و برخی منتقدان، آن را «وحشتناک» و «بیش از اندازه» توصیف کردند.

به گزارش تلگراف، این دوربین‌ها عملکرد رانندگان بریتانیایی را در جاده‌ها بررسی می‌کنند و در صورت سرعت بالا یا ترمز شدید، برای آن‌ها هشدارهای صوتی پخش می‌کند و بر این اساس به رانندگان خود امتیاز می‌دهد. در بریتانیا، دو دوربین داخل هر خودرو نصب می‌شود که یکی از آن‌ها راننده و دیگری جاده را ضبط می‌کند.

آمازون

مخالفان نصب دوربین در خودرو آمازون

تلگراف در ادامه گزارش خود توضیح داده که جنبش Big Brother Watch خواستار تعلیق نصب دوربین‌ها شده است.

«سیلکی کارلو»، مدیر این کمپین حریم خصوصی مستقر در بریتانیا توضیح می‌دهد که آمازون با داده‌های به دست آمده از فناوری‌های جاسوسی خود، به ضرر رانندگانی تصمیم می‌گیرد که کمترین دستمزد دریافت می‌کنند. او در ادامه می‌گوید:

«این گونه نظارت مستقیم می‌تواند خطر منحرف کردن حواس رانندگان را به همراه داشه باشد و روحیه آن‌ها را تضعیف کند. این همچنین برای حقوق کارگران بد و برای حریم خصوصی وحشتناک است.»

آمازون سال گذشته در خودروهای واقع در ایالات متحده، به استفاده از دوربین‌های هوش مصنوعی روی آورده بود تا از آن‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد دستمزد رانندگان و اخراج آن‌ها استفاده کند.

آمازون

طبق گزارش‌های منتشر شده، همچنین راه‌اندازی چنین ابزاری برای نظارت مستقیم رانندگام آمازون، در گذشته باعث شده بود تا برخی از آن‌ها مجبور به استعفا شوند. از سویی دیگر، غول تجارت الکترونیک سال گذشته با پتیشن کارکنان خود مواجه شده بود که خواستار پایان دادن به «نظارت بر نیروی کار» بودند و توسط بیش از 200 کارمند امضا شده بود.

سخنگوی آمازون همچنین به تلگراف توضیح داد:

«هدف از معرفی این فناوری ایمن نگه داشتن رانندگان و افراد است، هیچ دلیل دیگری برای استفاده از آن وجود ندارد.»

سخنگوی آمازون همچنین قبلا اشاره کرده بود با وجود دوربین‌ها، میزان تصادفات رانندگان آن‌ها 48 درصد کاهش پیدا کرده و تعداد رانندگانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند نیز به میزان 60 درصد کاهش یافته است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا