تکنولوژی

گزارش عملکرد گروه اسنپ در 1400؛ شرکتی که از ابتدای کرونا 4 برابر بزرگتر شده است

گزارش عملکرد گروه اسنپ در 1400؛ شرکتی که از ابتدای کرونا 4 برابر بزرگتر شده است

اسنپ گزارشی از عملکرد تمام زیرمجموعه‌های خود طی سال 1400 را منتشر کرده است که حاوی اطلاعات جالبی درباره بزرگترین سوپراپ خاورمیانه است. براساس این گزارش، این مجموعه بیش از 5هزار و 755 کارمند دارد که بخش اعظم آن‌ها در دو سرویس درخواست خودرو و اسنپ‌فود فعال هستند. 52 میلیون کاربر نیز از این سوپراپ استفاده می‌کنند. طبق آمارها، از هر 1000 ایرانی، 22 نفر آن‌ها طی سال 1400 در اسنپ مشغول به فعالیت بوده‌اند که نشان از وضعیت اقتصادی کشور و تلاش مردم برای جبران هزینه‌ها با شغل دوم یا سوم دارد. سرویس‌های گروه بزرگ اسنپ طی یک سال گذشته رشدهای قابل توجهی را تجربه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد 4هزار و 800درصدی اسنپ‌پی اشاره کرد. گروه اسنپ به گفته «ایاد الکسار» و «محمود فوز» ، بنیان‌گذاران این شرکت، در حال حاضر 4 برابر بزرگتر از ابتدای پاندمی کرونا است.

اسنپ در تلاش است تا در قالب مسئولیت اجتماعی، عملکرد خود را به صورت شفاف گزارش کند. از همین رو گزارشی با عنوان «مسیر همراهی» منتشر ساخته که وضعیت عملکرد سرویس‌های مختلف گروه اسنپ را بازگو می‌کند.

گروه اسنپ به عنوان یکی از بزرگترین سوپراپ‌های خاورمیانه، در حال حاضر بیش از 22 سرویس برای حمل و نقل، سفارش غذا، خرید سوپرمارکتی، مشاوره پزشکی، رزرو سفر و … در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سه سرویس «سرویس اعتباری»، «گیشه» و «داروخانه» در سال 1400 متولد شدند.

گزارش 1400 اسنپ

پرکاربردترین سرویس‌های سوپر اپ اسنپ، درخواست خودرو و سفارش غذا است. اما بیشترین میزان رشد در سوپر اسنپ را سرویس اعتباری تازه معرفی شده داشته است که نزدیک به 4هزار و 800 درصد رشد کرده است. در خواست وانت و بلیت خارجی نیز در رتبه‌های بعدی از حیث میزان رشد قرار گرفته‌اند.
براساس گزارش اسنپ، در سال 1399 تنها 18درصد کاربران از 2 یا چند سرویس این سوپراپ استفاده می‌کردند اما این نرخ در سال 1400 نزدیک به 2 برابر شده و به 33درصد رسیده است.

مدیر اسنپ

صرف 25هزار سال جهت سفر با ناوگان اسنپ

تعداد کل کاربران اپلیکیشن اسنپ به بیش از 52 میلیون رسیده است است که حدود 20 درصد آن‌ها را اعضای جدید در سال 1400 تشکیل می‌دهند.

2 میلیارد و 740 میلیون بار اپلیکیشن اندرویدی اسنپ در سال 1400 باز شده است که سهمی 86درصدی از کل مراجعین به آن را شامل می‌شود.

استفاده از اسنپ

اسنپ‌خودرو را می‌توان شناخته‌شده‌ترین سرویس گروه اسنپ دانست که خدمات حمل و نقل درون شهری را بیش از 7 سال است که به کاربران خود ارائه می‌کند.

به گفته اسنپ، کاربران این شرکت بیش از 7 میلیارد کیلومتر با اسنپ سفر کرده که معادل طی کردن هزار و 228 بار مرزهای خاکی ایران است. همچنین کاربران در مجموع چیزی حدود 218 میلیون ساعت را در اسنپ گذرانده‌اند؛ چیزی معادل 24هزار و 885 سال!

براساس آمارها، متوسط مسافت هر سفر 9 کیلومتر بوده و درخواست قبول هر سفر به طور متوسط 42 ثانیه زمان لازم است. متوسط زمان هر سفر در اسنپ طی سال 1400 نیز حدود 16 دقیقه گزارش شده است.

گفتنی است رکورد سفرهای اسنپ در یک روز متعلق به 22 اسفند و روزهای پایانی سال است که بیش از 3 میلیون و 276هزار سفر با اسنپ ثبت شده است.

جالب است بدانید پرسفرترین کاربر اسنپ، 2هزار و 822سفر داشته است که برای این سفرها بیش از 130 میلیون تومان پرداخت کرده است. همچنین کاربری با گذراندن مجموعا 2هزار و 577 ساعت در اسنپ، رکوردی خاص به ثبت رسانده است.

طبق آمارهای اسنپ، به طور میانگین تنها حدود 32درصد سفرها با ثبت امتیاز از سوی کاربر مواجه می‌شوند که میانگین امتیاز سفرها عدد قابل توجه 4.7 از 5 است.

نمودار تجمیعی سفرهای اسنپ در 5 سال گذشته حکایت از رشد 23 درصدی سفرها در شش ماهه دوم سال 1400 در مقایسه با شش ماهه اول این سال دارد. در مجموع نیز بیش از 820 میلیون سفر با اسنپ طی سال گذشته به ثبت رسیده است.

آمار تجمیعی سفرهای اسنپ

براساس دیگر آمارهای اعلام شده از سوی این شرکت، ثبت‌نام کاربران راننده طی سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه قبل، 88درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که شیوع کرونا و بهبود وضعیت در ثبت این آمار قطعا بی تاثیر نیست. 70درصد ثبت‌نام‌ها در محل توسط بازاریاب بوده و 30 درصد نیز ثبت‌نام کاملا دیجیتالی بوده است.

به گفته اسنپ 50 درصد از کل رانندگان این ناوگان در سال 1400 فعال بوده‌اند، یعنی حدود یک میلیون و 900هزار راننده از 3 میلیون و 761هزار راننده ثبت‌نام شده در اسنپ، سال گذشته مشغول به جابه‌جایی مسافر بوده‌اند. این بدان معناست که از هر هزار ایرانی، 22 نفر آن‌ها طی سال 1400 در یخش خودرو اسنپ مشغول به فعالیت بوده‌اند.

گفتنی است تنها سه درصد از کل رانندگان ناوگان اسنپ را زنان تشکیل می‌دهند، در حالی که این نسبت برای سال گذشته، 2.6 درصد بود.

جالب است بدانید یک کاربر راننده در سال 1400 با ثبت 14 هزار و 408 سفر، موفق به درآمد 291 میلیون تومانی شد! اما میانگین درآمد کاربران راننده اسنپ چیزی در حدود 10 میلیون تومان برای فعالیت تمام وقت و 3.5 میلیون تومان برای پاره‌وقت است.

باشگاه رانندگان اسنپ برای همراهی با کاربران راننده شکل گرفته است که تسهیلاتی در زمینه خودرو، درمان راننده، رفاهی و… ارائه می‌کند. در سال گذشته نیز خدماتی همچون اسنپ کارفیکس، دوگانه سوز کردن خودرو، فروش تایر با تخفیف به باشگاه رانندگان اضافه شد.

باشگاه رانندگان اسنپ

ارزش خدمات باشگاه رانندگان اسنپ در سالی که گذشت حدود 150 میلیارد تومان برآورد شده است.

بخش دیگر این گزارش به مرکز خدمات مشتریان اسنپ اختصاص داشته که پاسخگوی تمامی دغدغه‌های کاربران این سوپراپ از مسیرهای مختلفی همچون تلفن، تیک در نرم‌افزار و ایمیل است.

تعداد نیروهای پشتیبانی اسنپ‌خودرو در سال گذشته حدود 34 درصد افزایش یافته و به 621 نفر رسیده است. آن‌ها در سال گذشته، 25 میلیون و 550هزار درخواست شامل تماس و تیکت را بررسی کرده و پاسخ داده‌اند.

به طور متوسط حدود 71هزار گزارش شکایت از کاربران مسافر و راننده دریافت شده است که 9 درصد آن‌ها از شکایات حاد بوده که با پیگیری مستمر، توانسته‌اند رضایت کاربر را جلب کنند.

براساس گزارش اسنپ، رانندگان بیشتر از مسافران با پشتیبانی تماس گرفته‌اند که اکثرا درباره «درخواست تغییر در وضعیت سفر و «کرایه پرداخت نشده» بوده است. بیشترین مشکلاتی که مسافران در مورد آن با پشتیبانی تماس گرفتند نیز مربوط به «اشیای گمشده» و «تغییرات در وضعیت سفر» بوده است. شاکی‌ترین کاربر اسنپ تاکنون 138 تماس و ثبت شکایت داشته است.

گفتنی است 600 کاربر به طور همزمان می‌توانند با پشتیبانی اسنپ‌خودرو تماس بگیرند و میانگین زمان انتظار برای وصل شدن کاربر به کارشناس، برای امنیت سفر کمتر از 5 ثانیه است.

بخش پشتیبانی اسنپ
اوج تماس‌ها با بخش پشتیبانی اسنپ در ساعت 13 است

اسنپ در سال گذشته گروه 12 نفره «امنیت و پشتیبانی» را شکل داد تا برای رسیدن به استانداردهای جهانی امنیت سفر در تاکسی‌های اینترنتی اقدام کنند.

از یک میلیون تماسی که ماهانه با بخش پشتیبانی اسنپ گرفته می‌شود، کمتر از 5 درصد آن‌ها برای بخش امنیت سفر بوده است. لازم به ذکر است که بحث امنیت سفر تنها مختص کاربران مسافر نبوده و 29 درصد از کل تماس‌ها در این باره از سوی کاربران راننده بوده است.

69 درصد تماس‌های امنیت سفر نیز از سوی کاربران مسافر بوده که اکثر آن‌ها نگرانی از مسائل ایمنی رده متوسط مثل شکایت از ترمز شدید یا مشاجره کلامی بوده است.

بررسی خودکار ایمنی سفر، بخش امنیت سفر و دکمه اضطراری درون برنامه از ویژگی‌های ایمنی جدیدی است که تیم امنیت سفر اسنپ در یک سال گذشته بهبود داده است.

یکی از قابلیت‌هایی که اسنپ در سال 1400 برای افزایش رضایت کاربران راننده راه‌اندازی کرد، امکان «تسویه حساب در لحظه» است. به طور میانگین، 95هزار نفر در سال گذشته به صورت روزانه از این امکان استفاده کرده‌اند؛ قابلیتی که باعث شده تا درخواست وجه نقد از مسافر تا 22 درصد کاهش یابد.

مدیران اسنپ فود

پیتزای آمریکایی همچنان محبوب‌ترین غذا در اسنپ‌فود

اسنپ‌فود از جمله سرویس‌های پر تقاضای اسنپ است که تنها به دلیوری غذا ختم نمی‌شود. ثبت سفارش نان، شیرینی، میوه، پروتئین، آجیل و… از دیگر خدماتی است که اسنپ‌فود به کاربران خود ارائه می‌کند.

این سرویس در اردیبهشت 1400 از 5 میلیون کاربر عبور کرده و در شهریورماه نیز صد میلیونمین سفارش آن ثبت شد.

گزارش اسنپ فود

براساس گزارش اسنپ، گران‌قیمت‌ترین سفارش اسنپ‌فود در سال 1400 به سفارش 860 پرس خوراک جوجه کباب باز می‌گردد که هزینه آن 42 میلیون و 570هزار تومان شد. پرخریدترین کاربر سال نیز با هشت هزار و 560 سفارش، مجموعا به ارزش 23 میلیون و 754هزار تومان، رکوردار است.

همیشه یکی از آمارهای جالب گزارش اسنپ‌فود، محبوب‌ترین غذا میان کاربران این پلتفرم است. بر همین اساس پیتزا آمریکایی با میانگین 40هزار سفارش در روز، همانند سال 1399 عنوان محبوب‌ترین غذای سال گذشته را یدک می‌کشد. 75درصد از نوشیدنی‌های سفارش داده شده همراه با غذا نیز نوشابه بوده است.

محبوب ترین غذا

بخش دیگر گزارش به بحث پشتیبانی اسنپ‌فود اختصاص دارد. براساس آمارها، 621 نیروی پشتیبانی در این بخش فعال هستند که 60 درصد آن‌ها ساکن تهران هستند.

اما همان طور که گفته شد، اسنپ‌فود تنها به بحث سفارش غذا اختصاص ندارد که آمارهای دیگر آن را مرور می‌کنیم. محبوب‌ترین نان در این پلتفرم، سنگک بوده که 8میلیون و 500هزار نان سنگک از طریق اسنپ‌فود سفارش داده شده است.

پرسفارش های اسنپ فود

در سرویس پروتئین نیز بیش از 3 هزار تن سفارش ثبت شده که سینه مرغ بدون استخوان و گوشت چرخ‌کرده محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند. 12 هزار تن میوه نیز از طریق اسنپ‌فود سفارش داده شده که گوجه فرنگی، موز، خیار، پیاز و سیب‌زمینی جزو محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند.

بخش دیگر این فصل از گزارش اسنپ به اقدامات انجام شده برای بهبود تجربه کاربری اختصاص دارد که بر این اساس می‌توان به «نمایش زمان ارسال سفارش پیش از ثبت»،«پشتیبانی خودکار»، «باز طراحی پیگیری سفارش با هدف نمایش دقیق دلایل تاخیر» و «باز طراحی و عرضه نسخه جدید دسکتاپ» اشاره کرد.

رضایت 82 درصدی از سرویس اسنپ باکس

سرویس اسنپ باکس جهت برآورده ساختن نیازهای متنوع حمل و نقل در اختیار کاربران قرار گرفته است. استفاده از پیک برای جابه‌جایی در شهر، ارسال بسته با پیک موتوری یا وانت از دیگر خدمات این بخش است.

اسنپ باکس حدود 394هزار راننده دارد. بیشترین تعداد سفر ثبت شده توسط یک مشتری، 21هزار و 940 سفر بوده است و یک کاربر راننده باکس نیز با 19هزار و 21 سفر، رکورددار است. براساس آمارهای اعلامی، 82درصد کاربران از سرویس اسنپ باکس راضی هستند.

سرویس اسباب‌کشی نیز تاکنون 102هزار و 517 طبقه را جهت جا به جایی بار طی کرده است که تنها 0.03درصد از سفرها به خسارت ختم شده است. همچنین 10هزار و 573 وسیله بسیار سنگین با این سرویس جا به جا شده‌اند.

تعداد تماس‌ها از سوی رانندگان با بخش پشتیبانی اسنپ‌باکس حدود 6 برابر مسافران است. این بخش طی سال 1400 به طور کل 3 میلیون و 932هزار تماس ورودی موفق داشته که 81درصد آن سهم رانندگان بوده است. همچنین بیش از 166هزار ساعت صرف مکالمه کاربران با بخش پشتیبانی شده است.

گزارش اسنپ باکس

بیشترین مشکلات رانندگان در تماس با پشتیبانی، بحث «بازنگری سفر-توقف در مبدا» و بیشترین مشکلات مسافران نیز در رابطه با «تغییرات در وضعیت سفر» بوده است. همچنین کاربران در سال 1400 برای وصل شده به کارشناس به طور میانگین کمتر از 20 ثانیه انتظار کشیده‌اند.

جالب است بدانید طولانی‌ترین تماس پشتیبانی در اسنپ‌باکس، یک ساعت و 6 دقیقه طول کشیده است!

سوپرمارکت اسنپ؛ از تحویل فوری تا تخفیف بیشتر

بخش دیگر گزارش سالانه اسنپ به عملکرد اسنپ‌مارکت و اسنپ‌اکسپرس اختصاص دارد که وظیفه تامین نیازهای سوپرمارکتی کاربران گروه اسنپ را برعهده دارند. اسنپ‌اکسپرس با «تحویل فوری» از سوپرمارکت‌های محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اسنپ‌مارکت با «تخفیف بیشتر» از هایپر استار به مشتریان خود سرویس می‌دهند.

سوپرمارکت اسنپ در 86 شهر کشور فعال است و تامین‌کنندگان این بخش نسبت به سال 1399 حدود 184 درصد و تعداد فروشگاه‌های سوپر مارکت 180 درصد افزایش یافته است. براساس آمارها، تعداد سفارش‌های سوپرمارکت در سال 1400، بیش از 120درصد افزایش یافته است.

تنقلات و لبنیات که شامل پنیر، ماست، بستنی و… می‌شود از جذاب‌ترین دسته‌بندی‌ها برای سفارش کاربران بوده است.

گزارش اسنپ مارکت

جالب است بدانید در سال 1400، کاربران سرویس سوپرمارکت اسنپ بیش از 14میلیون بستنی سفارش داده‌اند.

اسنپ دکتر

ارائه خدمات کرونایی به 189هزار کاربر اسنپ‌دکتر

اسنپ‌دکتر یکی دیگر از سرویس‌های سوپراپ اسنپ است که در دوران شیوع کرونا به خوبی توانست پاسخگوی نیاز کاربران خود باشد. سرویس‌های مختلفی در اسنپ‌دکتر به کاربران ارائه شده که «مشاوره پزشکی» و «مشاوره روانشناسی» محبوب‌ترین سرویس‌های آن هستند.

براساس آمارهای سال 1400، بیش از 189هزار کاربر از خدمات کرونای اسنپ‌دکتر شامل تست یا مشاوره پزشکی استفاده کرده‌اند.

گزارش اسنپ دکتر

اسنپ‌دکتر در سالی که گذشت با بیش از 132هزار درخواست برای بخش خدمات در منزل رو به رو شد که 14هزار و 545درخواست در راستای تزریقات بوده است.

جالب است بدانید پرسفارش‌ترین کاربر سال، بیش از هزار بار از خدمات مشاوره روانشناسی و پزشکی استفاده کرده است.

اسنپ‌پی بیش از 4 میلیون کاربر دارد

اسنپ‌پی را می‌توان اولین ارائه دهنده BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) در ایران دانست که ارائه این سرویس از سال 1399 آغاز شد. با استفاده از این سرویس، کاربران سوپراپ اسنپ می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را در لحظه خرید یا دریافت کنند و مبلغ آن را در پایان ماه بازگردانند.

این سرویس در حال حاضر برای خدمات درخواست خودرو و موتور، سفارش غذا، سفارش سوپرمارکتی، پزشک و مشاوره و سفارش از داروخانه فعال است اما اسنپ‌پی قصد دارد در سال 1401، محصولات و خدمات متنوع‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

گزارش اسنپ پی

آنطور که اسنپ می‌گوید، سرویس اعتباری در سال 1400 رشدی 4 هزار و 784درصدی را تجربه کرده است. تعداد کل کاربران این سرویس بیش از 4 میلیون بوده و بیشترین تراکنش در یک روز، به 9 اسفندماه باز می‌گردد، با ثبت 195هزار و 621 تراکنش در یک روز.

گزارش عملکرد گروه اسنپ در 1400؛ شرکتی که از ابتدای کرونا 4 برابر بزرگتر شده است

48 درصد کاربران اسنپ‌پی را مردها و 52درصد را زنان تشکیل می‌دهند. بازه سنی کاربران این سرویس اعتباری در سال 1400 نیز بین 18 و 90 سال بوده است.

یک کاربر با 36بار استفاده از اسنپ‌پی در یک روز و کاربر دیگری با 257بار استفاده از این سرویس اعتباری در یک ماه، رکورددار استفاده از اسنپ‌پی به حساب می‌آیند.

از حیث تعداد و مجموع ریالی تراکنش در یک سال، به ترتیب کاربری با 1190 تراکنش و مجموع ریالی 20 میلیون تومان و کاربری با 667 تراکنش و ارزش ریالی بیش از 34 میلیون تومان رکورددار هستند.

از دیگر آمارهای جالب درباره اسنپ‌پی می‌توان به مواردی همچون «38درصد کاربران حداقل یک بار بیش از 50درصد اعتبارشان را در 5 روز اول ماه استفاده کرده‌اند» و «90درصد کاربرانی که سرویس اعتباری‌شان را فعال کرده‌اند، حداقل یکبار استفاده موفق از این سرویس را داشته‌اند.»

گسترش شبکه پذیرندگی سرویس اعتباری به خارج از گروه اسنپ، از اهداف اسنپ‌پی برای سال 1401 عنوان شده است.

اسنپ تریپ

رشد 442درصدی سهم اسنپ‌تریپ از فروش بلیت پروازهای داخلی

شیوع کرونا تبدیل به کابوسی بزرگ برای فعالین صنعت گردشگری شد. اما اندک‌اندک وخامت اوضاع رو به بهبود رفته و با گسترش واکسیناسیون سراسری و از سرگیری پروازها با ظرفیت کامل در پاییز 1400، اسنپ‌تریپ هم توانست سهم بزرگتری از بازار سفر و گردشگری داخلی و خارجی را از آن خود کند.

براساس آمارها، فصل زمستان پرفروش‌ترین فصل سال 1400 برای اسنپ‌تریپ بوده است که رشدی 68درصدی نسبت به بهار همان سال داشته است.

آنطور که اسنپ می‌گوید، سهم اسنپ‌تریپ از بازار فروش بلیت پرواز داخلی در پایان سال 1400 نسبت به ابتدای سال 1399 (آغاز همه گیری کرونا و محدودیت‌های آن) حدود 442درصد رشد کرده است. محبوب‌ترین مسیرهای پرواز داخلی نیز مشهد به تهران و بالعکس بوده است.

گزارش اسنپ تریپ

کاربران سرویس اسنپ‌تریپ علاوه بر خرید بلیت هواپیما، می‌توانند بلیت اتوبوس و قطار نیز تهیه کنند. طبق آمار منتشر شده، فروش سرویس بلیت قطار در این سرویس نسبت به سال 1399 حدود 87درصد رشد داشته است. فروش بلیت اتوبوس در زمستان 1400 نیز افزایشی 63 درصدی در مقایسه با بهار همان سال تجربه کرده است.

امکان رزرو هتل از دیگر خدمات اسنپ‌تریپ است که تاکنون 3 میلیون و 850هزار نفر در 1100 هتلی که با این مجموعه همکاری کرده، اقامت کرده‌اند. جالب است بدانید پرسفرترین کاربر سال 1400، بیش از 130 شب در هتل‌های مختلف ایران اقامت داشته و بیش از 80 میلیون تومان برای اقامت هزینه کرده است.

رشد 214 درصدی اسنپ‌روم در سال 1400

اسنپ‌روم یکی دیگر از سرویس‌های اسنپ در حوزه گردشگری است که هتل، مهمان‌پذیر اقتصادی و اقامتگاه‌های بومی را جهت رزرو به کاربران خود معرفی می‌کند.

این سرویس در یک سال اخیر رشد 214درصدی را تجربه کرده است. نزدیک به دو سوم کاربران اسنپ‌روم را مردها و 37درصدشان را زنان تشکیل می‌دهند. نزدیک به 70 درصد کاربران این سرویس نیز در بازه سنی 18 تا 34 سال قرار دارند. بازه سنی که هم به سفر اشتیاق داشته و هم با تکنولوژی سر و کار دارد.

گزارش اسنپ روم

براساس گزارش 1400 اسنپ، یک کاربر اسنپ‌روم بیش از 61درصد یک سال خود را در اقامت‌گاه‌های عرضه شده در این مجموعه گذرانده است. کاربری نیز 30 شب را در یک اتاق رزرو شده از طریق اسنپ‌روم گذرانده است.

اسنپ‌روم در حال حاضر در 9 استان کشور فعال بوده که تهران، مشهد و اصفهان سه شهر محبوب برای کاربران هستند.

اسنپ‌تیکت، سرویسی برای تهرانی‌ها

یکی از جدیدترین سرویس‌های گروه اسنپ است که با رویکردی نو در زمینه خرید بلیت رویدادهای گوناگون، فعالیت خود را آغاز کرده است. کاربران اسنپ‌تیکت می‌توانند بلیت رویدادهای تفریحی مانند اتاق فرار، استخر، پینت‌بال، شهربازی، تم پارک و… را از این سامانه تهیه کنند که سهمی 92درصدی از کل خدمات این مجموعه دارد. در آینده‌ای نزدیک نیز امکان خرید بلیت رویدادهای فرهنگی، آموزشی، تاریخی مانند تئاتر، سینما، کنسرت، موزه و… بیشتر خواهد شد که اکنون کمتر از 9درصد است.

گزارش اسنپ‌تیکت

اتاق فرار، رایدهای شهربازی و پاراگلایدر بیشترین فراوانی را در میان زیرمجموعه‌های دسته تفریحی اسنپ تیکت دارند. اما پرفروش‌ترین رویدادها مربوط به پیست‌های اسکی، استخر بلوط ولنجک و تله‌کابین توچال است.

اسنپ‌تیکت

بخش اعظم رویدادهای فعال در یک ماه اخیر در تهران بوده و بخش‌های اندکی نیز در کیش و رامسر برگزار شده است.

براساس آمارها، 89درصد کاربران این سرویس ساکن تهران هستند. گروه سنی 24 تا 34 سال نیز نزدیک به دو سوم کاربران را تشکیل می‌دهند. از لحاظ جنسیتی نیز 62 درصد کاربران مرد و 38 درصد زن هستند.

اسنپ ونچرز؛ به دنبال حمایت از ایده‌های نوآورانه

اسنپ‌ونچرز به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه اسنپ، در سال 1400 فعالیت خود را در اکوسیستم استارتاپی ایران آغاز کرد. هدف این مجموعه، سرمایه‌گذاری روی تیم‌هایی است که در مراحل اولیه کار خود و به دنبال جذب سرمایه در مرحله بذری هستند.

طی سال گذشته، 170 تیم در اسنپ‌ونچرز بررسی شده و 15 تیم به کمیته سرمایه‌گذاری راه پیدا کرده‌اند. بیشتر ایده‌های کسب‌وکاری در حوزه‌های آموزش، فین‌تک، بلاکچین، کریپتو و ای‌کامرس فعال بودند.

گزارش 1400 اسنپ

همکاری با شبکه استارتاپی اسنپ، سرمایه‌گذاری مالی در پروژه، تعامل برای توانمندسازی استارتاپ‌ها و ایده‌های نوآورانه با گروه اسنپ از جمله ارزش‌های اسنپ‌ونچرز عنوان شده است.

گزارش 1400 اسنپ از پنجره منابع انسانی

یکی از بخش‌های قابل توجه گزارش سال 1400 اسنپ، آمارهای اعلامی درباره منابع انسانی فعال در زیرمجموعه‌های مختلف این سوپراپ است.

همانطور که مطرح شد، بیش از 5هزار و 755 نیرو در بخش‌های مختلف اسنپ مشغول به کار هستند تا هر یک از سرویس‌های این سوپراپ بتواند بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه کند. از این تعداد، 32 درصد آن‌ها در بخش خودرو و 26درصدشان نیز در اسنپ‌فود فعالیت می‌کنند. اسنپ‌تیکت و اسنپ‌روم نیز فعلا کمترین تعداد نیروی انسانی را دارد.

منابع انسانی اسنپ

گروه اسنپ که به عنوان شرکت مادر سایر بخش‌ها شناخته می‌شود، 68 عضو داشته که 46درصد آن‌ها مرد و 54درصد زن هستند. نکته جالب توجه درباره این بخش، کمک به مهاجرت معکوس بوده است که 3 کارمند این مجموعه به ایران بازگشته‌اند اما در سوی مقابل، 2 نفر نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

گزارش 1400 اسنپ منابع انسانی

البته این مجموعه در کل موفق به تنها 7 مهاجرت معکوس شده اما 87 کارمند خود را به علت مهاجرت به خارج از کشور، از دست داده است.

آنچه که نمودار رشد سالانه کارمندان مجموعه‌های مختلف اسنپ نشان می‌دهد، رشد تعداد منابع انسانی تمام بخش‌ها طی سالیان اخیر است. هر چه این مجموعه گسترش یافته و کاربران بیشتری می‌یابد، در مقابل نیاز به نیروی انسانی نیز در آن افزایش یافته تا بتواند پاسخگوی نیازهای موجود باشد. بیشترین رشد میزان منابع انسانی را اسنپ‌اکسپرس تجربه کرده است.

از حیث نسبت مردان و زنان شاغل در بخش‌های مختلف، بیشترین نسبت مردان متعلق به سرویس‌های اسنپ ساپلای و کیچن است که 83درصد کارکنان این دو مجموعه را آقایان تشکیل می‌دهند. در مقابل سرویس اسنپ‌اکسپرس با نسبت 61 درصد زن به 39 درصد مرد، بیشترین نسبت خانم‌ها را دارد.

ارائه 21 میلیارد تومان کد تخفیف در باشگاه مشتریان اسنپ

باشگاه مشتریان یا همان «اسنپ‌کلاب» راهی است برای گروه اسنپ تا با جوایز متنوع از همراهی کاربران وفادار خود قدردانی کنند. کاربران این سوپراپ با هربار استفاده از سرویس‌های مختلف آن، امتیاز کسب کرده که می‌توانند در ازای امتیازها از تخفیف بهره‌مند شده یا در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند.

براساس گزارش اسنپ، در سال 1400 حدود 25 میلیون بازدید از صفحه اسنپ‌کلاب به ثبت رسیده و کاربران‌شان چیزی در حدود 185 میلیارد دریافت کرده‌اند. 52 میلیارد امتیاز نیز توسط کاربران مصرف شده است.

در حالی که سال 1399، حدود 5 میلیون و 300هزار کد تخفیف از اسنپ‌کلاب خریداری شده بود، اکنون این آمار به رقمی در حدود 21میلیون رسیده که ارزش حدودی آن 21 میلیارد تومان بوده است.

گزارش اسنپ کلاب

بیشترین تعداد تخفیف روزانه صادر شده در اسنپ برای «بازی جایزه گردونه» و «کد قرعه‌کشی» جهت بررسی شانس برنده شدن جوایز هیجان انگیز بوده است. پس از آن نیز کد تخفیف خودرو و غذا پرطرفدارتر از سایر بخش‌ها بوده‌اند.

مشارکت 3 میلیارد تومانی در طرح‌های نیکوکاری

فعالیت‌های اسنپ طی سال 1400 در زمینه مسئولیت اجتماعی به سه دسته کلی «بخش نیکوکاری اسنپ‌کلاب»، «معافیت از کمیسیون کاربران راننده» و «تخفیف‌های ویژه» تقسیم می‌شود.

با توجه به اینکه رانندگان ناوگان اسنپ را طیف متنوعی از اقشار جامعه تشکیل می‌دهند، افراد دارای معلولیت و بیماری‌های خاص نیز بخشی از خانواده اسنپ هستند. بیش از 15هزار کاربر راننده این شرکت در سال گذشته معاف از کمیسیون بوده‌اند که معادل مبلغی در حدود 35 میلیارد تومان است.

همچنین کدهای تخفیفی برای «واکسیناسیون»، آگاهی بخشی درباره «اتیسم» و موسسات خیریه صادر شد تا حمل‌ونقل برای مسافران اسنپ تسهیل شود.

یکی از امکاناتی که طی سال 1400 به بخش اسنپ‌کلاب افزوده شد، امکان مشارکت در طرح‌های نیکوکاری بود؛ مشتریان این مجموعه در ازای استفاده از خدمات اسنپ، امتیاز دریافت می‌کنند و این امکان وجود دارد تا امتیازات در راستای 5 طرح نیکوکاری مصرف شود.

گزارش عملکرد گروه اسنپ در 1400؛ شرکتی که از ابتدای کرونا 4 برابر بزرگتر شده است

در همین راستا 5 درصد از کاربران اسنپ‌کلاب، بیش از 591هزار بار در طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ مشارکت به عمل آوردند که مبلغ آن در مجموع بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان شد. بیشترین مبالغ مشارکت شده مربوط به «حمایت از تحصیل دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان» و «تامین هزینه‌های درمان کودکان بستری» است.

ساخت 5 مدرسه روستایی در مناطق محروم با حدود یک میلیارد تومان هزینه، کمک به 7هزار خانواده بهبودیافتگان اعتیاد، کارتن‌خواب‌ها و کوکان کار و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های تولید محتوا و مرکز تماس به مراکز توان‌بخشی از جمله اقدامات اسنپ‌فود و اسنپ‌مارکت در راستای مسئولیت اجتماعی است.

رشد 145 درصدی درخواست هتل در اسنپ‌تریپ با اجرای کمپین‌های مختلف

گفتنی است گروه اسنپ در سال 1400 مجموعا 51 کمپین را اجرا کرد که براساس آمارها بیشترین تاثیر را بر رشد سفارش‌های اسنپ‌تریپ در دو بخش «هتل» و «پرواز» داشته است. به نظر می‌رسد با بهبود شرایط کرونا در کشور و افزایش تقاضا برای سفر، کمپین‌های تبلیغاتی اسنپ به خوبی توانسته‌اند از ظرفیت بالقوه موجود استفاده کنند.

کمپین اسنپ

این شرکت در سالی که گذشت، پنج کمپین 360 درجه را نیز اجرا کرد که مهم‌ترین دستاوردهای هر یک از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

کمپین 360 درجه اسنپ

گزارش کامل اسنپ از عملکرد خود در سال 1400 را می‌توانید از اینجا دریافت و مشاهده کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا