تکنولوژی

مرسدس Haute Voiture معرفی شد؛ لوکس ترین S کلاس تاریخ

مرسدس Haute Voiture معرفی شد؛ لوکس ترین S کلاس تاریخ

تردیدی نیست که محصولات مایباخ بسیار لوکس و مجلل هستند. اما با وجود این برخی معتقدند برند آلمانی رقیب مستقیمی برای مدل‌های فوق لوکس و اشرافی مثل رولزرویس فانتوم و بنتلی فلایینگ اسپر مولینر ندارد. برای جلب رضایت این دسته، مرسدس تصمیم گرفته نسخه‌ای لوکس‌تر از مایباخ S کلاس را در قالب یک مدل مفهومی رونمایی کند. این کانسپت Haute Voiture نام دارد و پیش‌نمایشی از یک مدل تولید محدود در اوایل سال 2023 را ارائه می‌کند.

کانسپت مرسدس Haute Voiture

شاخص‌ترین ویژگی ظاهری کانسپت مرسدس مایباخ Haute Voiture رنگ دوگانه آن است. نیمه پایینی این مفهومی اشرافی به رنگ رزگلد و نیمه بالایی و رینگ‌های آن آبی اقیانوسی تیره رنگامیزی شده است. به غیر از این تفاوت خاصی بین این کانسپت و مایباخ S کلاس فعلی وجود ندارد.

کانسپت مرسدس Haute Voiture

ترکیب رنگ نمای بیرونی، در داخل کابین نیز استفاده شده و قسمت‌های مختلف در این بخش دارای رنگی از آبی، بژ و رزگلد هستند. جالب اینکه رابط کاربری سیستم اینفوتینمنت MBUX هم بازطراحی شده و از رنگ رزگلد به عنوان تم اصلی استفاده شده است. چنین ترکیبی، مخصوصا رنگ رزگلد، باعث شده سرنشینان حس نشستن در فضای فوق مجلل و انباشته از جواهر را تجربه کنند. ساک‌ها و البسه همرنگ و همجنس با اجزای کابین، شدت این حس را افزایش می‌دهند.

کانسپت مرسدس Haute Voiture

از نظر جنس مواد به کار رفته در داخل کابین باید گفت هر جا را که نگاه کنید، چرم ناپا خواهید دید. بطور کلی سطح توجه به جزئیات در کانسپت مرسدس مایباخ Haute Voiture آنقدر بالاست که با اطمینان می‌توان ادعا کرد این خودرو لوکس‌ترین و اشرافی‌ترین S کلاس تولید شده تا به این تاریخ است.

کانسپت مرسدس Haute Voiture

در رابطه با مشخصات فنی اطلاعاتی منتشر نشده و مشخص نیست در زیر کاپوت کانسپت مرسدس مایباخ Haute Voiture کدام موتور قرار دارد. احتمال می‌رود موتور V12 موجود در S680 وظیفه تامین نیروی نسخه تولیدی این کانسپت را بر عهده خواهد گرفت.

مرسدس Haute Voiture معرفی شد؛ لوکس ترین S کلاس تاریخ

درباره قیمت هم حرفی به میان نیامده است. اما از آنجایی که S580 با موتور V8 قیمتی برابر با 184,900 دلار دارد، بنابراین نسخه تولیدی مرسدس مایباخ Haute Voiture باید مثل S680 حامل برچسبی بالای 200 هزار دلار باشد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا