تکنولوژی

وال استریت ژورنال: اپل تولیدات خود را در خارج از چین افزایش می‌دهد

وال استریت ژورنال: اپل تولیدات خود را در خارج از چین افزایش می‌دهد

گزارشی تازه حاکی از آن است که اپل می‌خواهد وابستگی خود را به تامین‌کنندگان چینی کاهش دهد. بر این اساس، کوپرتینویی‌ها زنجیره تامین خود را به خارج از خاک چین توسعه خواهند داد تا برای تولیدات خود بیش از حد به یک کشور متکی نباشند.

اگرچه همین حالا هم برخی از محصولات اپل در ویتنام و هند تولید می‌شوند، اما بخش عمده آن‌ها محصول کارخانه‌های فاکسکان و پگاترون در چین هستند. اکنون وال استریت ژورنال در گزارشی می‌گوید اپل چند وقتی است که برنامه توسعه جغرافیایی زنجیره تامین را در نظر داشته است. همه‌گیری ویروس کرونا اجرای سریع این تغییرات را به تعویق انداخت. اما حالا قرنطینه مجدد شانگهای باعث شده کوپرتینویی‌ها متوجه شوند که زمان تغییر فرا رسیده است.

محدودیت‌های سخت‌گیرانه چین در مواجهه با موج جدید کرونا سبب شده مهندسان اپل نتوانند به این کشور بروند و در زمینه تولید محصولات با تامین‌کنندگان همکاری داشته باشند. از سوی دیگر، درگیری‌های تجاری چین با ایالات متحده آمریکا باعث شده آینده این همکاری‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد و اپل نمی‌خواهد ریسک بروز مشکلات جدی‌تر را بپذیرد.

اپل

نظر اپل به همکاری بیشتر با هند است

منابع آگاه به ماجرا می‌گویند این شرکت برای توسعه خطوط تولید خارجی خود بین هند و ویتنام، تمایل بیشتری به همکاری با هند دارد، چون از نظر جمعیت و هزینه‌ها نزدیک‌ترین گزینه به چین محسوب می‌شود. با این وجود، روابط سرد چین و هند به این معنا خواهد بود که شرکت‌های چینی احتمالا نمی‌توانند به راحتی در هند خط تولید احداث کنند. از طرف دیگر، تامین‌کنندگان تمایل بیشتری به کار در ویتنام دارند.

منابع وال استریت ژورنال می‌گویند اگر تولیدکنندگان با برنامه اپل برای تولید در خارج از چین موافقت کنند، تولیدات محدود این شرکت در هند و ویتنام گسترش خواهد یافت و احتمالا شاهد فعالیت خطوط تولید تمام وقت با ظرفیت بالاتر خواهیم بود. با این حال، به احتمال زیاد زمان و سرمایه‌گذاری زیادی لازم است تا این تغییرات صورت بگیرد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا