تکنولوژی

سامسونگ گلکسی S22 اولترا معرفی شد

سامسونگ گلکسی S22 اولترا معرفی شد

سامسونگ ساعاتی پیش سرانجام گوشی پرچمدار گلکسی S22 اولترا را معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، پشتیبانی آن از قلم هوشمند S Pen است که قبلاً تنها در گوشی‌های سری گلکسی نوت شاهد استفاده از آن بودیم.

مطالب مرتبط:

  • سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس معرفی شدند

گلکسی S22 اولترا از نظر ظاهری شباهت زیادی به گلکسی نوت 20 اولترا دارد و محفظه‌ی دوربین‌های آن نیز با گلکسی S21 اولترا یکسان است. بدنه‌ی این گوشی از جنس آلومینویم بوده و در هر دو قسمت پنل جلویی و پشتی گوشی از محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده شده است. گلکسی S22 اولترا همچنین تاییدیه‌ی IP68 را دریافت کرده و در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است.

گلکسی S22 اولترا

نسخه‌ی جدید قلم هوشمند S Pen از فناوری پیش‌بینی متن بهره برده و میزان تاخیر آن 2.8 میلی‌ثانیه است. این قلم حالا از 88 زبان مختلف دنیا نیز پتشیبانی می‌کند. قابلیت کوییک نوت (Quick Note) این قلم امکان چسباندن و یا لینک‌کردن محتواها درون اپلیکیشن‌هایی مانند مرورگر و گالری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین قابلیت همکاری (Collaboration) این قلم امکان کنترل ابزار طراحی در تبلت گلکسی تب S8 توسط گلکسی S22 اولترا را فراهم می‌کند.

گلکسی S22 اولترا از نمایشگر 6.8 اینچی امولد 2X با رزولوشن 1440 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز و حداکثر میزان روشنایی 1750 نیت بهره برده است. این نمایشگر همچنین فضای رنگ DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش داده و یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک را درون خود جای داده است. ترکیب دوربین‌های گلکسی S22 اولترا شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/1.8، فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/2.2، تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم 3x و دریچه‌ی f/2.4 و پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم 10x و دریچه‌ی f/4.9 می‌شود.

سامسونگ در قسمت جلویی گوشی از دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/2.2 استفاده کرده است. این دوربین از فناوری هوش مصنوعی جدیدی برخوردار بوده که کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده در محیط‌های تاریک و کم‌نور را افزایش می‌دهد. دوربین فوق عریض گوشی نیز از قابلیت جدیدی بهره برده که امکان شناسایی تا 10 نفر و تنظیم زوم خودکار را به آن می‌دهد. همچنین حالت پرتره‌ی دوربین سلفی نیز در محیط‌‌های تاریک به‌طور خودکار از قابلیت حالت شب استفاده می‌کند.

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا همان‌طور که انتظار می‌رفت در دو نسخه با تراشه‌های هشت‌‌هسته‌ای و 4 نانومتری اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به بازار عرضه خواهد شد. پرچمدار شرکت کوالکام از تراشه‌ی گرافیکی آدرنو 730 بهره برده اما تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ به گرافیک Xclipse 920 مجهز شده که از معماری RDNA 2 شرکت ای ام دی استفاده می‌کند.

نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده و نسخه‌های دیگر آن نیز از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برند. استفاده از رابط کاربری One UI 4.1 و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ باسیم 45 واتی و بی‌سیم 15 واتی از دیگر ویژگی‌های پرچمدار جدید سامسونگ است.

گلکسی S22 اولترا

سامسونگ گلکسی S22 اولترا از تاریخ 6 اسفند در چهار رنگ سیاه، سفید، سبز و قرمز در دسترس قرار خواهد گرفت و پیش‌فروش آن نیز از امروز آغاز شده است. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی 128/8 گیگابایتی 1199 دلار قیمت‌ خواهد داشت.

نظر شما در مورد گلکسی S22 اولترا چیست؟ آیا این گوشی‌ انتظارات شما را برآورده کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا