فناوری

پشت ظاهر بوگاتی افغانستانی چه چیزی نهفته است / عکس

پشت ظاهر بوگاتی افغانستانی چه چیزی نهفته است / عکس

ابر خودرو ملی افغانستان! ماشین عجیبی که همین چند هفته گذشته، شاهد رونمایی از مدل گلی آن بودیم و حالا نسخه پروتوتایپ مادا ۹ برای انجام تست‌های اولیه، راهی خیابان‌های افغانستان شده است. اما چه حقیقتی در پشت این پروژه پنهان شده است؟ آیا طالبان با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی، به تکنولوژی ساخت هایپرکار دست پیدا کرده؟

بیشتر بخوانید: 

  • وانت تسلا به سبک پراید! / عکس

این پروژه توسط مهندس محمدرضا احمدی، مدیرعامل ارشد شرکت ENTOP ساخته شده است و گفته می‌شود که طراحی و ساخت آن حدودا ۵ سال طول کشیده و آنطور که از تصاویر پیداست، احتمال می‌دهیم که هندسه طراحی در خودرو سوپر اسپرت مادا ۹ از بوگاتی شیرون الهام گرفته شده باشد (حداقل در نمای عقبی).

همچنین گفته می‌شود که این ابرخودرو افغانستانی قرار است پس از حضور در نمایشگاه خودرو ژنو، در ماه دسامبر (احتمالا دسامبر سال آینده یعنی دی ماه ۱۴۰۲) راهی نمایشگاه خودرو دوحه در قطر شود. در فیلم زیر که در چند هفته گذشته منتشر شده است، مهندس احمدی را در کنار اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان می‌بینیم که از برنامه‌های جاه طلبانه خود برای ورود به شو روم‌های بین المللی سخن می‌گوید.

پشت ظاهر بوگاتی افغانستانی چه چیزی نهفته است / عکس

از همان ابتدای کار و با توجه طول کم کاپوت و فقدان هواکش در سپر جلو، این احتمال را می‌دادیم که خودرو سوپر اسپرت مادا ۹، یک هایپرکار با سیستم «موتور عقب» باشد و اکنون با منتشر شدن یک تصویر جاسوسی از «شاسی لخت» آن، متوجه می‌شویم که درست حدس زده بودیم.

پشت ظاهر بوگاتی افغانستانی چه چیزی نهفته است / عکس

طبق تصویر بالا و با توجه به حجم رادیاتور، احتمالا یک پیشرانه‌ی نه چندان قوی در زیر کاپوت خودرو سوپر اسپرت مادا ۹ آرام گرفته است. همچنین با توجه به اینکه در دو طرف نمونه پروتوتایپ، شاهد هواکش بودیم، حدس می‌زنیم دو رادیاتور برای این پیشرانه تعبیه شده باشد. به علاوه سیستم جلوبندی هم از نوع دو جناغی است.

پس با این تفاسیر و تصاویر بدست آمده، بدون شک باید اعتراف کرد که اولین خودرو سوپر اسپرت افغانستان یا همان مادا ۹ ، چیزی بیشتر از یک رپلیکای درجه چندم یا همان «نمونه کپی شده از خودروهای اسپرت» نیست. هرچند که این جوان افغان برای ساخت خودرو خود، تلاش زیادی کرده است اما باید گفت که چنین پروژه‌هایی در سطح جهانی، کاملا عادی به حساب می‌آیند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا