تکنولوژی

رئیس بانک مرکزی اروپا: رمزارزها بی‌ارزش هستند

رئیس بانک مرکزی اروپا: رمزارزها بی‌ارزش هستند

بازار رمزارز ها در چند وقت گذشته علاوه بر سقوط قیمت و ارزش، شاهد انتقاد و تحقیر بسیار زیادی از سوی مخالفان کریپتو هم بوده است. پس از بیل گیتس، حالا نوبت به «کریستین لاگارد»، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) رسیده تا ارزهای دیجیتال را بدون ارزش بخواند.

لاگارد اخیرا در مصاحبه‌ای با تلویزیون هلند نظر خود درباره کریپتو را به وضوح بیان کرد. او گفت: «من بارها گفته‌ام که دارایی‌های کریپتو بسیار سوداگرانه و خطرناک هستند. نظر من این است که آن‌ها هیچ ارزشی ندارند». او در ادامه توضیح داده که ارزهای دیجیتال مبتنی بر چیزی نیستند و هیچ دارایی زیربنایی برای تضمین و حفظ امنیت آن‌ها وجود ندارد.

بحرانی بزرگ برای بازار جهانی رمزارز

رمزارز

اظهارات لاگارد در حالی بیان شده‌اند که رمزارز ‌ها در هفته‌های گذشته با یک بحران بزرگ روبرو بوده‌اند. سقوط ارزش Terra و لونا در هفته‌های گذشته فشار بسیار زیادی به بازار کریپتو وارد کرد و بسیاری از ارزها از جمله بیت کوین و اتریوم با ریزش قابل توجهی روبرو شدند. قیمت بیت کوین در مقایسه با شش ماه قبل تقریبا 50 درصد کاهش یافته و اتریوم در ماه گذشته حدود 42 درصد ارزش خود را از دست داد.

لاگارد در مصاحبه خود همچنین در مورد پروژه یورو دیجیتال بانک مرکزی اروپا صحبت کرد که انتظار می‌رود طی چهار سال آینده راه‌اندازی شود. او در این رابطه گفت:

«روزی که ارز دیجیتال بانک مرکزی را ارائه کنیم، تضمین خواهم کرد که بانک مرکزی حامی آن خواهد بود و فکر می‌کنم با بسیاری از این موارد بسیار متفاوت است.»

رمزارز

هرچند رئیس بانک مرکزی از رمزارزها چندان استقبال نمی‌کند و حتی اعتراف کرده که هیچ دارایی دیجیتالی ندارد، اما آن‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کند. همچنین او اعتراف کرده که یکی از پسرانش برخلاف توصیه‌هایش روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

«سم بنکمن-فرید»، میلیاردر حوزه کریپتو و بنیانگذار/مدیر عامل صرافی کریپتو FTX نیز اخیرا گفته بود پتانسیلی برای بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت احساس نمی‌کند. او از هزینه‌های زیست محیطی بسیار زیاد و ناکارآمدی BTC انتقاد کرده بود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا