فناوری

کپی ویژگی جذاب آیفون در اندروید ۱۴

کپی ویژگی جذاب آیفون در اندروید ۱۴

چندی پیش دومین نسخه از ورژن مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ منتشر شد. این نسخه از سیستم عامل اندروید، در کنار ویژگی‌های جدیدی که گوگل برای کاربران تدارک دیده، یک قابلیت کوچک اما کاربردی نیز اضافه شده که استفاده از سیستم عامل اندروید را ساده‌تر می‌کند.

قابلیت جدید اندروید ۱۴ در نسخه توسعه‌دهندگان

برای مدت‌ها سیستم عامل های آی او اس اپل و ویندوز مایکروسافت، به کاربران این امکان را می‌دادند تا بدون نیاز به زدن اینتر یا گزینه تایید، در صورت درست زدن پسوورد گوشی خود را آنلاک کنند. این قابلیت کاربردی تا پیش از اندروید ۱۴، به صورت رسمی در اندروید وجود نداشت و تنها با استفاده از کاستوم رام‌ها یا رابط کاربری برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، دسترسی به آن ممکن می‌شد.

با این وجود حالا گوگل قابلیت تایید پسورد بدون نیاز به زدن کلید OK را به اندروید اضافه کرده است. در سیستم عامل آی او اس پین های شش کلمه‌ای بدون نیاز به زدن اینتر تایید می‌شدند و در صورت نیاز به امنیت بیشتر، کاربران می‌توانستند سراغ انتخاب یک پسورد به جای پین بروند.

اگر شما هم جزو کاربران سیستم عامل اندروید هستید، احتمالا می‌دانید که پین لاک اسکرین شما باید حداقل چهار رقمی باشد. ظاهرا در اندروید ۱۴، در صورتی که می‌خواهید بدون نیاز به زدن دکمه تایید گوشی شما با زدن پسورد آنلاک شود، به یک پسورد حداقل شش رقمی نیاز خواهید داشت.

با این که تایید پسورد بدون نیاز به زدن دکمه تایید می‌تواند امنیت گوشی شما را پایین بیاورد اما می‌توانید با انتخاب یک پین طولانی‌تر، این مشکل را حل کنید. خوب است بدانید قابلیت جدید سیستم عامل اندروید ۱۴ هنوز به صورت کامل و بی‌نقص اجرا نمی‌شود اما احتمالا در نسخه‌های بعدی، شاهد عملکرد پایدارتر آن باشیم.

5858

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا