تکنولوژی

اندروید 13 برای کمک به افراد نابینا بطور بومی از نمایشگرهای بریل پشتیبانی خواهد کرد

اندروید 13 برای کمک به افراد نابینا بطور بومی از نمایشگرهای بریل پشتیبانی خواهد کرد

در هفته‌های آینده گوگل آزمایش نسخه بتای یک ویژگی برای اندروید 13 را شروع می‌کند که به کاربران نابینا امکان می‌دهد تا استفاده آسان‌تری از نمایشگرهای بریل داشته باشند. بدین ترتیب با استناد به پست بلاگی گوگل، اندروید 13 بتا دارای قابلیت پشتیبانی بومی از نمایشگرهای بریل خواهد بود.

گفتنی است نمایشگرهای بریل با ایجاد الگوهای سوزن مانند روی نمایشگر به کاربران نابینا امکان می‌دهد تا مطالعه یا سایر عملکردهای گوشی را با استفاده از حس لامسه خود به انجام برسانند، این نمایشگرها همچنین به کاربران (نابینا و ناشنوا) اجازه می‌دهند تا بدون فرامین یا اعلان‌های صوتی در سکوت از گوشی خود استفاده کنند.

البته پشتیبانی از نمایشگر بریل در اندروید تاکنون به واسطه Talkback یا همان صفحه‌خوان گوگل در دسترس بود اما حالا عبارت پشتیبانی بومی بدین معناست که دیگر برای استفاده از این ویژگی به نصب یک اپلیکیشن پیش‌نیاز یا پرداخت هزینه‌های اضافی نیازی نیست.

پشتیبانی بی‌قید شرط گوگل از نمایشگرهای بریل در اندروید 13

پشتیبانی از نمایشگرهای بریل در اندروید 13

لازم به ذکر است که اندروید 13 بتا علاوه بر آنکه برای کاربران نمایشگرهای بریل، عملکردهایی نظیر گردش در نمایشگر به وسیله کلید‌های نمایشگر، برقراری تماس، نگارش ایمیل یا ارسال پیام کوتاه را آسان‌تر می‌کند، با میانبرهای جدید اضافه شده به این نسخه یکپارچه‌سازی بهتری را میان نمایشگرهای بریل و Talkback ایجاد کرده است.

این میانبرهای مذکور قابلیت پیمایش یا اسکرول کردن از طریق رفتن به حرف، خط یا سطر بعدی و همچین انجام کپی/پیست متن برای کاربران را به شکل چشمگیری آسان‌تر می‌کنند.

در پایان گفتنی است که اگر خواهان دریافت نسخه بتا از اندروید 13 هستید می‌توانید با مراجعه به این آدرس در وب‌سایت گوگل اقدام به ثبت‌نام کنید. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن هستند که این نسخه بتا ظرف چند هفته آتی عرضه خواهد شد و افراد نابینا یا ناشنوا می‌توانند به واسطه آن به سادگی از گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا