نرم افزار - سخت افزار

گوگل کروم خرید اینترنتی را ایمن‌تر می‌کند

گوگل کروم خرید اینترنتی را ایمن‌تر می‌کند

خرید آنلاین با استفاده از کارت‌های مجازی به احتمال زیاد به زودی و به لطف به روز رسانی گوگل کروم  بسیار امن‌تر از قبل خواهد شد.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از  techradar، ایمن سازی بیشتر خریدهای اینترنتی که برای اولین بار در رخداد IO 2022 گوگل اعلام شد با امکان پر کردن خودکار اطلاعات کارت مجازی از قبیل شمار کارت، تاریخ انقضا و کد CVV انجام خواهد شد.
 
پر کردن خودکار بخش‌های یاد شده موجب می‌شود که اطلاعات کارت واقعی کاربر محفوظ مانده و در پایگاه‌های داده  وب‌سایت فروشنده ذخیره نمی‌شود. بنابراین امکان دزدیده شدن آنها از طریق یک رخنه امنیتی در این پایگاه‌های داده به صفر می‌رسد. گوگل برای عرضه این سیستم جدید با ویزا، مسترکارت، آمریکن اکسپرس و کپیتال وان همکاری هایی را آغاز کرده است و این قابلیت قبل از عرضه جهانی برای کاربران آمریکایی ارائه می‌شود.
 

گوگل کروم خرید اینترنتی را  ایمن‌تر می‌کند

 
گوگل اظهار کرده است که این اقدام لایه جدید امنیتی را به هنگام پرداخت‌های آنلاینی که از طریق درگاه‌های پرداخت انجام می‌شوند، خواهد افزود و نیاز به ورود دستی اطلاعات کارت برای هر خرید را از بین خواهد برد و خرید‌ها را به پرداخت با کارت‌های غیرتماسی در فروشگاه‌های فیزیکی شبیه خواهد کرد.
 
کاربران می‌توانند اطلاعات کارت مجازی خود را در وب‌سایت pay.google.com وارد کنند. همچنین آنها در این بخش می‌توانند قابلیت یاد شده را برای کارت‌های خود فعال یا غیر فعال کرده، شماره کارت مجازی خود را مشاهده و تراکنش‌های اخیر خود را ردیابی کنند.
 
گوگل اظهار داشته است که کارت‌های مجازی احتمالا بیشتر برای خرید‌های تکی به کار خواهد رفت اما میتوان از انها برای خرید‌های مجدد نیز استفاده کرد. همچنین این کمپانی اضافه کرد که به هیچ عنوان از داده‌های مرتبط با کارت‌های مجازی برای اهدافی نظیر جهت دهی به نمایش تبلیغات استفاده نخواهد کرد.
 
لازم به ذکر است که این ابزار جدید به زودی از طریق نسخه دسکتاپ Chrome Autofill در دسترس خواهد بود و نسخه‌های اندروید و iOS آن نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا