اینترنت

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

چنان‌چه به‌دنبال خریداری تبلت‌های اندرویدی پیشرفته باشید؛ در این‌صورت بی‌تردید سامسونگ نخستین برندی است که در ذهن شما نقش خواهد بست. تبلت‌های گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس با استقبال چشمگیری در سال 2020 مواجه شدند و بسیاری از کاربران این مدل‌ها را جایگزینی مناسب برای آی‌پد پروهای لوکس شرکت اپل قلمداد می‌کنند.

atramart mobile

عملکرد موفق سری گلکسی تب S7 موجب شد تا طرفداران سامسونگ بی‌صبرانه منتظر معرفی مدل‌های جانشین این خانواده باشند. اکنون دوران انتظار به سر رسیده و غول کره‌ای پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی بالاخره در جریان برگزاری رویداد Galaxy Unpacked خود از تبلت‌های سری گلکسی تب S8 رونمایی کرد. این خانواده شامل 3 مدل مختلف با اندازه‌ها، امکانات و البته قیمت‌گذاری متفاوت بوده و آماده است تا موفقیت مدل‌های نسل پیشین را تکرار کند. اکنون بدون هرگونه حاشیه‌پردازی مستقیما به سراغ معرفی مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 می‌رویم:

  • گلکسی تب S8
avang neterbit mobile

امسال نیز گلکسی تب S8 همانند مدل سال گذشته کماکان از یک نمایشگر 11 اینچی LCD با فناوری LTPS TFT، رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل (WQXGA)، چگالی پیکسلی 276ppi و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند؛ در حالی‌که 2 برادر بزرگتر از پنل‌های سوپر آمولد 120 هرتزی بهره خواهند برد. رویکرد سامسونگ مبنی بر استفاده از بهترین فناوری نمایشگر در تبلت‌های بزرگتر تا حدی ناامیدکننده است.

توان پردازشی گلکسی تب S8 همانند 2 برادر بزرگتر آن از طریق تراشه 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 ساخت کمپانی کوالکام تامین می‌شود. این مدل در 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. همچنین به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 1 ترابایت امکان‌پذیر خواهد بود.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

اکثر مردم معمولا تبلت را به‌خاطر دوربین آن خریداری نمی‌کنند؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که سامسونگ نسبت به قابلیت‌های تصویربرداری تبلت‌های خود بی‌تفاوت خواهد بود. از جنبه امکانات تصویربرداری بایستی خاطرنشان کرد که این‌بار نیز غول کره‌ای برای گلکسی تب S8 از سیستم دوربین پشتی دوگانه بهره گرفته است. این سیستم شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لنز فوق‌عریض 6 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED است. دوربین جلویی تبلت نیز مجهز به یک لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی است. کاربران با استفاده از دوربین پشتی دستگاه قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم برثانیه خواهند بود. همچنین به لطف وجود تراشه قدرتمند، پخش ویدیوهای 8K با سرعت 60 فریم برثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

انرژی مورد نیاز گلکسی تب S8 از طریق یک باتری 8000 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و این باتری از فناوری سوپر فست شارژ 2.0 با حداکثر توان 45 وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس اعلام سامسونگ این تبلت در 2 ورژن وای‌فای و 5G عرضه شده و وزن آنها به‌ترتیب برابر با 503 و 507 گرم است. ابعاد این محصول معادل 165.3 در 253.8 در 6.3 میلی‌متر بوده و سیستم‌عامل اندروید 12 نیز به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب خواهد شد.

امکانات ارتباطی گلکسی تب S8 شامل LTE، 5G، وای‌فای 6E 802.11 a/b/g/n/ac/ax و بلوتوث 5.2 است. همچنین کاربران به منظور انتقال داده، شارژ باتری یا اتصال هدفون‌های سیم‌دار به این تبلت بایستی از اتصال USB 3.2 Type-C استفاده کنند. بنابراین طبیعتا از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز خبری نیست (با این‌حال کابل USB Type-C درون جعبه تبلت قرار گرفته است). شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر تشخیص نور، سنسور اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور، GPS، گلوناس، Beidou، Galileo و مشخصه امنیتی Samsung Knox سایر امکانات این گجت را تشکیل می‌دهند.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

از جنبه قابلیت‌های صوتی نیز سامسونگ از 3 عدد میکروفون و اسپیکرهای استریو چهارگانه تنظیم شده توسط کمپانی AKG با امکان پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس استفاده کرده است. غول کره‌ای با عرضه ابزارهای جانبی متنوع، لذت استفاده از گلکسی تب S8 را برای کاربران دو چندان خواهد کرد. این اکسسوری‌ها شامل قلم S Pen بلوتوثی (درون جعبه دستگاه)، صفحه‌کلید Book Cover، کیبورد باریک Book Cover، کاور محافظ با استند نگهدارنده، کاور Note View و کاور بنددار هستند.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

گلکسی تب S8 در مدل‌های رنگی خاکستری تیره (Graphite)، نقره‌ای (Silver) و ترکیب صورتی با طلایی (Pink Gold) روانه بازار می‌شود.

  • گلکسی تب S8 پلاس

سامسونگ برای گلکسی تب S8 پلاس از یک نمایشگر 12.4 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2800 در 1752 پیکسل (+WQXGA)، چگالی پیکسلی 266ppi و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده کرده است.

توان پردازشی این تبلت از طریق تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 تامین می‌شود. این مدل در 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه با 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. همچنین کاربران قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 1 ترابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهند بود.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

گلکسی تب S8 پلاس همانند برادر کوچکتر خود دارای سیستم دوربین پشتی دوگانه شامل سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 6 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED است. دوربین جلویی تبلت نیز مجهز به یک لنز فوق‌عریض با رزولوشن 12 مگاپیکسل است. همچنین دوربین پشتی این مدل قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم برثانیه بوده و از پخش ویدیوهای 8K با سرعت 60 فریم برثانیه نیز پشتیبانی می‌شود.

انرژی مورد نیاز گلکسی تب S8 پلاس توسط یک باتری 10090 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و این دستگاه از فناوری سوپر فست شارژ 2.0 با حداکثر توان 45 وات پشتیبانی می‌کند. این مدل نیز در 2 ورژن وای‌فای و 5G با وزن 567 و 572 گرم عرضه می‌شود. ابعاد این محصول معادل 185 در 285 در 5.7 میلی‌متر بوده و سیستم‌عامل اندروید 12 نیز به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب خواهد شد.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

امکانات ارتباطی گلکسی تب S8 پلاس نیز کاملا مشابه با مدل استاندارد گلکسی تب S8 بوده و شامل LTE، 5G، وای‌فای 6E 802.11 a/b/g/n/ac/ax و بلوتوث 5.2 است.  USB 3.2 Type-C تنها کانکتور تعبیه شده روی این تبلت به‌شمار می‌رود. کابل USB Type-C و قلم S Pen بلوتوثی نیز درون جعبه تبلت قرار دارند.

ژیروسکوپ، سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، حسگر تشخیص نور، شتاب‌سنج، GPS، گلوناس، Beidou، Galileo و مشخصه امنیتی Samsung Knox سایر امکانات این گجت قلمداد می‌شوند.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

سامسونگ در این تبلت نیز از سیستم صوتی باکیفیتی بهره گرفته و کاربران به 4 عدد اسپیکر استریو با برند AKG و قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس در کنار 3 عدد میکروفون دسترسی خواهند داشت. گلکسی تب S8 پلاس با ابزارهای جانبی متنوعی نظیر کیبورد باریک Book Cover، صفحه‌کلید Book Cover، کاور Note View، کاور محافظ با استند نگهدارنده و کاور بنددار روانه بازار می‌شود.

مشتریان گلکسی تب S8 پلاس بسته به سلیقه خود می‌توانند از میان مدل‌های رنگی خاکستری تیره (Graphite)، نقره‌ای (Silver) و صورتی-طلایی (Pink Gold) یکی را انتخاب کنند.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

  • گلکسی تب S8 اولترا

گلکسی تب S8 اولترا بزرگترین و پیشرفته‌ترین عضو خانواده به‌شمار رفته و سامسونگ برای تبدیل نمودن آن به یک ابر تبلت تمام تلاش خود را به‌کار بسته است. این گجت مجهز به نمایشگر غول‌پیکر 14.6 اینچی سوپر آمولد با طراحی ناچ‌دار، رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل (+WQXGA)، چگالی پیکسلی 240ppi و نرخ نوسازی 120 هرتزی است.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

توان پردازشی گلکسی تب S8 اولترا همانند 2 عضو دیگر خانواده از طریق پلتفرم 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 با 8 معماری 64 بیتی و 8 هسته پردازشی تامین می‌شود. این مدل در 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. همچنین به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تبلت تا سقف 1 ترابایت امکان‌پذیر خواهد بود.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری سیستم دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لنز فوق‌عریض 6 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED هستیم. ناچ تعبیه شده روی نمایشگر این تبلت از 2 سنسور 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید میزبانی می‌کند. کاربران با استفاده از دوربین پشتی این تبلت قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم برثانیه خواهند بود. بعلاوه از پخش ویدیوهای 8K با سرعت 60 فریم برثانیه نیز پشتیبانی می‌شود.

وجود نمایشگر غول‌پیکر ضرورت استفاده از یک باتری بسیار قدرتمند را آشکار می‌کند. سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گلکسی تب S8 اولترا از یک باتری 11200 میلی‌آمپرساعتی با فناوری سوپر فست شارژ 2.0 و قابلیت شارژ حداکثر 45 واتی بهره گرفته است.

به گفته کمپانی این مدل در 2 ورژن وای‌فای و 5G با وزن 726 و 728 گرم عرضه خواهد شد. ابعاد بدنه دستگاه معادل 208.6×326.4×5.5 میلی‌متر بوده و سیستم‌عامل اندروید 12 نیز به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب خواهد شد.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

امکانات ارتباطی گلکسی تب S8 کاملا مشابه 2 برادر کوچکتر آن است. USB 3.2 Type-C تنها کانکتور قابل رویت روی بدنه تبلت به‌شمار می‌رود. بنابراین کاربران در صورت تمایل به استفاده از هدفون‌های سیمی قدیمی ناچارا بایستی از تبدیل‌های مخصوص بهره گرفته یا به سراغ نمونه‌های بلوتوثی بروند.

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر تشخیص نور، سنسور اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور، GPS، گلوناس، Beidou، Galileo و مشخصه امنیتی Samsung Knox سایر امکانات این تبلت را تشکیل می‌دهند.

سامسونگ از تبلت‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 رسما رونمایی کرد

از جنبه امکانات صوتی نیز سامسونگ از 3 عدد میکروفون و اسپیکرهای استریو چهارگانه تنظیم شده توسط کمپانی AKG با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس استفاده کرده است. . ابزارهای جانبی عرضه شده برای این تبلت شامل قلم S Pen بلوتوثی (درون جعبه دستگاه)، صفحه‌کلید Book Cover و کاور محافظ با استند نگهدارنده هستند.

گلکسی تب S8 اولترا تنها با یک مدل‌ رنگی یعنی خاکستری تیره (Graphite) روانه بازار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا